Endelig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2012

norenberg

jeg ville ikke gøre det....jeg har ikke købt til mine før 20 uge...hvem ved hvor lang tid du evt skal bruge på at blive gravid....og i værste tilfælde er der nogen der aldrig oplever at blive forældre trods en hård kamp....så jeg ville syntes det er dumt....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

Aagaard

Hej!
Jeg har ikke læst de andres svar og ikke for at male fanden på vægen, MEN jeg syntes ikke du skal begynde.

Det syntes jeg ikke fordi at det kan være et pres for din krop, helt ubevidst og kan gøre det sværere end det behøver at være at blive gravid

SÅ tag det roligt og nyd jeres dejlige og forhåbentlige baby-givende sex og begynd så at købe ind når der er gevinst

Det tror jeg på er bedst og sådan ville jeg gøre, selv om jeg godt ved at det kan være svært at vente

Et alternativ til at købe tingende nu er jo at lægge et beløb til side hver måned som så kan bruges når i nu ved om det bliver en sommer eller vinter baby - det har jo også noget at sige for hvad der skal købes

Line

Anmeld

15. februar 2012

Moms

Pernille08 skriver:

Hvis Jeg var dog (er jeg ikk) men så havde jeg lavede en opsparing fra nu af og lagt penge til side hver månede indtil du har født på den nåde kan u allerede nu spare lidt op i stedet for at købe ting nu .
Det ture jeg ikk .
Men penge er ho skønne at have stående til den dag i har 2 streger .

spar pengene OP og lad være med at købe noget nu.

Der er så stor risiko for at noget "går galt". Der er dælme lang tid til I overhovedet kan komme i gang - ikke fordi jeg vil strø salt i såret. Kan godt se, du er MEGA skruk!

MEN så går du og køber alt det...I bliver måske uvenner, går hver til sit, én bliver måske syg, du består måske ikke din studentereksamen (bare teoretisk - altså alt kan ske), jeres livssituation ændres - kæresten mister sit job, I har ikke noget ordentligt sted at bo OG sidst men ikke mindst - I kan måske ikke blive gravide.

Helt ærligt, tror du ikke det hele ville blive lidt værre, hvis du så i en af disse tænkte situationer skulle gå/kunne gå og kigge på de babyting, du har købt.....

En anden ting, her fra mor-skrap, du vil være mor næsten før du har fået studenterhuen på. Hvordan har du tænkt dig at financiere dine "fine fornemmelser" om at jeres baby ikke skal have noget brugt, hvis du skal på understøttelse? Så skal du ihvertfald til at spare op - og have studenterjob ved siden af :-)

Bare mit indskud

Moms

Anmeld

15. februar 2012

Wish

Jeg syntes helt klart at hvis du føler for det kan du jo sagtens begynde at købe ind til baby nu.

Men jeg ville personligt selv spare pengene op, også først købe når baby er under vejs... Men mest af frygt for hvis nu jeg har købt en masse, også ikke kan blive gravid, så står tingene bare der og gør en ekstra ked af det - det ville jeg slet ikke selv kunne bære.. 

Så det er jo noget du selv skal gøre op med dig selv

Men dejligt at manden han omsider tænker i de baner, det tog også lidt tid at overtale min til det .. hehe .. 

Anmeld

15. februar 2012

M (:

Moms skriver:

spar pengene OP og lad være med at købe noget nu.

Der er så stor risiko for at noget "går galt". Der er dælme lang tid til I overhovedet kan komme i gang - ikke fordi jeg vil strø salt i såret. Kan godt se, du er MEGA skruk!

MEN så går du og køber alt det...I bliver måske uvenner, går hver til sit, én bliver måske syg, du består måske ikke din studentereksamen (bare teoretisk - altså alt kan ske), jeres livssituation ændres - kæresten mister sit job, I har ikke noget ordentligt sted at bo OG sidst men ikke mindst - I kan måske ikke blive gravide.

Helt ærligt, tror du ikke det hele ville blive lidt værre, hvis du så i en af disse tænkte situationer skulle gå/kunne gå og kigge på de babyting, du har købt.....

En anden ting, her fra mor-skrap, du vil være mor næsten før du har fået studenterhuen på. Hvordan har du tænkt dig at financiere dine "fine fornemmelser" om at jeres baby ikke skal have noget brugt, hvis du skal på understøttelse? Så skal du ihvertfald til at spare op - og have studenterjob ved siden af :-)

Bare mit indskud

Moms

Enig. (:

Anmeld

15. februar 2012

OktoberMor

Jeg syntes nu du skulle vente lidt med at købe ting, som du skriver med at i begge er på SU' så syntes jeg at istedet for at købe ting lidt ad gangen, hvorfor så ikke lægge nogle penge til side hver måned, indtil du er gravid også købe ting.. 

Du ved jo endnu ikke om du bliver gravid om halvandet år, jeg selv blev først gravid 2 år efter jeg smed p-pillerne, men det er selvfølgelig individuelt.. 

men igen, HVIS du er så uheldig at miste barnet, eller andet, så er jeg sikker på du vil hade dig selv for allerede at have købt tingene.. 

Anmeld

15. februar 2012

mpr

Tak for jeres mange gode råd og perspektiver på tingene SÅ tror jeg vil lytte og begynde at ligge penge til side i stedet ^^ så må vi se hvor mange penge der er når vi når dertil ^^

Anmeld

15. februar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Pernille08 skriver:

Hvis Jeg var dog (er jeg ikk) men så havde jeg lavede en opsparing fra nu af og lagt penge til side hver månede indtil du har født på den nåde kan u allerede nu spare lidt op i stedet for at købe ting nu .
Det ture jeg ikk .
Men penge er ho skønne at have stående til den dag i har 2 streger .

Lige det jeg ville ha skrevet! Vh stine

Anmeld

16. februar 2012

FrkZier

Chel1992 skriver:

Endelig har jeg fået et tidspunkt hvor jeg må smide p-pillerne og det bliver sommeren 2013 når jeg har fået min studenter hue  
Nu går jeg så bare og har en kæmpe lyst til at gå og købe lige så stille ind til det.. Altså se efter tilbud osv. Tror hvis jeg nævnte det for ham at han syntes jeg var tosset ^^ Men er så glad for han omsider er begyndt at snakke lidt om det Tænker også det ville være bedre at købe udstyr over tid i stedet for at man skal have det presset ind i bugetet i løbet af de 9 måneder :3 tænker man bruger penge nok der i forvejen? :3 Kan godt høre på mig selv at jeg prøver at finde en undskyldning for at få lov til at gå ud og købe baby ting nu ^^ Men syntes i det er åndsvagt eller kan jeg godt tillade mig at handle lidt i løbet af tiden ?

ville det ikke være en ide at ligge de penge til side du havde tænkt dig at købe ting for nu, og så har i dem når du er blevet gravid? man ved ALDRIG hvad der sker i løbet af det næste år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.