Hvorfor taber jeg mig ikke mere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2012

Mor til Majbørn

Jeg ville forsoge at faa mere kod ind i diaeten og mindre frugt - og sorge for at styrketraene mens jeg var 'svedig' efter noget cardio...

Dertil skal siges at jeg faktisk synes 3,8 kg paa ca 1 mdr er ganske flot klaret, og maaske har du bare for hoje forventninger til dig selv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2012

Kloster

Takkk for alle svar....

Jeg tror måske også, jeg har haft nogle høje og nok lidt urealistiske mål omkring vægttab, når jeg er kommet i normal-BMI'en og træner så meget som jeg gør.

I har hjulpet mig med at få øjnene op på nogle andre ting og tanker.

Jeg træner ret meget og jeg kan se og mærke på mit tøj, at min krop forandre sig. Vægten går stille og roligt ned, men min kropsbygning er mere værd end tallene på vægten  

Jeg spiser utrolig meget grøntsager, lidt salat, prøver at få det sunde fedt fra olier, nødder, avokado'er og fisk. Jeg får groft i form af et par skiver Wasa sport+ engang imellem, spiser ret meget proteiner via fisk, kylling, ost og æg. Spiser kun kartofter få gange om måneden og spiser ikke ris og pasta. Min svaghed er fredag, hvor familien får slik og chips. Jeg spiser nok ca 5-10 skt slik og en grydefuld grydepop. Dét prøver jeg at smide af mig den næste dag. Men det er virkelig noget jeg ser frem til: mine grydepop....

Jeg træner 3-5 gange om ugen og sveder som en hest nærmest hver gang. Jeg er lige pt begyndt med hjemmeøvelser fra iForm for mave, baller og lår. Tager ca en ½ time og gennemføre alle øvelserne for de 3 timg. Så det kan jeg godt lige overkomme og få strammet op i mit eget tempo, hvor jeg så kan bruge motionscenteret til cross, motionscykling, roning og løbebåndet.

Men alt ialt takkkk for alle jeres svar...

(ps: jeg spiser kun 2 skt frugt om dagen. Undre mig over, hvor mange af jer, der mener det er for meget...   )

Anmeld

22. februar 2012

Mor til Majbørn

Ej - jeg er simpelthen nodt til at kommentere det du lige skrev - jeg synes altsaa du lyder en lille smule fanatisk.

Slap dog af og nyd de popcorn og de 10 stykker slik du spiser om fredagen - du skal jo finde et leje som du kan vedligeholde resten af dit liv.

Og accepter at din krop er bygget paa en bestemt maade.

hilsen FF (/tidl. fitnessinstruktor)

Anmeld

22. februar 2012

Kloster

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

Ej - jeg er simpelthen nodt til at kommentere det du lige skrev - jeg synes altsaa du lyder en lille smule fanatisk.

Slap dog af og nyd de popcorn og de 10 stykker slik du spiser om fredagen - du skal jo finde et leje som du kan vedligeholde resten af dit liv.

Og accepter at din krop er bygget paa en bestemt maade.

hilsen FF (/tidl. fitnessinstruktor)

Ja det kan vist godt lyde en smule fanatisk  Men det er jeg altså ikke.

Jeg er top motiveret og har både tiden og lysten til at motionere. Jeg satte mig for i december at jeg vile tabe mig 12 kg ingen 1. juli og jeg startede d. 2. januar med omlægningen.

Vi har kobberbryllup i maj og ihh hvor vil jeg gerne se brand godt ud på den dag. I juli skal vi på sommerferie og jeg ville bare elske at have nået mit mål der og kan bære det tøj, jeg faktisk vil.

For 2 år siden stoppede jeg med at ryge og lod kiloene komme let på, men nu er det slut med de extra kilo. Jeg nyder nybagt brød og elsker mine grydepop. Jeg kan slet slet slet ikke sige nej til flæskested med hele svineriet og jeg elsker skindet på kyllingen. Men jeg er bare nødt til at lade være med at lade mig frist så tit, som før, for så kommer jeg jo slet ingen vegne.

Jeg er spinkel af bygning og er kun 158 cm høj, så der skal ikke meget til, før jeg ser og er overvægtig. Jeg hader såååå meget hele den pølse der hænger (snart hang &nbsp ud over alle mine største bukser og mine lår gik sammen fandeme hele vejen ned til hælen.

Jeg fik bare nok! Og jeg fandt motivationen til at træne.

Synes ikke jeg er fanatisk, jeg har nok bare fået nok af mig selv...

Anmeld

22. februar 2012

Mor til Majbørn

Kloster skriver:

Ja det kan vist godt lyde en smule fanatisk  Men det er jeg altså ikke.

Jeg er top motiveret og har både tiden og lysten til at motionere. Jeg satte mig for i december at jeg vile tabe mig 12 kg ingen 1. juli og jeg startede d. 2. januar med omlægningen.

Vi har kobberbryllup i maj og ihh hvor vil jeg gerne se brand godt ud på den dag. I juli skal vi på sommerferie og jeg ville bare elske at have nået mit mål der og kan bære det tøj, jeg faktisk vil.

For 2 år siden stoppede jeg med at ryge og lod kiloene komme let på, men nu er det slut med de extra kilo. Jeg nyder nybagt brød og elsker mine grydepop. Jeg kan slet slet slet ikke sige nej til flæskested med hele svineriet og jeg elsker skindet på kyllingen. Men jeg er bare nødt til at lade være med at lade mig frist så tit, som før, for så kommer jeg jo slet ingen vegne.

Jeg er spinkel af bygning og er kun 158 cm høj, så der skal ikke meget til, før jeg ser og er overvægtig. Jeg hader såååå meget hele den pølse der hænger (snart hang &nbsp ud over alle mine største bukser og mine lår gik sammen fandeme hele vejen ned til hælen.

Jeg fik bare nok! Og jeg fandt motivationen til at træne.

Synes ikke jeg er fanatisk, jeg har nok bare fået nok af mig selv...

Tja - motivation skal man jo holde fast i. Jeg synes bare det er vildt du kan holde den mad-plan saa stringent... men saadan har vi jo vores forskellige styrker og svagheder

Held og lykke med det

Anmeld

22. februar 2012

Kloster

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

Tja - motivation skal man jo holde fast i. Jeg synes bare det er vildt du kan holde den mad-plan saa stringent... men saadan har vi jo vores forskellige styrker og svagheder

Held og lykke med det

Madplan? Jeg spiser meget varieret og prøver at få noget forskelligt hver dag.

Anmeld

22. februar 2012

Mor til Majbørn

Kloster skriver:

Madplan? Jeg spiser meget varieret og prøver at få noget forskelligt hver dag.

Ja det ved jeg - det er ogsaa det jeg mener - at du er stringent med at faa kod og gronsager hver dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.