pks 1. gang - nu alm. fødsel :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2012

Vidunderligeunger

JonTri skriver:

Jep. Man skal også komme hurtigere ind på sygehuset - andre skal vente til der er 3 min mellem veerne og de varer 1 minut - du skal komme ind noget før...

altså hvornår informerer de om sådan noget?? :O

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2012

Vidunderligeunger

JonTri skriver:

Det gjorde jeg også. Meen man skal ikke høre på alle skrækhistorierne. Det er faktisk ikke vildt ualmindeligt at det kan gå lidt op - det ser de nogle gange når, man igen ender i kejsersnit. En fuld uterusruptur er jo farlig og kan være fatal for mor og/eller baby - dette sker ikke ret ofte. 

for at drage en parallel, siger man at den mest risikofyldte fødsel, er hvis den gravide er meget overvægtig... og så længe der er mere end 18 mdr mellem dine børn, er vaginal fødsel at foretrække. 

ja der er selvfølgelig forskel på a gå helt op eller bare lidt.. 
Jeg er ikke overvægtig overhovedet og det er 21-22 mdr siden vi fik storesøster... Fik du valget om ks 2 gang? 

Anmeld

13. februar 2012

JonTri

MAJ*MOR skriver:

altså hvornår informerer de om sådan noget?? :O

Egentlig blev jeg ikke informeret, da jeg sku til en ekstra skanning, som resulterede i igangssættelse, men min veninde blev informeret om det... måske ved jordemoderen???

Anmeld

13. februar 2012

Clisolka

MAJ*MOR skriver:

ja ik... ? Det er "kun" 22 mdr siden vi fik storesøster, så jeg tænker at der er større risiko for at det går op, end hvis der var lang tid til? men man kan jo bekymre sig gul og blå.. 

Ja, jeg tror også man skal lade være med at tænke så meget over det, men det er jo lidt svært 

Anmeld

13. februar 2012

JonTri

MAJ*MOR skriver:

ja der er selvfølgelig forskel på a gå helt op eller bare lidt.. 
Jeg er ikke overvægtig overhovedet og det er 21-22 mdr siden vi fik storesøster... Fik du valget om ks 2 gang? 

Ja jeg kom til en lægesamtale, der hvor jeg blev skannet i uge 20. Vi talte om min tidligere fødsel og fik at vide at intet var til hinder for en alm fødsel... som jeg så valgte... men tror der var frit valg

Anmeld

13. februar 2012

Vidunderligeunger

JonTri skriver:

Egentlig blev jeg ikke informeret, da jeg sku til en ekstra skanning, som resulterede i igangssættelse, men min veninde blev informeret om det... måske ved jordemoderen???

ja hende mangler jeg lige et besøg hos i næste uge..

Anmeld

13. februar 2012

Vidunderligeunger

JonTri skriver:

Ja jeg kom til en lægesamtale, der hvor jeg blev skannet i uge 20. Vi talte om min tidligere fødsel og fik at vide at intet var til hinder for en alm fødsel... som jeg så valgte... men tror der var frit valg

var også det jeg fik at vide jeg tænkte slet ikk på PKS som en mulighed igen. jeg VILLE BARE SELV!

Anmeld

13. februar 2012

JonTri

MAJ*MOR skriver:

ja hende mangler jeg lige et besøg hos i næste uge..

Så kan du jo spørge om det der... hun må af alle vide hvordan proceduren er på dit fødested... 

Anmeld

13. februar 2012

Clisolka

MAJ*MOR skriver:

ja meget rart!!! 

Tak fordi jeg lige måtte følge med i din tråd 

Anmeld

13. februar 2012

bullerbassen

MAJ*MOR skriver:

okay, skønt de alligevel holder så meget øje med det.. det har været den største bekyring indtil nu.. 

Min jordemor var meget steng med overvågning, selv om der var 8 år imellem.

Så det skal du bestemt ikke bekymre dig over. De er meget opmærksom på smerterne og om de flytter sig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.