Hvornår fik jeres børn en hovedpude?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2012

Nadia&Daniel

heidi30 skriver:

Hej,

jeg tror vi venter til han er 3 så, "morethanperfect" skrev nemlig også at brøn skal være 3 år.

Tak 

Selv tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2012

MoarTNoah

Noah har en hovedpude den er helt flad, han knus-elsker den, for så kan han ligge med sin dyne over sig, og sit hoved på sin pude ligesom Totte i hans Totte-bog. Han ligger dog aldrig mere end 10 min med den, for når jeg går ind og tjekker til ham ligger han altid oven på sin dyne og med fødderne på puden.. hehe..

Så tror ikke det er et problem, ved i øvrigt heller ikke hvorfor de først må få pude som 3 årige, nogen der kan fortælle mig det?

Anmeld

13. februar 2012

Nadia&Daniel

MoarTNoah skriver:

Noah har en hovedpude den er helt flad, han knus-elsker den, for så kan han ligge med sin dyne over sig, og sit hoved på sin pude ligesom Totte i hans Totte-bog. Han ligger dog aldrig mere end 10 min med den, for når jeg går ind og tjekker til ham ligger han altid oven på sin dyne og med fødderne på puden.. hehe..

Så tror ikke det er et problem, ved i øvrigt heller ikke hvorfor de først må få pude som 3 årige, nogen der kan fortælle mig det?

Den forklaring jeg fik: Deres vejrtrækning er ikke udvirklet nok til at kunne kontrollere at have hovedet ned i en pude. Det vil sige, at puden lukker af for deres vejrtrækning.

Anmeld

13. februar 2012

MoarTNoah

Nadia&Daniel skriver:

Den forklaring jeg fik: Deres vejrtrækning er ikke udvirklet nok til at kunne kontrollere at have hovedet ned i en pude. Det vil sige, at puden lukker af for deres vejrtrækning.

Nåårh okay, men er det så ikke samme virkning at han ligger OVENPÅ dynen og sover? Jeg kan bare ikke nænne at løfte ham op og fjerne dynen under ham, tror desuden at jeg ville vække ham. Og  jeg magter ikke en vågen unge kl 1 om natten når jeg går i seng 

Anmeld

13. februar 2012

heidi30

MoarTNoah skriver:

Nårhh det lyder sødt 

Aner det heller ikke!

Anmeld

13. februar 2012

heidi30

MoarTNoah skriver:

Nåårh okay, men er det så ikke samme virkning at han ligger OVENPÅ dynen og sover? Jeg kan bare ikke nænne at løfte ham op og fjerne dynen under ham, tror desuden at jeg ville vække ham. Og  jeg magter ikke en vågen unge kl 1 om natten når jeg går i seng 

Det tænkte jeg også lige. Malte ligger også tit med hovedet "begravet" ned i madressen.

Inde vi selv går i seng, vender vi ham altid i den "rigtige" retning og giver ham dynen på igen, han vågner aldrig af det. Er bange for at han blir kold om natten hvis vi ikke gør det.

Anmeld

13. februar 2012

sandratobias

Amanda er præcis 1 år i dag, og hun har haft en pude de sidste par måneder ( baby pude.. ) Hun bruger den ikk hele natten alligevel da hun ligger rubdt i hele sengen, og gerne så langt ned i fodenden som muligt..  

Kan ikk huske hvornår Tobias fik en pude.. 

Anmeld

13. februar 2012

Fenja09

MoarTNoah skriver:

Hvad jeg kan læse er der lidt forsk. forklaringer på det, men kan læse, at en hovedpude eller bamser tæt på barnets hoved kan gøre at barnet ikke kan komme af med overskuds varmen. Det første år af barnets liv kommer barnet af med varmen gennem hovedet. Og kan se at nogen mener at barnet bare bør være 1 år eller når det selv beder om det, dvs omkring de 2 år.

/Fenja

Anmeld

13. februar 2012

heidi30

sandratobias skriver:

Amanda er præcis 1 år i dag, og hun har haft en pude de sidste par måneder ( baby pude.. ) Hun bruger den ikk hele natten alligevel da hun ligger rubdt i hele sengen, og gerne så langt ned i fodenden som muligt..  

Kan ikk huske hvornår Tobias fik en pude.. 

Tillykkke med hendes første fødselsdag 

tak for dit svar!

Anmeld

13. februar 2012

heidi30

Fenja09 skriver:

Hvad jeg kan læse er der lidt forsk. forklaringer på det, men kan læse, at en hovedpude eller bamser tæt på barnets hoved kan gøre at barnet ikke kan komme af med overskuds varmen. Det første år af barnets liv kommer barnet af med varmen gennem hovedet. Og kan se at nogen mener at barnet bare bør være 1 år eller når det selv beder om det, dvs omkring de 2 år.

/Fenja

Tak for svar.

Havde ellers lige afgjort det og ville vente til 3 år, men er nu i tvivl igen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.