vil hun overleve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.279 visninger
28 svar
0 synes godt om
13. februar 2012

Anonym trådstarter

hej alle sammen

min brors kæreste er sat til at føde i april men barnet vejer kun 1000g nu og hvis der ikke sker noget mere med vægten inde for 14 dage tager de hende ud med kajsersnit. men det jeg vil høre hvor stor er chancen for at barnet vil overleve med sådan en vægt... håber at høre noget snart.

knus den anonyme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2012

Camilla..

hej alle sammen

min brors kæreste er sat til at føde i april men barnet vejer kun 1000g nu og hvis der ikke sker noget mere med vægten inde for 14 dage tager de hende ud med kajsersnit. men det jeg vil høre hvor stor er chancen for at barnet vil overleve med sådan en vægt... håber at høre noget snart.

knus den anonyme

hvis hun ikke fejler noget. og det kun er vægten.. har i ikke noget at frygte.. de fleste tager jo lyn hurtigt på .

min søn vejede 1400,g og var på intet tidspunkt i livs fare pga. det

Hvor langt er hun henne?

Anmeld

13. februar 2012

Pige2009

Selvfølgelig er det kritisk med så lav en vægt, men jeg vil umiddelbart sige, der skulle være en god chance for overlevelse medmindre der kommer alvorlige komplikationer

Håber på det bedste for familien

Anmeld

13. februar 2012

Benjamins'mor

Kender en der fødte 2 måneder for tidligt, barnet vejede også omkring 1000 g, og det har det fint idag. Men tror det er meget forskelligt fra barn til barn.

Anmeld

13. februar 2012

Mor til Majbørn

Er det ikke noget med, at børn der er født efter uge 28 har ret gode overlevelseschancer? Mener det ligger på 90%.... og i uge 28 vejer de vel ikke meget mere end 1000g, så det skal måske nok gå med bebsen, selvom hun er længere henne

Og det som er mest kritisk (sådan lige af hvad jeg ved fra andre der har født for tidligt) er udvikling af lungerne - men når de VED i god tid, så burde hun få noget lunge-udviklingende medicin til at hjælpe på problemet....

Du må ikke hænge mig op på det - men du får liiiige en krammer alligevel

Anmeld

13. februar 2012

Rebecca55

Nu ved jeg ikke hvor langt hun er henne. Men min datter vejede 1600g ved fødslen og de blev født 34+3. Hun er sund og rask i dag. På den første mdr. hun var ude, indhentede hun sin vægt 100%. Lægerne er så dygtige, så alt efter hvor hun er i graviditeten, vil jeg også tro chancerne er gode for overlevelse.

Anmeld

13. februar 2012

Rebecca55

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

Er det ikke noget med, at børn der er født efter uge 28 har ret gode overlevelseschancer? Mener det ligger på 90%.... og i uge 28 vejer de vel ikke meget mere end 1000g, så det skal måske nok gå med bebsen, selvom hun er længere henne

Og det som er mest kritisk (sådan lige af hvad jeg ved fra andre der har født for tidligt) er udvikling af lungerne - men når de VED i god tid, så burde hun få noget lunge-udviklingende medicin til at hjælpe på problemet....

Du må ikke hænge mig op på det - men du får liiiige en krammer alligevel

Som du også siger kan de give hende lungemodner... Det fik jeg da det var næsten helt sikkert jeg ville føde før tid med 3. Det hedder (staves) bionyrebarkhormon. Så får hun ikke det, ville jeg nok spørge til det.

Held og lykke og her fra

Anmeld

13. februar 2012

Alexander&Lærke

Min kæreste var kun 1200g da han blev født for 34 år siden og har aldrig fejlet noget.... Så barnet vil sagtens kunne overleve, og de er som regl gode til at tage på når de først er ude....

Anmeld

13. februar 2012

Anonym trådstarter

hun er sat til den 28 april. til 20 ugers skanningen var bebs kun 15 cm og vi har fået af vide at hendes livmoder faktisk ikke egner sig til at få børn og hun har tabt mange gange før og 3 mdr før hun blev gravid tabte hun min brors tvillinger.

Anmeld

13. februar 2012

Oliver,Troia&Wictor

min datter er født 26+1 og vejede 840gr. og hun bliver 2år her den 27-2 og har ingen men, hun er kun ekstrem meget lille stadig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.