er det forskelsbehandling ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.201 visninger
25 svar
0 synes godt om
15. februar 2012

MelikkazMoar

er det forskelsbehandling det vi har gang i ?

Mikkel bor hos og hos sin mor, han har en 7/7 ordning. og det fungerer faktisk okay.. (bortset fra moderen nu pludselig vil have han helt, så vi kun skal have han hver 2weekend, mod vi før havde ham hverdag..)

men hun mener vi forskelbehandler vores børn? eller ihvertfald gerne vil gøre det ..  Mikkel har en lillesøster, som bor her ved far og jeg. (som er mit første barn) hun er 8 mdr.

Jeg mener : at vi som familie, mor-far-Melikka sagtens kan tage ud og opleve ting uden mikkel er med.. da jeg ikke synes det bør være sådan at mikkel skal være med til alting. og at der kun sker noget her når han er her. jeg synes Melikka skal have oplevelser for sig selv, såvel som mikkel har oplevelser med sin mor som Melikka ikke er en del af..

Mikkels mor mener at på den måde forskelsbehandler vi vores børn? Synes i også det er det ? og vi så er helt forkert på den..

eller hvordan gør i det derhjemme ?

Ja, undskylde det er lidt rodet.. *mange tanker, kun 2 hænder*

Diana, Stolt Mor Til Melikka

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

Den lykkelige

Nu står jeg ikke i din situation med bonus barn..
Men synes bestemt du har ret i det du mener.. synes ikke det er forskels behandling.. som du selv skriver så oplever han jo noget når han er hos sin mor.. Og så længe i også laver lidt hyggeligt når han er der så synes jeg det er fint!!
Synes det er hende der er galt på den..

Anmeld

15. februar 2012

MelikkazMoar

Den lykkelige skriver:

Nu står jeg ikke i din situation med bonus barn..
Men synes bestemt du har ret i det du mener.. synes ikke det er forskels behandling.. som du selv skriver så oplever han jo noget når han er hos sin mor.. Og så længe i også laver lidt hyggeligt når han er der så synes jeg det er fint!!
Synes det er hende der er galt på den..

orh tak

siden hun kom med det som et angreb mod mig i forgårs har jeg bare tænkt og tænkt..

men ja, han oplever også en masse den uge han er her

Anmeld

15. februar 2012

Den lykkelige

MelikkazMoar skriver:

orh tak

siden hun kom med det som et angreb mod mig i forgårs har jeg bare tænkt og tænkt..

men ja, han oplever også en masse den uge han er her

Så ser jeg absolut intet problem i det.. hun vil da bare være på tværs..
Så skulle din datter bare have 7 mega kedelige dage fordi i ikke må lave noget mens han ikke er der? Arh det holder jo ikke..

Anmeld

15. februar 2012

Dot D

Jeg synes absolut ikke, at det er at forskelsbehandle... Hvis hun skulle bestemme, så må I jo ikke noget i den uge, han er hos hende, det er ikke logisk tankegang.

Prøv at spørge hende, om hun lader være med at lave noget med ham i den uge, hun har ham..... Ellers er det da "synd" for lillesøster, at hun ikke oplever det samme som ham

Anmeld

15. februar 2012

Mor til Majbørn

synes da heller ikke der er nogen forskelsbehandling - men du kan jo foreslaa at MIkkel en gang om mdr har en far/son-dag hvor de tager ud sammen (uden jer andre) og laver noget...?

Det forslag har jeg i hvert fald brug, for min kaerestes x er allerede paa banen med, at deres 12 aarige bliver overset - selvom jeg hverken har fodt eller officielt er flyttet ind.

Tror det der med 'born der bliver overset' er en naturlig reaktion fra foraeldrenes side - men der ER jo bare mindre tid til alle born, naar der kommer flere born ind i billedet.... Det maa hun jo ogsaa acceptere.

Anmeld

15. februar 2012

Chr-Hei

Altså i tager afsted med Jeres fælles barn når din Bonussøn er ved hans mor?? Nej det syntes jeg ikke er forskelsbehandling da i da ikke bare kan sidde og trille tommelfingre når han er derinde.. Syntes det vil være forkert af jer hvis i gjorde det mens i havde sønnen ved jer..

Jeg er selv bonusmor til en dreng som bor her fast og ser hans mor hver anden weekend.. Mig og hans far har en fællessøn på 8 mdr og de ferier sønnen er ved moderen laver vi da også ting selvom han ikke er her.. Dette betyder dog ikke vi ikke laver noget når sønnen er her, der sidder vi heller ikke bare hjemme.. Sønnen kan nu godt se det fair i det da lillebror jo heller ikke oplever det som han gøre når han er ved sin mor..

Anmeld

15. februar 2012

FruK

Ej, altså... I kan jo ikke sidde hjemme halvdelen af tiden, hvor han ikke er hos jer.

Men du kan jo spørge hende, om det så er ok, at I kommer og tager ham med, hver gang I skal noget...? 

Jeg kender lidt til problemstillingen, da min søn også er hos sin far halvdelen af tiden.
Hos os er han eneste barn, men hos sin far har han fået en bonusbror, som ikke har nogen far.

Derfor må min søn og hans far nu ikke længere lave noget alene sammen - for det er jo synd for den anden, han har jo ingen far (Næh, men han har min søns far for sig selv halvdelen af tiden!)

Jeg har også oplevet, at hvis jeg skal noget med min søn, så skal bonusmor og hans bror også, for ellers er det jo - igen -synd for ham.

Jeg synes nogle gange, at folk bliver over-over-opmærksomme på, om der gøres forskel, fordi der er tale om bonus- eller halv-søskende.
Der er vel ikke noget i vejen for at lave noget med kun det ene barn, hvis man er en helt "almindelig" familie!!?

Anmeld

15. februar 2012

MelikkazMoar

Den lykkelige skriver:

Så ser jeg absolut intet problem i det.. hun vil da bare være på tværs..
Så skulle din datter bare have 7 mega kedelige dage fordi i ikke må lave noget mens han ikke er der? Arh det holder jo ikke..

nej det synes jeg heller ikke

Anmeld

15. februar 2012

MelikkazMoar

Dot D skriver:

Jeg synes absolut ikke, at det er at forskelsbehandle... Hvis hun skulle bestemme, så må I jo ikke noget i den uge, han er hos hende, det er ikke logisk tankegang.

Prøv at spørge hende, om hun lader være med at lave noget med ham i den uge, hun har ham..... Ellers er det da "synd" for lillesøster, at hun ikke oplever det samme som ham

ja det sagde jeg også til hende, og det kunne hun ikke svare på..

sagde at hun da til hver en tid kunne komme og hente Melikka så hun kunne komme med dem.. men uh nej, så er det jo den anden vej.. det går jo ik

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.