Socialt bedrageri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.853 visninger
42 svar
0 synes godt om
14. februar 2012

Klokkeblomst88

Jeg opdagede i går, at der er et par i min omgangskreds, som begår socialt bedrageri. Hun har en søn, og kæresten bor hos dem fast, men han har adresse et andet sted.

Jeg kan slet ikke have med sådan noget at gøre - det er jo alle os andre, som betaler for, at de snyder, og det kan jeg simpelthen ikke have med at gøre.

Derfor er spørgsmålet, hvad gør man, hvis man vil anmelde sådan noget anonymt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2012

Frk. Himmelblå

Klokkeblomst88 skriver:

Jeg opdagede i går, at der er et par i min omgangskreds, som begår socialt bedrageri. Hun har en søn, og kæresten bor hos dem fast, men han har adresse et andet sted.

Jeg kan slet ikke have med sådan noget at gøre - det er jo alle os andre, som betaler for, at de snyder, og det kan jeg simpelthen ikke have med at gøre.

Det gør man hos kommunen.

MEN sig det dog til dem i stedet først.

Det andet er noget grimt noget, synes jeg. Bryder mig bestemt ikke om tendensen med anmelder-samfund, hvor venner og bekendte angiver hinanden til myndighederne.

Hvis du kan leve med at anmelde dem, tror jeg også, du kan leve med, at de ved, du har gjort det...?

Anmeld

14. februar 2012

Ma-lu

Klokkeblomst88 skriver:

Synes det dejligt , at der er nogle der synes det IKKE er i orden !!!

Tror de skal ha anmeldelsen på skrift, så lav et brev med de oplysninger du har.. Og så enten underskrive dig som anonym eller skriv du hvertfald gerne vil være det. 

For du gør det.. Det er dig og mig der betaler.. 

- og hun får sikkert boligsikring, fri børnepladser osv.. De dersens 'snyltere' koster mange penge.!!!!

Anmeld

14. februar 2012

th

Klokkeblomst88 skriver:

ring eller skriv til kommunen, og sig du vil være anm.

synes det er fedt du gør det, det er alle os andre der betaler til dem.

Anmeld

14. februar 2012

Klokkeblomst88

Frk. Himmelblå skriver:

Det gør man hos kommunen.

MEN sig det dog til dem i stedet først.

Det andet er noget grimt noget, synes jeg. Bryder mig bestemt ikke om tendensen med anmelder-samfund, hvor venner og bekendte angiver hinanden til myndighederne.

Hvis du kan leve med at anmelde dem, tror jeg også, du kan leve med, at de ved, du har gjort det...?

Nej jeg bryder mig heller ikke om et anmelder samfund, men de ved udemærket godt, at det som de gør er forkert. Derfor kan jeg ikke se nogen grund til, at jeg skulle sige det til dem.

Jeg ved godt, at det er hos kommunen, men har bare hørt, at man kan gøre det annonymt på nogle kommuners hjemmeside, men det har jeg ikke kunnet finde på min egen kommunes hjemmeside.

Anmeld

14. februar 2012

Klokkeblomst88

Ma-lu skriver:

Synes det dejligt , at der er nogle der synes det IKKE er i orden !!!

Tror de skal ha anmeldelsen på skrift, så lav et brev med de oplysninger du har.. Og så enten underskrive dig som anonym eller skriv du hvertfald gerne vil være det. 

For du gør det.. Det er dig og mig der betaler.. 

- og hun får sikkert boligsikring, fri børnepladser osv.. De dersens 'snyltere' koster mange penge.!!!!

Dejligt at der er andre, som har det på samme måde, som jeg har det.

God ide med anmeldelsen på skrift - det tror jeg, at jeg vil gøre

Anmeld

14. februar 2012

Klokkeblomst88

th skriver:

ring eller skriv til kommunen, og sig du vil være anm.

synes det er fedt du gør det, det er alle os andre der betaler til dem.

Tak

Anmeld

14. februar 2012

Ma-lu

Klokkeblomst88 skriver:

Dejligt at der er andre, som har det på samme måde, som jeg har det.

God ide med anmeldelsen på skrift - det tror jeg, at jeg vil gøre

Anmeld

14. februar 2012

Isabella_mor

Klokkeblomst88 skriver:

du ringer jo og indberetter det og ber om at være anonym... evt ring til politiet da det er kriminelt... det har du pligt til da det er strafbart..

Anmeld

14. februar 2012

norenberg

Jeg ville sige det til dem først, tænk på hvilke konsekvenser det kan få for dem og barnet, vil du have på samvittigheden at du måske er skyld i at de bliver ruineret, måske kommer hun i fængsel og hvad aå med barnet, skal det så anbringes andre steder, føj siger jeg bare for dem som går bag ryggen af andre, gå dog til personerne selv, eller skriv et anomymt brev til dem at de bliver meldt til kommunen hvia de ikke får ændret deres forhold.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.