Hvilken uge er jeg i ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2012

Masig

Jeg tror en af grundene til du bliver forvirret er at du overser punktummerne efter nogle af tallene.... Hvis du er 5+ er du i uge 5, men i 6. uge (med punktum efter 6 )... Som en anden skrev er det ligesom med årstaller. Vi er i 2000 et eller andet, men i det 21. årh...

Du skal bare tænke at hvis du er x+x, fx 5+3 som du nævner, og du så skal sige du er i x. uge, skal du bare tage det tal der kommer efter.... altså 6. uge...

Men ja det er forvirrende, så det er nok nemmest bare at sige du er i uge 5 (uden punktum)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2012

Pige2009

Camillos skriver:

Ja lidt.. men ved du så om jeg skal være 6+1 og så er jeg i uge 7 eller hvordan .. ved godt jeg virker lidt dum, men synes altså bare det er forvirrende der i princippet er 2 forskellige uger at forholde sig til .. hehe

Det er korrekt. Hvis du er 6+1 er du i syvende uge, da du har overstået 6 hele uger af graviditeten og nu er i den syvende uge. Det er faktisk ret logisk

Anmeld

19. februar 2012

Camillos

Kofoed. skriver:

Hvis du er 5+3 er du i uge 5 og 6. uge. Lige som vi lige nu er i 2000 tallet og det 21. århundrede. Er du med? Faktisk skal hjertet begynde at slå 5+5, men da det jo er lidt i usikkert, hvornår du er befrugtet og ægget satte sig fast, så vil man helst ikke scanne før 7+0. Min termin var fx 2 dage ved siden af det den "burde".

Ahhh Okay .. Allerede 5+5 ? det var tidligt...  men der er vel også grænser for hvor tidligt man kan se det på en scanning.. Jeg må bare vente og se tiden an ..og se hvad der sker til scanningen imorgen.. tak for svar 

Anmeld

19. februar 2012

Camillos

Masig skriver:

Jeg tror en af grundene til du bliver forvirret er at du overser punktummerne efter nogle af tallene.... Hvis du er 5+ er du i uge 5, men i 6. uge (med punktum efter 6 )... Som en anden skrev er det ligesom med årstaller. Vi er i 2000 et eller andet, men i det 21. årh...

Du skal bare tænke at hvis du er x+x, fx 5+3 som du nævner, og du så skal sige du er i x. uge, skal du bare tage det tal der kommer efter.... altså 6. uge...

Men ja det er forvirrende, så det er nok nemmest bare at sige du er i uge 5 (uden punktum)

Okay ... Super...

Anmeld

19. februar 2012

Kofoed.

Camillos skriver:

Ahhh Okay .. Allerede 5+5 ? det var tidligt...  men der er vel også grænser for hvor tidligt man kan se det på en scanning.. Jeg må bare vente og se tiden an ..og se hvad der sker til scanningen imorgen.. tak for svar 

Man kan tydelig se det, med det samme hjertet starter med at slå, men som sagt, så kan du jo fx kun være 5+0 nu, fordi din ÆL var lidt ved siden af det du troede, så vil det være så bitter, at komme til scanning og der ikke er noget at se. Så væb dig med tålmodighed og bestil en scanning til 7+0

Anmeld

19. februar 2012

Camillos

Kofoed. skriver:

Man kan tydelig se det, med det samme hjertet starter med at slå, men som sagt, så kan du jo fx kun være 5+0 nu, fordi din ÆL var lidt ved siden af det du troede, så vil det være så bitter, at komme til scanning og der ikke er noget at se. Så væb dig med tålmodighed og bestil en scanning til 7+0

Okay.. Ja.. men jeg skal til en tidlig scanning imorgen, fordi jeg bliver fulgt tæt efter adskillige aborter..

Så kan hun nok se hvor langt jeg burde være henne nu og så sætte en tid af til mig til uge 7.. hvor vi så kan se hjrteblink .. håber sådan den bliver her hos mig denne gang.. 

Anmeld

19. februar 2012

Kofoed.

Camillos skriver:

Okay.. Ja.. men jeg skal til en tidlig scanning imorgen, fordi jeg bliver fulgt tæt efter adskillige aborter..

Så kan hun nok se hvor langt jeg burde være henne nu og så sætte en tid af til mig til uge 7.. hvor vi så kan se hjrteblink .. håber sådan den bliver her hos mig denne gang.. 

Træls med alle de aborter. Men håber da din termin bliver rykket tættere på, så i allerede kan se hjertet i morgen. Ved ikke om du har prøvet det før, men det er i lille prik og blikker prikken, er det hjertet der slår

Anmeld

19. februar 2012

Camillos

Kofoed. skriver:

Træls med alle de aborter. Men håber da din termin bliver rykket tættere på, så i allerede kan se hjertet i morgen. Ved ikke om du har prøvet det før, men det er i lille prik og blikker prikken, er det hjertet der slår

Nej jeg har ikke prøvet det før .. så derfor håber jeg sådan snart at se en blinkene hjerte  så er jeg lidt tættere på mål end jeg har været før.. 

Anmeld

19. februar 2012

Kofoed.

Camillos skriver:

Nej jeg har ikke prøvet det før .. så derfor håber jeg sådan snart at se en blinkene hjerte  så er jeg lidt tættere på mål end jeg har været før.. 

Det er jo det for jer i morgen, glæder mig til at høre hvordan det går

Anmeld

19. februar 2012

Camillos

Kofoed. skriver:

Det er jo det for jer i morgen, glæder mig til at høre hvordan det går

Tak skal du ha .. Ja jeg håber jeg kommer med en posetiv update.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.