Hvilken uge er jeg i ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.261 visninger
35 svar
0 synes godt om
18. februar 2012

Camillos

Ja piger, jeg forstår ikke det her system... Altså.. forvirrende. 

Jeg tror jeg er 5+3 idag, i følge termins beregneren. men hvorfor hedder det så både 5 og 6 uge? hvor langt er fosterets udvikling i 5 uge eller 6? Jeg forstår det bare ikke.. Og man siger man skal kunne se hjerteblink i uge 7, er det så uge 6 + ? eller 7 + ? 

Jeg er lost! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2012

Nattøs

Camillos skriver:

Jeg tror jeg er 5+3 idag, i følge termins beregneren. men hvorfor hedder det så både 5 og 6 uge? hvor langt er fosterets udvikling i 5 uge eller 6? Jeg forstår det bare ikke.. Og man siger man skal kunne se hjerteblink i uge 7, er det så uge 6 + ? eller 7 + ? 

Jeg er lost! 

Jeg har hellere ikke styr på tingene jeg ved bare at jeg skifter uger hver torsdag

Anmeld

18. februar 2012

pemiro

Camillos skriver:

Jeg er lost! 

Du skriver du er 5+3 idag. Det betyder at du er 5 hele uger plus tre dage henne. Altså er du i 6.uge. Giver det mening?

Anmeld

18. februar 2012

Camillos

Nattøs skriver:

Jeg har hellere ikke styr på tingene jeg ved bare at jeg skifter uger hver torsdag

hehe Ja synes du ikke det er forvirrende .. for hvis man skal se hjerteblink i uge 7 er det så 6+? eller 7+? .. for 7+ hedder jo faktisk uge 8  føler mig skør... hvor ville det da være fantastisk jeg fik hjerteblink at se det har jeg aldrig nået i mine graviditeter.. Det ville være første skridt på vejen 

Anmeld

18. februar 2012

Camillos

pemiro skriver:

Du skriver du er 5+3 idag. Det betyder at du er 5 hele uger plus tre dage henne. Altså er du i 6.uge. Giver det mening?

Ja lidt.. men ved du så om jeg skal være 6+1 og så er jeg i uge 7 eller hvordan .. ved godt jeg virker lidt dum, men synes altså bare det er forvirrende der i princippet er 2 forskellige uger at forholde sig til .. hehe

Anmeld

18. februar 2012

viben

Min læge sagde at man skal kunne se hjerteblink i 7+0 - men der er vidst en del der har set det allerede 6+ :-)

Anmeld

18. februar 2012

pemiro

Camillos skriver:

Ja lidt.. men ved du så om jeg skal være 6+1 og så er jeg i uge 7 eller hvordan .. ved godt jeg virker lidt dum, men synes altså bare det er forvirrende der i princippet er 2 forskellige uger at forholde sig til .. hehe

Jeg vil mene det så burde være 6+

Anmeld

18. februar 2012

Camillos

pemiro skriver:

Jeg vil mene det så burde være 6+

Okay, ¨så er der måske ikke så lang tid til jeg kan se hjerteblink! Tusind tak for svar 

Anmeld

18. februar 2012

pemiro

Camillos skriver:

Okay, ¨så er der måske ikke så lang tid til jeg kan se hjerteblink! Tusind tak for svar 

Selv tak hvis du kan ville jeg vælge at vente til du er 7+ for at være på den sikre side.. Bare så hvis de ikke inder det, så bliver man MEGET nervøs.. Ved godt det er svært at vente hehe

Anmeld

18. februar 2012

Camillos

pemiro skriver:

Selv tak hvis du kan ville jeg vælge at vente til du er 7+ for at være på den sikre side.. Bare så hvis de ikke inder det, så bliver man MEGET nervøs.. Ved godt det er svært at vente hehe

Ja jeg har tabt 5 gange før.. jeg skal til tidlig scanning mandag bliver fulgt tæt af min gyn så håber bare den sidder det rigtige sted denne gang.. og mon ikke jeg kan få en scanning mere inden for 14 dage hvis jeg smiler sødt til hende og fortæller jeg er nevøs for det går galt igen.. DET HÅBER JEG .. åhh.. den ventetid ..  Flot mave forresten 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.