er det forskelsbehandling ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2012

katrineoerum

Nej det kan godt være det ikke er forskelsbehandling men..... nu er jeg selv det man kan kalde et bonusbarn og jeg kan huske hvordan det var at føle at ens far pludselig byggede en ny familie op som man sådan set ikke var med i. Man bliver aldrig en del af "dem". Derfor er det måske også mere vigtigt at huske på at indrage ham så meget som muligt.

Det er ikke nemt at være et 7/7 barn. Tro mig det kan godt være en meget rodløs fornemmelse. Efter 18 år som 7/7 barn var jeg ved at brække mig over at bo i en kuffert og flytte mellem to familer hvor jeg aldrig blev et fuldgyldigt medlem nogen steder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2012

MelikkazMoar

katrineoerum skriver:

Nej det kan godt være det ikke er forskelsbehandling men..... nu er jeg selv det man kan kalde et bonusbarn og jeg kan huske hvordan det var at føle at ens far pludselig byggede en ny familie op som man sådan set ikke var med i. Man bliver aldrig en del af "dem". Derfor er det måske også mere vigtigt at huske på at indrage ham så meget som muligt.

Det er ikke nemt at være et 7/7 barn. Tro mig det kan godt være en meget rodløs fornemmelse. Efter 18 år som 7/7 barn var jeg ved at brække mig over at bo i en kuffert og flytte mellem to familer hvor jeg aldrig blev et fuldgyldigt medlem nogen steder.

det som du skriver, er fuldstændig den mening jeg har om det,. og hele tiden har haft..

Anmeld

16. februar 2012

Frk.S

Selvfølgelig må i lave noget med jeres datter i den uge hvor i ikke har Mikkel.
Så længe i også laver noget alle sammen når i har ham, så kan jeg virkelig ikke se det skulle være forskelsbehandling.

I kan da ikke bare sidde hjemme og trille tommelfingre i de uger i ikke har Mikkel.

Som andre også skriver, så oplever han vel også noget i de uger - sammen med sin mor.

Anmeld

27. februar 2012

>>Carina<<

Syns absolut ik det er forskelsbehandling. Hos os er vi far, mor, magnus og Liva. Og hver anden uge har vi manden to børn fra tidligere forhold. For os er det vigtigt at vide både er en familie på 4 og en familie på 6. Magnus og Liva oplever ting de andre ik er med til lige så vel som vi laver noget sammen. Og nogen gange fx far og ældste søn, mig og magnus, mig og bonusdatter osv.

Må Mikkel så heller ik opleve noget med hans mor alene når Melikka ik må alene???

Så bår Melikka er større ska hun sidde hjemme en hel sommerferie og ik opleve noget og når mikkel så kommer så ska hun høre om alt det han har oplevet. Nej nej den holder ik.

Det er bestemt ik dig/jer den er gal med

Anmeld

21. marts 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Det er det ikke!! Så må man sgu holde sig til

Jeg har samme holdning som dig, men det ved du jo

Anmeld

21. marts 2012

karina1980

MelikkazMoar skriver:

er det forskelsbehandling det vi har gang i ?

Mikkel bor hos og hos sin mor, han har en 7/7 ordning. og det fungerer faktisk okay.. (bortset fra moderen nu pludselig vil have han helt, så vi kun skal have han hver 2weekend, mod vi før havde ham hverdag..)

men hun mener vi forskelbehandler vores børn? eller ihvertfald gerne vil gøre det ..  Mikkel har en lillesøster, som bor her ved far og jeg. (som er mit første barn) hun er 8 mdr.

Jeg mener : at vi som familie, mor-far-Melikka sagtens kan tage ud og opleve ting uden mikkel er med.. da jeg ikke synes det bør være sådan at mikkel skal være med til alting. og at der kun sker noget her når han er her. jeg synes Melikka skal have oplevelser for sig selv, såvel som mikkel har oplevelser med sin mor som Melikka ikke er en del af..

Mikkels mor mener at på den måde forskelsbehandler vi vores børn? Synes i også det er det ? og vi så er helt forkert på den..

eller hvordan gør i det derhjemme ?

Ja, undskylde det er lidt rodet.. *mange tanker, kun 2 hænder*

Diana, Stolt Mor Til Melikka

vi gør præcis som jer.

min store dreng er også på 7-7 ordningen, hvor vores datter jo er her altid og ja vi laver ting alene med hende når hun er her alene, netop fordi vores liv, jo ikke går i stå fordi han skal hjem til sin far.

så synes bestemt ikke det er forskelsbehandling og hvis det er, ja så gør vi det så også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.