pks 1. gang - nu alm. fødsel :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2012

Vidunderligeunger

JonTri skriver:

Jeg troede det var landsdækkende... grunden til at du skal overvåges, er pga risiko for uterusruptur - at arret i livmoderen går op. Det er ikke skidesmart at det sker, så derfor skal der helst være CTG på under hele forløbet - alternativt kan man sætte en elektrode på barnets hoved - men det betyder stadig ingen vand - i Viborg i hvert fald

nej det lyder sgu ikk smart!!!  Så må jeg ha misforstået noget.. men det er nemlig også et af de ting eg god kan frygte lidt :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2012

Vidunderligeunger

Babymor2010 skriver:

Uhh det er også det jeg frygter mest hvis jeg går hen og bliver gravid igen (fik et aks)  Men ja, et godt spørgsmål....

ja ik... ? Det er "kun" 22 mdr siden vi fik storesøster, så jeg tænker at der er større risiko for at det går op, end hvis der var lang tid til? men man kan jo bekymre sig gul og blå.. 

Anmeld

13. februar 2012

Clisolka

JonTri skriver:

Blander mig lige. Det er derfor de overvåger - og tro mig du er IKKE i tvivl hvis det sker... Jeg blev informeret om, at alle smerter i vepauser skulle der reageres på!

Puha rart at vide at man bliver overvåget lidt mere 

Anmeld

13. februar 2012

bullerbassen

MAJ*MOR skriver:

har faktisk et spg... Hvordan kan de vide at livmoderen ikke sprænger i arret? 

Jeg skulle ligge med overvågning på, og måtte kun ligge på ryggen. 

Ingen badekar 

De er meget OBs på dine smerter og forandre sig. Jeg have en super fødsel.

Har en veninde som også fik kejsersnit første gang, og skulle føde normalt 2 gang. Hun fik pludselig smerter foran og blev kørt afsted til kejsersnit.

Du skal ikke være bekymret, de er obs på det. Har du ikke være til samtale med en læge ?? Det var jeg 

Anmeld

13. februar 2012

Muffinmus

ikke lige pks,men aks første gang.

Uden at åbne mig, så blev på alle punkter betegnet som 1 gangsfødende da jeg 20 mdr senere skulle føde lillesøster.

Tog 8,5 time fra første ve og alt gik helt planlagt, super god oplevelse:-)Så glæd dig:-)

Anmeld

13. februar 2012

Vidunderligeunger

Babymor2010 skriver:

ja meget rart!!! 

Anmeld

13. februar 2012

Vidunderligeunger

bullerbassen skriver:

Jeg skulle ligge med overvågning på, og måtte kun ligge på ryggen. 

Ingen badekar 

De er meget OBs på dine smerter og forandre sig. Jeg have en super fødsel.

Har en veninde som også fik kejsersnit første gang, og skulle føde normalt 2 gang. Hun fik pludselig smerter foran og blev kørt afsted til kejsersnit.

Du skal ikke være bekymret, de er obs på det. Har du ikke være til samtale med en læge ?? Det var jeg 

okay, skønt de alligevel holder så meget øje med det.. det har været den største bekyring indtil nu.. 

Anmeld

13. februar 2012

Vidunderligeunger

MariaE skriver:

ikke lige pks,men aks første gang.

Uden at åbne mig, så blev på alle punkter betegnet som 1 gangsfødende da jeg 20 mdr senere skulle føde lillesøster.

Tog 8,5 time fra første ve og alt gik helt planlagt, super god oplevelse:-)Så glæd dig:-)

det gør jeg også måtte du heller ik komme i vand??

Anmeld

13. februar 2012

JonTri

MAJ*MOR skriver:

nej det lyder sgu ikk smart!!!  Så må jeg ha misforstået noget.. men det er nemlig også et af de ting eg god kan frygte lidt :/

Det gjorde jeg også. Meen man skal ikke høre på alle skrækhistorierne. Det er faktisk ikke vildt ualmindeligt at det kan gå lidt op - det ser de nogle gange når, man igen ender i kejsersnit. En fuld uterusruptur er jo farlig og kan være fatal for mor og/eller baby - dette sker ikke ret ofte. 

for at drage en parallel, siger man at den mest risikofyldte fødsel, er hvis den gravide er meget overvægtig... og så længe der er mere end 18 mdr mellem dine børn, er vaginal fødsel at foretrække. 

Anmeld

13. februar 2012

JonTri

Babymor2010 skriver:

Jep. Man skal også komme hurtigere ind på sygehuset - andre skal vente til der er 3 min mellem veerne og de varer 1 minut - du skal komme ind noget før...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.