Socialt bedrageri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2012

Mor til Majbørn

Jeg ville melde det - om ikke andet så anonymt.

Jeg er helt med på den dårlige tendens med et anmelder-samfund - men i mine øjne kammer det først over, når folk begynder at melde ting som ulovlige parkeringer og den slags småting - men den her slags kriminalitet er rigtig svær at finde frem til, hvis ikke vi anmelder det, når vi ser det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2012

A&F

Synes ikk at du skal anmelde dem, før du har talt med dem om det. I min optik skal man hjælpe sine venner og ikke gå bagom deres ryg. Jeg er enig i at socialt bedrageri skal bekæmpes, men med alt min respekt, så er det ikke ved at stikke hinanden i ryggen. 

Anmeld

14. februar 2012

Sommerfugl86

Jeg har selv for snart 2 år siden, anmeldt et par der havde 2 børn sammen og kærestens adresse stod et andet sted.
Denne mor var kun en bekendt af mig, og hun var til at brække sig over, bebrejdede MIG hver gang jeg tilfældigt mødte hende, over hvor dum JEG var, at min kæreste og jeg bor RIGTIGT sammen.
Jeg ringede til min kommune og blev omstillet til kontrolgruppen, som tog mig meget seroøst, selvom jeg valgte at være anonym, og jeg ved at de kort eftede giftede sig og flyttede rigtigt sammen, så er kun glad for min beslutning.

Du vil blive stillet en masse spørgsmål, som fx. står deres eventuelle bil i hans navn?? (holder den der dagligt, er det godt bevis, fra deres side), osv.

JEG kan ikke se DU skal tage hensyn til dem og deres børn, det er da dem selv der har ansvaret for deres eget liv, og kan man begå socialtbedrageri, kan man også tage straffen, så totalt god stil af dig

Anmeld

14. februar 2012

Klokkeblomst88

norenberg skriver:

Jeg ville sige det til dem først, tænk på hvilke konsekvenser det kan få for dem og barnet, vil du have på samvittigheden at du måske er skyld i at de bliver ruineret, måske kommer hun i fængsel og hvad aå med barnet, skal det så anbringes andre steder, føj siger jeg bare for dem som går bag ryggen af andre, gå dog til personerne selv, eller skriv et anomymt brev til dem at de bliver meldt til kommunen hvia de ikke får ændret deres forhold.....

Jeg er godt nok ked af, at du ser mig som den ´skyldige´ i denne sag. De ved udemærket godt, at de udnytter systemet, og det er bare slet ikke okay. Hvis ikke der skulle være en konsekvens ved at begå noget kriminelt, ja så ved jeg da ikke, hvor vi så er...

Anmeld

14. februar 2012

Klokkeblomst88

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

Jeg ville melde det - om ikke andet så anonymt.

Jeg er helt med på den dårlige tendens med et anmelder-samfund - men i mine øjne kammer det først over, når folk begynder at melde ting som ulovlige parkeringer og den slags småting - men den her slags kriminalitet er rigtig svær at finde frem til, hvis ikke vi anmelder det, når vi ser det...

Hvor er vi bare så enige

Anmeld

14. februar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Klokkeblomst88 skriver:

Jeg opdagede i går, at der er et par i min omgangskreds, som begår socialt bedrageri. Hun har en søn, og kæresten bor hos dem fast, men han har adresse et andet sted.

Jeg kan slet ikke have med sådan noget at gøre - det er jo alle os andre, som betaler for, at de snyder, og det kan jeg simpelthen ikke have med at gøre.

Derfor er spørgsmålet, hvad gør man, hvis man vil anmelde sådan noget anonymt?

Så vidt jeg har forstået, kan man krydse af på blanket at der er ano. Men for at kan gøre det endnu mere ano kan man gå på biblioteket og melde det via deres computere..

Anmeld

14. februar 2012

Klokkeblomst88

Sommerfugl86 skriver:

Jeg har selv for snart 2 år siden, anmeldt et par der havde 2 børn sammen og kærestens adresse stod et andet sted.
Denne mor var kun en bekendt af mig, og hun var til at brække sig over, bebrejdede MIG hver gang jeg tilfældigt mødte hende, over hvor dum JEG var, at min kæreste og jeg bor RIGTIGT sammen.
Jeg ringede til min kommune og blev omstillet til kontrolgruppen, som tog mig meget seroøst, selvom jeg valgte at være anonym, og jeg ved at de kort eftede giftede sig og flyttede rigtigt sammen, så er kun glad for min beslutning.

Du vil blive stillet en masse spørgsmål, som fx. står deres eventuelle bil i hans navn?? (holder den der dagligt, er det godt bevis, fra deres side), osv.

JEG kan ikke se DU skal tage hensyn til dem og deres børn, det er da dem selv der har ansvaret for deres eget liv, og kan man begå socialtbedrageri, kan man også tage straffen, så totalt god stil af dig

Tak for svaret

Dejligt at vide, at du blev taget seriøst ved kommunen. Jeg mener virkelig, at man som borger har pligt til at melde sådan noget - om man så er venner eller ej.

Anmeld

14. februar 2012

Nettemor

Hvis du på noget som helst tidspunkt oplyser dit navn kan du "risikere" at personen som tager imod anmeldelsen skriver det på for at kunne kontakte dig senere. Hvis de gør det og parret som begår socialt bedrageri beder om aktindsigt så vil de kunne se dette navn selv om du har bedt om anonymitet. Så hvis du vil være 100% sikker på at være anonym skal du oplyse navn når du henvender dig.

Anmeld

14. februar 2012

norenberg

Klokkeblomst88 skriver:

Jeg er godt nok ked af, at du ser mig som den ´skyldige´ i denne sag. De ved udemærket godt, at de udnytter systemet, og det er bare slet ikke okay. Hvis ikke der skulle være en konsekvens ved at begå noget kriminelt, ja så ved jeg da ikke, hvor vi så er...

Jeg ser dig heller ikke som skyldig, og syntes heller ikke det er i orden at de gør det, men har den holdning at de bør have en advarsel til at få bragt tingene i orden, og gør de ikke det må de jo tage konsekvensen, men nu er det jo sådan at med det system vi harbi danmark er der faktisk nogen der bliver nød til at gøre det for at kunne eksistere, fordi systemet er som det er

Anmeld

14. februar 2012

skønneunger

Klokkeblomst88 skriver:

syntes sådan set også de skal anmeldes men som andre siger skal de have chancen for at gøre det rigtige, det er trods alt bedst hvis de selv ordner det, og jeg syntes hvis man er venner er det da det mindste man kan gøre hvis man vil blande sig, at gøre det anonymt uden at sige noget til dem først syntes jeg faktisk er rigtig kujon agtigt og ikke noget venner gør.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.