vægt undervejs i graviditeten...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2012

MSM

Kay skriver:

jamen det var lige sådan en jeg ledte efter.... jeg skal minimum havde taget  0,39 kg. på men har tabt 5 i alt... hmmm

Men husk at den bare er vejledende.. Hvis du netop tabte dig i starten af graviditeten kan du jo ikke følge den helt. Men nu kan du få en fornemmelse af hvad du ca "bør" tage på..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2012

Kay

An&Jo skriver:

nej det er rigtigt.. jeg selv er ret nervøs for vægten den her gang.. på lægens papirer står der at jeg allerede har taget 2,5kg på, men det var eftermiddagsvægt og med tøj og sko på, så gik på vægten herhjemme om morgenen dagen efter, og der sagde den +1,3 kg..

men det er os meget taget i betragtning af at jeg på det tidspunkt kun var 8+4..
har så os kun haft lyst til junk, og nu kommer lysten til frugt og normal mad, så satser på at jeg ikke øger vægten mere lige nu..

jeg har stort set ikke haft lyst til noget i 2 måneder og har ikke spist meget andet end frugt... og ristet brød...

det er så ikke så smart... for baby tager jo sin del hvilket efterlader mig med utroligt svingende blodsukker... hvilket resulterede i jeg en dag besvimede...

nu er mine madvaner ved at være mere normale igen... dog med hang til nogle forskellige ting

Anmeld

17. februar 2012

Kay

MSM skriver:

Men husk at den bare er vejledende.. Hvis du netop tabte dig i starten af graviditeten kan du jo ikke følge den helt. Men nu kan du få en fornemmelse af hvad du ca "bør" tage på..

jeps... og går stærkt ud fra at den vægt der står er ca. hvad baby og alt det tilhørende giver af vægt stigning...

Anmeld

17. februar 2012

Kay

MSM skriver:

og kæresten sagde så lige jamen skat så er du jo 5,5 kg. bagud... så kan du sagtens spiuse chokolade og kage...

Anmeld

17. februar 2012

Giraffen

Kay skriver:

er der nogle der ved hvor jeg kan finde nogt om det???

jeg har kun kunne finde frem til hvad det bør være i slutningen men ikke undervejs...

jeg vil jo helst ikke tage for meget på da jeg lige har tabt en masse

det ser det heller ikke ud til på nuværende tidspunkt... da min normal vægt er lige under 80 kg.

da jeg blev gravid vejede jeg 87 kg. (har vejet meget tæt på 120 kg.)

da jeg var 9+ vejede jeg 86 kg.

14+2 hos (og i dag 15+3) vejer jeg 82 kg.

men hvad bør baby og alt omkring baby veje nu? kan kun finde hvad baby skal veje... men ikke hvad moderkage og ekstre bold og alt det der bør veje nu??? og undervejs??

Hvis man er normal vægtig er det 3 kg første trimeste, 4-6 kg andet trimester g 4-6 kg tredje trimester :-)

Anmeld

17. februar 2012

Kay

Giraffen skriver:

Hvis man er normal vægtig er det 3 kg første trimeste, 4-6 kg andet trimester g 4-6 kg tredje trimester :-)

tak... hvad hvis man kun har tabt sig.... sker der noget ved det???

Anmeld

17. februar 2012

Giraffen

Kay skriver:

tak... hvad hvis man kun har tabt sig.... sker der noget ved det???

Altså baby skal nok ta hvad baby har brug for  det er dog ikke sundt at tabe sig under graviditeten, fordi man (når man taber sig) frigiver en masse ophobede affaldsstoffer der går lige ned til fostret

Så selv om man har kvalme og ikke vil 'have for meget at kæmpe med bagefter' så er det vigtigt at prøve at spise så normalt som muligt

Anmeld

17. februar 2012

Kay

Giraffen skriver:

Altså baby skal nok ta hvad baby har brug for  det er dog ikke sundt at tabe sig under graviditeten, fordi man (når man taber sig) frigiver en masse ophobede affaldsstoffer der går lige ned til fostret

Så selv om man har kvalme og ikke vil 'have for meget at kæmpe med bagefter' så er det vigtigt at prøve at spise så normalt som muligt

oki... skulle heller ikke gerne tabe mere nu... har fået lysten til mad tilbage og ingen kvalme   men døjer stadig med det blodsukker...

Anmeld

17. februar 2012

Giraffen

Kay skriver:

oki... skulle heller ikke gerne tabe mere nu... har fået lysten til mad tilbage og ingen kvalme   men døjer stadig med det blodsukker...

jaa det er hårdt for kroppen både at være gravid og have kvalme  men mon ikke blodsukkeret hurtigt stabiliserer sig når du kommer ind i en rytme igen 

Anmeld

17. februar 2012

Kay

Giraffen skriver:

jaa det er hårdt for kroppen både at være gravid og have kvalme  men mon ikke blodsukkeret hurtigt stabiliserer sig når du kommer ind i en rytme igen 

tjo sikkert nok... har bare haft lidt sbært ved at lave en rigtig rytme efter jeg er blevet sygemeldt... men der skal nok komme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.