Hvad så nu ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2012

Mor til Majbørn

Princesspigen skriver:

Ja som flere sikkert ved så testede jeg positiv i mandags og igen hos lægen idag..

men nu kommer der så er milion spørgsmål nu jeg sidder her hjemme og lader tankerne flyve ?

er der noget man ikke må spise ?

noget man ikke må drikke ?

noget man ikke må gøre ?

jeg skal selvfølgelig spise gravitamin, jeg hverken drikker, ryger eller tager stoffer, så ik noget der..

jeg er kun i 6 uge og har aldrig været gravid før.. og ved der er en del der kan nå at gå galt endnu..

så søger nogle gode råd :-) håber i vil hjælpe :-)

Iiih - tillykke!!

Altsaa - jeg boede jo alene i starten, da jeg blev gravid og gjorde ALT forkert - baade med mad, kattebakke, lofte tunge ting og det. Men indtil videre ser alt fint ud (men derfor har jeg alligevel overladt en masse arbejde til manden, nu hvor jeg er gravid og vi er flyttet sammen - men det er dovenskab).

Helt aerligt - hold dig til de 3 store regler (undgaa rygning, alkohol og spis sundt), saa skal det nok gaa og sorg for at spise folinsyre. Alt andet skal laege nok informere om undervejs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2012

Princesspigen

tak for jeres råd.. kattebakken kommer jeg nok ikke uden om forløbing men kan da tage mine gorholds regler som der står oven over..

og resten er egentlig vitamin piller, spise sundt og undgå tunge løft  lyder egentlig meget nemt :-)

Anmeld

18. februar 2012

Princesspigen

hvornår offnetlig gør man ?

pt er det kun mig og kæresnten der ved det..

det er mens tanken om min søster og min kusine også, de nåede begge at offenetliggøre det for bagefter at fortælle at det ene barn var dødt og det andet med hjertefejl så der sku laves abort..

sku nået gå galt så vil jeg godt vente med at fortælle til det er sikkert, men hvornår er det ? ?

Anmeld

18. februar 2012

TR

Princesspigen skriver:

Ja som flere sikkert ved så testede jeg positiv i mandags og igen hos lægen idag..

men nu kommer der så er milion spørgsmål nu jeg sidder her hjemme og lader tankerne flyve ?

noget man ikke må gøre ?

jeg skal selvfølgelig spise gravitamin, jeg hverken drikker, ryger eller tager stoffer, så ik noget der..

jeg er kun i 6 uge og har aldrig været gravid før.. og ved der er en del der kan nå at gå galt endnu..

Tillykke - med hensyn til hva man må spise så fik jeg en bog ved lægen hvori der står, at man må spise hva man vil , med selvf. Med måde ..

Anmeld

18. februar 2012

Princesspigen

takker ;-)

Anmeld

18. februar 2012

MyLittleBaby

Princesspigen skriver:

noget man ikke må gøre ?

Allerførst et STORT tillykke!!!  

Som andre også har skrevet, hold dig fra en eventuel kattebakke og undgå råt kød 

Ellers spiste og drak jeg som normalt, og det gik godt hele vejen igennem 

Anmeld

18. februar 2012

Princesspigen

som sagt kattebakken kommer jeg ikke helt uden om, desværre.. men er der ik noget at gøre ved..

råt kød spiser jeg slet ikke, og kan ikke lide sushi :-P

så håber det går :-)

Anmeld

18. februar 2012

Mother-love

Tillykke med den lille spire.

Jeg vil sige spis og drik som du plejer. Jeg gjorde althvad jeg plejede. Jeg har altid kun gået med meget lidt make up så det gjorde jeg stadig samt jeg brugte parfume som jeg plejede. Jeg var godt nok stor cola drikker. Men det stoppede helt automastisk da jeg led meget af kvalme og opkast og hver gang jeg fik sodavand komdet op igen. Jeg kunne ikke tåle vitaminer i min graviditet de røg lige aå hurtigt op igen så det tog jeg ikke.

Jeg drak to eller tre shots med bailey igennem hele min graviditet.
Og jeg har fået en sund og rask pige.

Jeg aynes ikke du skal tænke så meget på hvad du ikke må for i følge mange må man nærmest ingenting og det skal jo lige siges at det ikke er en sygdom at være gravid. Selvom det godt kan føles sådan nogen gange hi hihi.

Hilsen michelle der kastede op hele dagen indtil uge 19

Anmeld

18. februar 2012

An&Jo

FruK skriver:

HVA'.... må man ikke spise sushi, når man er gravid??? Så er jeg ikke sikker på, at jeg vil alligevel!!
Hmmm... Da jeg var gravid sidst for mange år siden, havde jeg aldrig smagt sushi - så det havde jeg da ikke tænkt over.
Gælder det også når fisken har været frosset ned i 24 timer, som man skal??
Skal da nok lige nå at fortære en del sushi, mens vi forsøger så!

-Og tillykke med graviditeten!!

Jeg kan ikke huske, hvad man må og ikke må, og det er sikkert også lavet om, siden dengang. Så ingen kloge ord herfra.

Du må gerne spise sushi jo.. så længe det er behandlet korrekt er der ingen farer ved det.. Men alt med måde.. så det er ikke hver uge du skal spise det men engang imellem må man altså gerne.. Det var ihvertfald hvad jeg fik afvide med den store og igen her med spiren..

Anmeld

18. februar 2012

Princesspigen

hej michelle..

bestemt ikke sjovt at kaste så meget op, føler med dig  men så længe der kom et sundt og rask barn

jeg er selv ret cola afhændig, men har i forvejen været på "afvænning" de sidste 2 måneder netop med henblik på vi prøvede at blive gravide, så er da gået fra at drikke 2-3 liter om dagen til at drikke en ½ liter hver anden dag eller sådan.. så gør store fremskidt 

balien springer jeg nok over

men dejligt med en sund og rast datter  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.