Socialt bedrageri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2012

sofies

Det koster jo os andre rigtigt mange skatte penge og gør det også svært for de mennesker som har brug for det ikke at blive mistænkelig gjort...

Når det så er sagt syntes jeg ikke man anmelder sine venner. Kan du ikke sige noget til dem ?? Eller skriv dem et anonymt brev hvis du ikke vil ta konflikten med dem. Hvordan har du fundet ud af det ? har din veninde selv fortalt dig det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

Klokkeblomst88

Loa skriver:

Chancen for at gøre det rigtige????

Det har de da haft da de valgte at gøre det ulovlige i stedet..... Skal alle kriminelle liiiiige have chancen for at ændre det inden de bliver straffet??

De ved jo det er forkert!! 

Anmeld

15. februar 2012

Klokkeblomst88

Chr-Hei skriver:

Så vidt jeg kan læse mig frem til spørger du jo egentlig ikke folk om hvad deres holdning er til at du vil melde dem, men hvordan du gøre..

Jeg aner ikke hvordan og hvorledes men syntes det er helt din egen beslutning hvorvidt du har lyst til og mod på at anmelde disse "bedragere" så kan folk jo mene hvad de vil om din beslutning...

Det er jo trods alt dem der har valgt at gøre noget forkert til at starte med

Præcis!

Anmeld

15. februar 2012

Klokkeblomst88

MinNoah skriver:

SELVFØLGELIG skal de meldes.... Det kan da aldrig blive TS skyld at de bevidst har valgt at snyde så vi andre kan betale for at de kan leve i lidt mere luksus... Og det er absolut ALDRIG "nødvendigt" at snyde for at få hverdagen til at hænge sammen... Sikke en kommentar.

Jeg synes det er super godt at der er nogen der "tør" at gøre noget ved det.. Jeg kan virkelig blive gal over de folk der fusker på denne måde... og håber du får meldt dem hurtigst muligt

Tak for opbakning!

Anmeld

15. februar 2012

Frk. Himmelblå

A&F skriver:

Synes ikk at du skal anmelde dem, før du har talt med dem om det. I min optik skal man hjælpe sine venner og ikke gå bagom deres ryg. Jeg er enig i at socialt bedrageri skal bekæmpes, men med alt min respekt, så er det ikke ved at stikke hinanden i ryggen. 

Anmeld

15. februar 2012

Frk. Himmelblå

Aniteb skriver:

Da jeg meldte min Nabo skrev jeg bare en mail til kommunen, uden at sætte afsender på, ved ikke om de har taget den alvorligt. da de stadig gør det. Her drejer det sig om en mor med 2 børn i SFO som får fuld friplads og boligsikring og forhøjet børnepenge da hun er "alene" med dem. og hendes kæreste er der 24/7 men har IKKE adresse der, da hun vil miste 5000 bobs om måneden på det, så ja jeg har meldt dem.

Undskyld mig, men hvornår er det blevet alles sag, hvor ofte en far besøger sine børn??

Jeg tænker, hvad nu hvis, vi har at gøre med en splittet familie, som måske er ved at finde sammen igen, men som endnu ikke er gearet til at tage det fulde skridt med officielt at flytte sammen? Kan vi ikke give dem lidt tid og rum, eller skal vi skynde os at melde dem, fordi farens bil holder parkeret i indkørslen flere morgener hver uge?

Jeg mener helt generelt, at den her debat er afsporet, i det "folk" påstår at enhver anmeldelse er for vores alles fælles bedste, og så er det i øvrigt bare en bi-ting, at anmelder har grueligt ondt i måsen over selv at suge færre penge fra selvsamme kommunekasse. 

Jeg mener ikke min kritik til dig specifikt, du fik mig bare startet ..

Jeg bliver så provokeret, og kan ikke lade være med at tænke, at hver gang man peger på nogen, peger mindst tre fingre tilbage på en selv.

RESPEKT er en god ting!

Anmeld

15. februar 2012

Frk. Himmelblå

norenberg skriver:

Jeg ville sige det til dem først, tænk på hvilke konsekvenser det kan få for dem og barnet, vil du have på samvittigheden at du måske er skyld i at de bliver ruineret, måske kommer hun i fængsel og hvad aå med barnet, skal det så anbringes andre steder, føj siger jeg bare for dem som går bag ryggen af andre, gå dog til personerne selv, eller skriv et anomymt brev til dem at de bliver meldt til kommunen hvia de ikke får ændret deres forhold.....

Anmeld

15. februar 2012

132319

Hvis de gør det helt uden omsvøb og godt ved at det er forkert, så ville jeg melde det.

Hvor har faderen adresse?

Anmeld

15. februar 2012

gonefishing

Klokkeblomst88 skriver:

Jeg opdagede i går, at der er et par i min omgangskreds, som begår socialt bedrageri. Hun har en søn, og kæresten bor hos dem fast, men han har adresse et andet sted.

Jeg kan slet ikke have med sådan noget at gøre - det er jo alle os andre, som betaler for, at de snyder, og det kan jeg simpelthen ikke have med at gøre.

Derfor er spørgsmålet, hvad gør man, hvis man vil anmelde sådan noget anonymt?

du anmelder det til kommunen og siger du vil være anonym. 

Jeg ville IKKE sige det til dem først. Det er ikke sådan at hvem som helst bare kan komme til kommunen og råbe "vagt i gevær" og så bliver  pengene taget fra dem.

Hvis du anmelder det anonymt, skal kommunen undersøge om det er rigtigt på baggrund af denne anonyme anmeldelse. og hvis de så godt kan se den er gal, jamen så ordner de det derfra. hvis de intet kan se, så ligger den bare stille.

Anmeld

15. februar 2012

gonefishing

Frk. Himmelblå skriver:

Undskyld mig, men hvornår er det blevet alles sag, hvor ofte en far besøger sine børn??

Jeg tænker, hvad nu hvis, vi har at gøre med en splittet familie, som måske er ved at finde sammen igen, men som endnu ikke er gearet til at tage det fulde skridt med officielt at flytte sammen? Kan vi ikke give dem lidt tid og rum, eller skal vi skynde os at melde dem, fordi farens bil holder parkeret i indkørslen flere morgener hver uge?

Jeg mener helt generelt, at den her debat er afsporet, i det "folk" påstår at enhver anmeldelse er for vores alles fælles bedste, og så er det i øvrigt bare en bi-ting, at anmelder har grueligt ondt i måsen over selv at suge færre penge fra selvsamme kommunekasse. 

Jeg mener ikke min kritik til dig specifikt, du fik mig bare startet ..

Jeg bliver så provokeret, og kan ikke lade være med at tænke, at hver gang man peger på nogen, peger mindst tre fingre tilbage på en selv.

RESPEKT er en god ting!

Jeg vil give dig til dels ret. Det er ikke meningen af vi skal have et samfund som tyskland under 2. verdenskrig. MEN der er faktisk ret mange der snyder derude og det koster skatteborgerne ret mange penge, det betyder at vi ikke får lettelser, men faktisk skal arbejde mere, fordi folk snyder...  

Tjek dem allesammen! så dem der virkelig har brug for hjælp, får lige hvad de skal bruge og ikke mindre... Og så spark alle snyderne ud af systemet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.