er det forskelsbehandling ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2012

kimfrit

OMG til tider er det altså hårdt at være bonus mor, Selvfølgelig må i gerne lave noget når i ikke har ham i hans mors uge.
Hvad havde hun dog regnet med?

Prøv at stille spørgsmål tegn ved det hun siger, det er helt sikkert bare en dårlig undskyldning, fordi hun er misundelig på jeres familie liv og gerne vil lave rod i den.

Sådan var min bonus søns mor også da mig og min mand startede med at være sammen. og det forstatte lige indtil hun selv fik en fast kæreste med en fremtid i.

Nu har vi kun små problemer og vi køre også en fin 7/7 ordning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

musse1

MelikkazMoar skriver:

er det forskelsbehandling det vi har gang i ?

Mikkel bor hos og hos sin mor, han har en 7/7 ordning. og det fungerer faktisk okay.. (bortset fra moderen nu pludselig vil have han helt, så vi kun skal have han hver 2weekend, mod vi før havde ham hverdag..)

men hun mener vi forskelbehandler vores børn? eller ihvertfald gerne vil gøre det ..  Mikkel har en lillesøster, som bor her ved far og jeg. (som er mit første barn) hun er 8 mdr.

Jeg mener : at vi som familie, mor-far-Melikka sagtens kan tage ud og opleve ting uden mikkel er med.. da jeg ikke synes det bør være sådan at mikkel skal være med til alting. og at der kun sker noget her når han er her. jeg synes Melikka skal have oplevelser for sig selv, såvel som mikkel har oplevelser med sin mor som Melikka ikke er en del af..

Mikkels mor mener at på den måde forskelsbehandler vi vores børn? Synes i også det er det ? og vi så er helt forkert på den..

eller hvordan gør i det derhjemme ?

Ja, undskylde det er lidt rodet.. *mange tanker, kun 2 hænder*

Diana, Stolt Mor Til Melikka

syns bestemt ikke det er forskels behandling det i gør, for vil da give dig ret i alt i i skal kunne gøre ting både når han er der og da også når han ikke er der, skal i ellers sidde hjemme stille i den ene uge, fordi han ikke er der, det kan jeg slet ikke følge. 

har godt nok ingen bonus børn men har selv 4 børn, og når nogle af dem feks. tager et par dage til mormor, eller de to store tager til farmor, jamen så laver vi da også ting, selv om de ikke er hjemme, og det ved de alle 4, men de laver jo også ting med deres bedsteforældre, som de børn vi har hjemme, ikke er med til.. syns ikke det gør noget, børn lærer at de ikke altid er med til alt.. 

Anmeld

15. februar 2012

MelikkazMoar

kimfrit skriver:

OMG til tider er det altså hårdt at være bonus mor, Selvfølgelig må i gerne lave noget når i ikke har ham i hans mors uge.
Hvad havde hun dog regnet med?

Prøv at stille spørgsmål tegn ved det hun siger, det er helt sikkert bare en dårlig undskyldning, fordi hun er misundelig på jeres familie liv og gerne vil lave rod i den.

Sådan var min bonus søns mor også da mig og min mand startede med at være sammen. og det forstatte lige indtil hun selv fik en fast kæreste med en fremtid i.

Nu har vi kun små problemer og vi køre også en fin 7/7 ordning.

ja noglegange er det bare ikke nemt !

jeg glæder mig sådan til hun selv en dag får et barn mere.. (hvis det sker, hun er lesbisk nu, og børn er ikke på tale for den endnu)

men ja det ku godt i bund og grund bunde i hun er lidt misundelig..

Anmeld

15. februar 2012

kimfrit

MelikkazMoar skriver:

ja noglegange er det bare ikke nemt !

jeg glæder mig sådan til hun selv en dag får et barn mere.. (hvis det sker, hun er lesbisk nu, og børn er ikke på tale for den endnu)

men ja det ku godt i bund og grund bunde i hun er lidt misundelig..

Jeg er helt sikker på det er misundelse af en eller anden art

Men jeg håber i finder ud af en løsning, så den lille mand ikke bliver påvirket af det, hvis det skulle komme til yderligheder

Anmeld

15. februar 2012

MelikkazMoar

kimfrit skriver:

Jeg er helt sikker på det er misundelse af en eller anden art

Men jeg håber i finder ud af en løsning, så den lille mand ikke bliver påvirket af det, hvis det skulle komme til yderligheder

ja jeg håber også vi får fundet ud a det ..

Anmeld

15. februar 2012

Lone Jakobsen

selvfølgelig er det ikke forskelsbehandling.

det sjove er lidt at det er hans mor og ikke ham selv der føler det.

her i huset mente min datter nemlig at vi ikke måtte tage fx. ud og bovle de weekends hvor hun er hos sin far. vi fortalte hende stille og roligt, at da hendes verden ikke stopper når hun er hos sin far, så fortsætter vores også.

Anmeld

15. februar 2012

Eliza

haha ja undskyld.. dit, mit bytte bytte skal vi dele børn er aldrig nemt.

MEN skulle i så slukke livet de 7 dage Mikkel er hos mor og sidde som 3 små visne grønsager i sofaen, mens i bare venter på at Mikkel kommer igen, så i kan leve og lave noget??

ej det er da for fjollet.. er det hendes egen dårlige samvittighed over at hun måske ikke magter at lave ting med ham mens han er hos hende??

og ja.. hva han ikke ved har han vel ikke ondt af?? han behøver jo ikke nødvendigvis vide hvad i har lavet de 7 dage han ikke var der??

min lillebror troede/håbede faktisk vores liv gik i stå når han var hos sin far, så vi fortalte bare ikke om hvad vi havde lavet..

Anmeld

15. februar 2012

ESV

Selvfølgelig er det ikke forskels behandling.. I kan jo ikke blive hjemme hver anden uge når han er hos sin mor. Skulle jeres følles barn så vokse op og føle at det kun er når storebror er her vi laver andet end bare at være hjemme. Det der lyder som om hun bare skal finde noget at brokke sig over..

Anmeld

15. februar 2012

Nemesis

MelikkazMoar skriver:

er det forskelsbehandling det vi har gang i ?

Mikkel bor hos og hos sin mor, han har en 7/7 ordning. og det fungerer faktisk okay.. (bortset fra moderen nu pludselig vil have han helt, så vi kun skal have han hver 2weekend, mod vi før havde ham hverdag..)

men hun mener vi forskelbehandler vores børn? eller ihvertfald gerne vil gøre det ..  Mikkel har en lillesøster, som bor her ved far og jeg. (som er mit første barn) hun er 8 mdr.

Jeg mener : at vi som familie, mor-far-Melikka sagtens kan tage ud og opleve ting uden mikkel er med.. da jeg ikke synes det bør være sådan at mikkel skal være med til alting. og at der kun sker noget her når han er her. jeg synes Melikka skal have oplevelser for sig selv, såvel som mikkel har oplevelser med sin mor som Melikka ikke er en del af..

Mikkels mor mener at på den måde forskelsbehandler vi vores børn? Synes i også det er det ? og vi så er helt forkert på den..

eller hvordan gør i det derhjemme ?

Ja, undskylde det er lidt rodet.. *mange tanker, kun 2 hænder*

Diana, Stolt Mor Til Melikka

øhh nej....for hvis hun mener i forskelsbehandler Mikkel så forskelsbehandler hun jo så Melikka!

Man kan ikke være med til alting, sådan er det jo altså også for os andre.

vi har haft samme snak herhjemme, hvor jeg til sidst spurgte manden om han så sørgede for at vores børn fik de oplevelser som deres bousbror fik hos hans mor, når han syntes hans søn gik glip af det jeg gør med vores børn.

Og nej selvfølgelig er det ikke en mulighed. Mikkels mor vælger selv hvilke oplevelser hun vil give Mikkel ligesom i selv vælger hvilke Melikka skal have, det har ikke noget at gøre med at Mikkel ikke må få dem, men at han så har nogle andre muligheder.

Forskelsbehandling er i mine øjne at gøre forskel på børnene når de er sammen. Mikkels mor skal jo ikke diktere hvad i laver når Mikkel er hos hende..eller når han er hos jer for den sags skyld.

:-) Sisse

Anmeld

15. februar 2012

Nettemor

Ej men for pokker det kan hun da umuligt mene seriøst.

Må I så heller ikke få noget af det mad han godt kan lide når han ikke er der? Må I ikke se disneysjov og få slik eller kage når han ikke er der?

Hvad gør hun så de uger hun er barnefri? Sidder hun og triller tommelfinger for hun kunne jo komme til at opleve noget der kunne ha været sjovt for hendes søn mens han ikke var der. Det ville jo være synd for ham. Eller noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.