vil hun overleve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2012

Sujan

En bekendt fødte en dreng på kun 700 g. Han har overlevet fint. Han har dog lidt med sin motorik. Og han er ikke så god socialt. Ja han har lidt autistiske træk... Men kan der være mange andre grunde til det end at han er født for tidligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2012

piaeisensee

Jeg fødte selv 2 mdr for tidligt i efteråret. Jeg var sat til 11 januar men 29 oktober kom min datter til verden. Hun vejede 1090 og var helt nede på 853 da hun  vejede mindst.

Men til dit spørgsmål, ja hun kan sagtens klare det. Det er selvfølgelig afhængigt af det enkelte barn og dennes vilje til livet. Man siger at piger er stærkest. Så det et vel en fordel desuden Er lægerne super dygtige i daG

Min datter fejler intet i følge lægerne. Det eneste der er med hende er at hun har hofteskred, hvilket jo er ganske almindeligt og til at rette op på. 

Anmeld

14. februar 2012

Darling<3

En af min kæreste's kollega's kone fødte deres søn i uge 25, tror jeg.. Knægten vejede kun 750 gram på det tidspunkt, og han har desværre fået mën efter fødselen Men han er over et år nu og det går meget bedre med hans udvikling

Anmeld

14. februar 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

hun er sat til den 28 april. til 20 ugers skanningen var bebs kun 15 cm og vi har fået af vide at hendes livmoder faktisk ikke egner sig til at få børn og hun har tabt mange gange før og 3 mdr før hun blev gravid tabte hun min brors tvillinger.

Ej undskyld mig men det er vel også hendes tvillinger hun desværre tabte?:/ synes du lyder bebrejdende over for den stakkels pige.. Som de andre skriver bør baby godt kunne overleve men det afhænger af flere forskellige ting i forhold til sygdomme mm... Også skal mor ihvertfald ikke føle pres eller stress fra sine omgivelser for så arbejder hendes krop formodentlig slet ikke korrekt inforhold til baby... Masser af tanker til den lille familie..

Anmeld

14. februar 2012

FrkZier

Anonym skriver:

hun er sat til den 28 april. til 20 ugers skanningen var bebs kun 15 cm og vi har fået af vide at hendes livmoder faktisk ikke egner sig til at få børn og hun har tabt mange gange før og 3 mdr før hun blev gravid tabte hun min brors tvillinger.

hun tabte da også sine egne tvillinger - men som man andre skriver så jo vil bebs godt kunne overleve, det bliver nok en sej kamp..

Anmeld

14. februar 2012

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

hej alle sammen

min brors kæreste er sat til at føde i april men barnet vejer kun 1000g nu og hvis der ikke sker noget mere med vægten inde for 14 dage tager de hende ud med kajsersnit. men det jeg vil høre hvor stor er chancen for at barnet vil overleve med sådan en vægt... håber at høre noget snart.

knus den anonyme

er selv sat til den 26 april med lillepigen og hun vejer knap 1100 g, men ingen panik her - fik blot at vide at hun nok ikke blev over 3000 g ved fødsel...

Anmeld

14. februar 2012

Den kommende far

Anonym skriver:

hej alle sammen

min brors kæreste er sat til at føde i april men barnet vejer kun 1000g nu og hvis der ikke sker noget mere med vægten inde for 14 dage tager de hende ud med kajsersnit. men det jeg vil høre hvor stor er chancen for at barnet vil overleve med sådan en vægt... håber at høre noget snart.

knus den anonyme

Hej 

Er ked af at høre at din nevø snart skal ud. 

Min søn blev født 27+3 og vejede kun 650 gram. Han er nu lidt over 2 måneder gammel og han trives i bedste velgående. Inden han blev født gik jeg med de samme bekymringer som dig men der er rigtig gode odds for at alt kommer til at gå godt. 

Du skal ikke være nervøs men derimod være der for forældrene og støtte dem så meget du kan for de vil få brug for alt den støtte og kærlighed du kan give dem og deres lille guldklump 

Anmeld

14. februar 2012

piaeisensee

Jeg vil også sige at det bedste du kan gøre aer at være der forældrene,. Det er en hård tid de kommer til atskulle igennem. 

Anmeld

16. februar 2012

Anonym trådstarter

Höör skriver:

Ej undskyld mig men det er vel også hendes tvillinger hun desværre tabte?:/ synes du lyder bebrejdende over for den stakkels pige.. Som de andre skriver bør baby godt kunne overleve men det afhænger af flere forskellige ting i forhold til sygdomme mm... Også skal mor ihvertfald ikke føle pres eller stress fra sine omgivelser for så arbejder hendes krop formodentlig slet ikke korrekt inforhold til baby... Masser af tanker til den lille familie..

Jeg har bare inGen respekt for kvinder der sulter sig selv i en graviditet bare fordi de ikke vil tage på i vægt... 

Anmeld

16. februar 2012

Mor til Majbørn

Anonym skriver:

Jeg har bare inGen respekt for kvinder der sulter sig selv i en graviditet bare fordi de ikke vil tage på i vægt... 

Nu ikke fordi jeg ved meget om at sulte sig igennem en graviditet - men mon ikke der ligger et dybereliggende problem bagved - som bare bliver vaerre af din manglende respekt for hende...?

Haaber alt godt for det bette liv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.