Vi har en kravlegård og vi har været supert glade for den.
Det siger sig selv at man ikke bruger en kravlegård når babyen begynder at møve sig rundt, men når de er helt små er den en kæmpe hjælp.
Da vi købte den skyldtes det at der var meget fodkoldt i vores lejlighed og jeg derfor ikke var vild med at placere baby på gulvet.
Den blev fundet frem igen da vi fik Victor, og her handlede det om at vi også havde et barn på 1½ år at tage hensyn til. Sebastian var vild med at køre scooter på det tidspunkt, og jeg syntes ikke at det var rimeligt at han konstant skulle mindes om at køre forsigtigt, bare fordi der lå en baby på gulvet. Så gave det mere mening at lillebror havde kravlegården og så var det samtidig der hvor han havde Helle. Forstået på den måde at Sebastian godt kunne forstå at når babyen var i kravlegården så skulle man ikke rende og dimse med ham, så skulle han have fred og ro.
Vi venter os igen nu, og jeg forventer helt klart at kravlegården kommer frem igen til de første måneder. Igen handler det om at give babyen et frirum, og samtidig slippe for alt for mange konflikter med torebrødrene. Der skal være plads til alle herhjemme og lige så vel som Sebastian og Victor skal lære at tage hensyn til en lille, skal der også være plads til at de fortsat kan løbe og lege uden at blive irettesat hele tiden.
Anmeld