pks 1. gang - nu alm. fødsel :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.141 visninger
31 svar
0 synes godt om
13. februar 2012

Vidunderligeunger

Så har jeg været til scannnig af lillebror/søster og alt så super fint ud, h*n vejer 2400 gram, så det er jo en fin str i denne uge...

er 36+2 idag og fordi jeg sidst fik planlagt Kejsersnit grundet UK (hovedet opad) skulle jeg ind og ha tjekket om nu også lillebror/søster ligger med hovedet nedad.. og sørme så om ikke h*n gør det Dejligt dejligt dejligt!!! Så nu skal jeg højest sandsynlig føde selv denne gang, og hvor er det bare dejligt!! Det er lidt vildt at tænke på, da vi har ventet i uvished på, om nu bettefis skulle vende sig som storesøster..

Nogen der har prøvet PKS første gang og født selv 2. gang? Så hører jeg gerne jeres beretninger

knus den glade men også lidt skræmte !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2012

bullerbassen

Jeg " fødte " mine store drenge ved kejsersnit ( tvillinger ) Og fødte mindstemanden alm.

Fed oplevelse 

Spørg endelig 

Anmeld

13. februar 2012

JonTri

Jeg fik aks første gang, efter en laaaang udvidelsesfase. 2. gang blev jeg sat i gang og fødte normalt. 

Det er klart at foretrække, at føde vaginalt - det var det i hvert fald for mig. Men der er visse restriktioner, da du tidligere har fået kejsersnit...

1: Man kan ikke blive sat i gang medicinsk.

2: Man kan ikke komme i vand, da man skal have overvågning (ctg) på hele tiden... 

3: Risikoen for endnu et kejsersnit stiger med 25%...

Jeg skal snaft føde igen og fik valget - og valgte klart vaginal fødsel

Anmeld

13. februar 2012

Vidunderligeunger

JonTri skriver:

Jeg fik aks første gang, efter en laaaang udvidelsesfase. 2. gang blev jeg sat i gang og fødte normalt. 

Det er klart at foretrække, at føde vaginalt - det var det i hvert fald for mig. Men der er visse restriktioner, da du tidligere har fået kejsersnit...

1: Man kan ikke blive sat i gang medicinsk.

2: Man kan ikke komme i vand, da man skal have overvågning (ctg) på hele tiden... 

3: Risikoen for endnu et kejsersnit stiger med 25%...

Jeg skal snaft føde igen og fik valget - og valgte klart vaginal fødsel

ingen vand????? :O det sagde min jordemoder da god for sidst? 

Anmeld

13. februar 2012

Vidunderligeunger

bullerbassen skriver:

Jeg " fødte " mine store drenge ved kejsersnit ( tvillinger ) Og fødte mindstemanden alm.

Fed oplevelse 

Spørg endelig 

har faktisk et spg... Hvordan kan de vide at livmoderen ikke sprænger i arret? 

Anmeld

13. februar 2012

JonTri

MAJ*MOR skriver:

ingen vand????? :O det sagde min jordemoder da god for sidst? 

Hmm det var hvad jeg fik at vide i Viborg - troede det var ens overalt

Anmeld

13. februar 2012

Vidunderligeunger

JonTri skriver:

Hmm det var hvad jeg fik at vide i Viborg - troede det var ens overalt

det håber jeg godt nok jeg kan få lov til.. ellers er der jo ikke noget at gøre ved det  

Anmeld

13. februar 2012

Clisolka

MAJ*MOR skriver:

har faktisk et spg... Hvordan kan de vide at livmoderen ikke sprænger i arret? 

Uhh det er også det jeg frygter mest hvis jeg går hen og bliver gravid igen (fik et aks)  Men ja, et godt spørgsmål....

Anmeld

13. februar 2012

JonTri

MAJ*MOR skriver:

det håber jeg godt nok jeg kan få lov til.. ellers er der jo ikke noget at gøre ved det  

Jeg troede det var landsdækkende... grunden til at du skal overvåges, er pga risiko for uterusruptur - at arret i livmoderen går op. Det er ikke skidesmart at det sker, så derfor skal der helst være CTG på under hele forløbet - alternativt kan man sætte en elektrode på barnets hoved - men det betyder stadig ingen vand - i Viborg i hvert fald

Anmeld

13. februar 2012

JonTri

Babymor2010 skriver:

Uhh det er også det jeg frygter mest hvis jeg går hen og bliver gravid igen (fik et aks)  Men ja, et godt spørgsmål....

Blander mig lige. Det er derfor de overvåger - og tro mig du er IKKE i tvivl hvis det sker... Jeg blev informeret om, at alle smerter i vepauser skulle der reageres på!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.