Hvorfor taber jeg mig ikke mere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2012

Gaia

Muskler vejer mere end fedt. Derfor skal du begynde at bruge målebånd istedet for vægt. Så tror jeg du vil kunne se en forskel og ligeså stille ryg vægten nedad, kroppen ændres i form og cm målene bliver mindre  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2012

come2

Kloster skriver:

Hej Piger.
Jeg har kopieret det her fra en anden side i håb om at få lidt flere øjne på min problem...

Vil I prøve at tage jeres kritiske briller på og hjælpe mig med at gå min hverdagskost igennem?
Jeg træner 3-5 gange i motionscenteret om ugen og synes jeg spiser ret sundt. Alligevel synes jeg slet ikke, jeg taber mig nok iforhold til hvor meget jeg okser og kokser i det motionscenter.

Man: styrketræning.
Tirs: intervalløb.
Ons: Cross.
Tors: cykling/roning.
Søn: distance. ...

På en normal dag, hvor jeg er på arbejde (arbejder som Ssa'er på et pl.hjem i 3 etager) spiser jeg sådan her (ca):

Kl 6: 2 glas vand, lille skål müsli, minimælk og nogle gange et frugt. Kl 7: 1 kop kaffe med minimælk.
Kl 10.30: 2 glas vand, 1 sport+ knækbrød, 1 avokado, 1 frugt, 1 kop kaffe med minimælk.
Kl 13: 2 glas vand, 1 perberfrugt, middagsrest fra dagen før - fx kyllingoverlår u/skind med stegte få grøntsager, 1 kop kaffe med minimælk.
Kl 16: 2 glas vand, 1 frugt.
Kl 18: 2 glas vand, ca 200 gr grøntsager, ca 150-180 gr kød, kylling ell fisk.
Kl 21: 1 sport+ knækbrød m/ost.

Når jeg får fri laver jeg oftest en kande the, som jeg drikke i løbet af resten af dagen.

Jeg har åbenbart stirret sig blind, for jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor jeg ikke taber mig mere... Og self ved jeg godt, når jeg kommer noget usundt i munden, men det sker bare næsten kun fredag aften, som består af lidt slik og grydepop.
Nogen der kan hjælpe lidt??

Jeg har trænet meget siden feb sidste år og spist forholdsvis sundt.

Her siger vægten - 9 kg. og det er altså på et år.

Jeg tror det kommer lige pludselig. de første kg er altid de letteste, de andre hænger godt fast.

Anmeld

19. februar 2012

..

Det lyder underligt..

Du skriver at du næsten kun spiser guf om fredagen, hvor ofte synder du ellers og hvor meget ryger der ned om fredagen ?

Har du prøvet madlog eller madital ? Prøv at indtaste ALT du indtager og al motion du dyrker. Det er og bliver et simpelt regnestykke.. Hvis du indtager færre kcal end du forbrænder, så taber du dig :-)

Anmeld

21. februar 2012

Liva

Hej

Jeg ville kigge lidt på kostsammensætningen, hvis jeg var dig. Synes ikke det lyder som om du spiser ret meget... specielt i forhold til at du dyrker så meget motion. Og hvis du får for lidt at spise vil din forbrænding generelt falde.

Jeg er selv tilhænger af at spise mange proteiner, da det efter sigende skulle øge efterforbrændingen og samtidig mætte mere. Knækbrød med ost er godt. Mere kød til frokost, og måske nogle flere proteiner i morgenmaden... (youghurt, ost, fromage frais)

Kh Liva

Anmeld

21. februar 2012

Tona

Kloster skriver:

Hej Piger.
Jeg har kopieret det her fra en anden side i håb om at få lidt flere øjne på min problem...

Vil I prøve at tage jeres kritiske briller på og hjælpe mig med at gå min hverdagskost igennem?
Jeg træner 3-5 gange i motionscenteret om ugen og synes jeg spiser ret sundt. Alligevel synes jeg slet ikke, jeg taber mig nok iforhold til hvor meget jeg okser og kokser i det motionscenter.

På en normal dag, hvor jeg er på arbejde (arbejder som Ssa'er på et pl.hjem i 3 etager) spiser jeg sådan her (ca):

Kl 6: 2 glas vand, lille skål müsli, minimælk og nogle gange et frugt. Kl 7: 1 kop kaffe med minimælk.
Kl 10.30: 2 glas vand, 1 sport+ knækbrød, 1 avokado, 1 frugt, 1 kop kaffe med minimælk.
Kl 13: 2 glas vand, 1 perberfrugt, middagsrest fra dagen før - fx kyllingoverlår u/skind med stegte få grøntsager, 1 kop kaffe med minimælk.

Når jeg får fri laver jeg oftest en kande the, som jeg drikke i løbet af resten af dagen.

Jeg har åbenbart stirret sig blind, for jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor jeg ikke taber mig mere... Og self ved jeg godt, når jeg kommer noget usundt i munden, men det sker bare næsten kun fredag aften, som består af lidt slik og grydepop.

Hvis du lige har tabt dig noget og nu er kommet ind i normalvægten som du skriver, så kan det simpelthen være at din krop er gået i stå lige nu mht vægttabet. Det kan den sagtens gøre i en periode "ligesom  holde på kiloene". Hvis du gerne vil tabe dig yderligere, så kan du fortsætte præsis som du gør nu og se om det ikke kommer stille og roligt. De sidste ca 10 kg er altid de sværeste. Ellers kan du overveje om det måske er godt nok at være nået ind i normalvægten og så lade det være. Men jeg syntes i alt fald ikke på nogen måde at du skal spise mindre eller lave noget om. Det ser ret fornuftigt ud, måske enda til den lille side med mad ift hvor relativt hårdt du træner og arbejder. Dit arbejde er jo en daglig work out i sig selv  

Anmeld

21. februar 2012

L&V

Kloster skriver:

Hej Piger.

Det lyder nok tosset men frugt kan faktisk godt sætte en stopper for vægttabet i en periode hvis man ikke er voldsom overvægtig.. Mogle kure anbefaler man ligger frugt på hylden de første 14dage også trapper op

Anmeld

21. februar 2012

AnneBJ

Liva skriver:

Hej

Jeg ville kigge lidt på kostsammensætningen, hvis jeg var dig. Synes ikke det lyder som om du spiser ret meget... specielt i forhold til at du dyrker så meget motion. Og hvis du får for lidt at spise vil din forbrænding generelt falde.

Jeg er selv tilhænger af at spise mange proteiner, da det efter sigende skulle øge efterforbrændingen og samtidig mætte mere. Knækbrød med ost er godt. Mere kød til frokost, og måske nogle flere proteiner i morgenmaden... (youghurt, ost, fromage frais)

Kh Liva

Anmeld

21. februar 2012

AnneBJ

Macrolf skriver:

Det lyder underligt..

Du skriver at du næsten kun spiser guf om fredagen, hvor ofte synder du ellers og hvor meget ryger der ned om fredagen ?

Har du prøvet madlog eller madital ? Prøv at indtaste ALT du indtager og al motion du dyrker. Det er og bliver et simpelt regnestykke.. Hvis du indtager færre kcal end du forbrænder, så taber du dig :-)

Jeg elsker madlog!!

Der er en gratis androidapp der hedder shape-up club den kan ca. det samme

Anmeld

21. februar 2012

Frk.S

Liva skriver:

Hej

Kh Liva

Selvfølgelig skal man i kalorieunderskud hvis man vil tabe sig - men ikke for meget.
Jeg synes det ser ud som om du får for lidt mad når du træner så meget.

Når det så er sagt, så ser det da fornuftigt ud hvis du har tabt 3,5 kg på 1,5 måned - det er da super fint. Du kan ikke regne med det går hurtigere end det når du rent faktisk er normalvægtig, og bare skal af med det sidste. Specielt ikke når du træner, og dermed opbygger muskelmasse.

Anmeld

21. februar 2012

MaybeBaby

Kloster skriver:

Hej Piger.

Nu har jeg ikke lige læst de andres svar igennem, men kunne det ikke være en idé at ligge styrketræningen mellem to forbrændingsdage? Du skal enten lave forskelligt motion, eller (som det helst er) holde én dag fri imellem hver hård træning, så din krop kan restituere. Dét hjalp i hvert fald mig, da jeg var bedre til cykling/løb osv. end styrketræningen.

Og så spiser du godt nok ikke meget? Bliver du mæt af det? For får du ikke nok indenbords i forhold til at du træner så meget og så ofte, så kan det også give en fuldstændig stejl og irriterende vægt! Har jég i hvert fald oplevet. Håber du finder ud af noget

/Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.