Har/havde I kravlegård?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2012

Philla

Jeg har svaret ja. Vi har hund og har derfor haft rigtig stor glæde af den. Hvis vi ikke havde haft hund, så havde vi nok ikke helt haft samme behov

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2012

Nettemor

Jeg har stemt Nej har ikke haft en og har heller ikke haft brug for det. Vi har nemlig fint kunne undvære den. Uden problemer. MEN da vi nu har fået hund tror jeg at vi skal have en når vi engang skal have nr 2.

Anmeld

13. februar 2012

delimus

LunaLykke skriver:

Blev lige inspireret af en anden tråd ang. hvornår man må bruge en kravlegård, til at høre hvor mange af jer der rent faktisk har brugt en?

Personligt synes jeg den er unødvendig. Det eneste jeg synes der gør den praktisk, er husdyr som kat eller hund. Ellers ikke.

Vi har aldrig haft kravlegård til Julia af flere årsager. Synes bl.a. den fylder enormt meget.
Og så ligger hun altid på gulvet, så hun rigtig kan udfordre sig selv, og jeg synes også, at alle de der aktiviteter til at styrke motorikken, er nemmere at udføre med hende på gulvet.

Men hvad siger I? I kan nøjes med at stemme, men I må også gerne uddybe

Vi har kravlegård, men det er udelukkende også kun fordi, vi har to hunde. Ellers skulle jeg ikke have haft en. Som du selv siger, så fylder den helt vildt og så kan man jo sagtens bare bruge de dersens skumgummi brikker på gulvet i stedet 

Anmeld

13. februar 2012

Bshizzle

Til den store havde jeg ikke en kravlegård, men denne gang har jeg! 

Grunden er dette trægulv kan være ret koldt samt har jeg 2 små hunde ;-) 

Her får vi brugt kroppen alligevel, da jeg dagligt hygger på gulvet på en madras. 

Så her hjemme er vi ganske tilfreds med kravlegården 

Anmeld

13. februar 2012

ModerNatur

Jeg ville ikke undvære vores.. Vi har både hund og kat og specielt hunden vil rigtig gerne slikke på hendes hænder, og det synes jeg bare er SÅ klamt Så når hun ligger deri og har lidt alene-tid så undgår vi det.. 

Desuden har vi brændeovn, og når hun begynder at kravle kan vi sætte den rundt om brændeovnen som gitter

Anmeld

13. februar 2012

Alexander&Lærke

Ja vi har kravlegråd og jeg bruge den når Lærke lige skal have lidt fred for storebror som har meget svært ved til tider at lade hende være og når jeg går i bad så komme hun også lige op i den imens jeg er inde i badet. 

Synets det giver lidt sikkerhed i mit hoved at jeg ved at hun er der når jeg ikke selv er i rummet ellers komme hun på gulvet. Hun er begyndt at møffe sig frem på maven så man ved ikke helt hvor langt hun kan komme, vi har også brændeovn og selvom der er gitter for den er jeg jeg ikke tryg ved at have hende på gulvet alene.

Brugte den også til vores søn, som var utrolig aktiv og i en tidlig aldre 4,5 md rullerde, trillede og møffede sig frem overalt og i alt. Så når jeg lige skulle have en frirum til at ordne et eller andet kom han også op i den. Han brugte nemlig ikke dage til at sove.

Anmeld

13. februar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Nej, jeg havde ingen kravlegård til min datter, og min søn får heller ikke en.

Medmindre man har dyr, kan jeg ikke se behovet for en 

Anmeld

13. februar 2012

Thalia

Vi har en kravlegård og vi har været supert glade for den.

Det siger sig selv at man ikke bruger en kravlegård når babyen begynder at møve sig rundt, men når de er helt små er den en kæmpe hjælp.

Da vi købte den skyldtes det at der var meget fodkoldt i vores lejlighed og jeg derfor ikke var vild med at placere baby på gulvet.

Den blev fundet frem igen da vi fik Victor, og her handlede det om at vi også havde et barn på 1½ år at tage hensyn til. Sebastian var vild med at køre scooter på det tidspunkt, og jeg syntes ikke at det var rimeligt at han konstant skulle mindes om at køre forsigtigt, bare fordi der lå en baby på gulvet. Så gave det mere mening at lillebror havde kravlegården og så var det samtidig der hvor han havde Helle. Forstået på den måde at Sebastian godt kunne forstå at når babyen var i kravlegården så skulle man ikke rende og dimse med ham, så skulle han have fred og ro.

Vi venter os igen nu, og jeg forventer helt klart at kravlegården kommer frem igen til de første måneder. Igen handler det om at give babyen et frirum, og samtidig slippe for alt for mange konflikter med torebrødrene. Der skal være plads til alle herhjemme og lige så vel som Sebastian og Victor skal lære at tage hensyn til en lille, skal der også være plads til at de fortsat kan løbe og lege uden at blive irettesat hele tiden.

Anmeld

13. februar 2012

Kløver

LunaLykke skriver:

Blev lige inspireret af en anden tråd ang. hvornår man må bruge en kravlegård, til at høre hvor mange af jer der rent faktisk har brugt en?

Personligt synes jeg den er unødvendig. Det eneste jeg synes der gør den praktisk, er husdyr som kat eller hund. Ellers ikke.

Vi har aldrig haft kravlegård til Julia af flere årsager. Synes bl.a. den fylder enormt meget.
Og så ligger hun altid på gulvet, så hun rigtig kan udfordre sig selv, og jeg synes også, at alle de der aktiviteter til at styrke motorikken, er nemmere at udføre med hende på gulvet.

Her var/er den uundværlig. Men kommer jo meget an på ens behov, 2 gode grunde til vi ikke har kunnet undvære har været at vi har hund, og at vi bor i hus med flere etager.

Her har det været part at kunne bruge kravlegården som hellested hvis man skal op og tisse, eller lignende, da Daniel var helt lille og ikke behøvede så meget plads, var kravlegården mere end nok for ham og hans trygge sted, så vi har ikke kunne undvære, samtidig var det dejligt at have et sted i starten at stille liften, hvor han også kom op i højden

Anmeld

13. februar 2012

Kløver

LunaLykke skriver:

Her var/er den uundværlig. Men kommer jo meget an på ens behov, 2 gode grunde til vi ikke har kunnet undvære har været at vi har hund, og at vi bor i hus med flere etager.

Her har det været part at kunne bruge kravlegården som hellested hvis man skal op og tisse, eller lignende, da Daniel var helt lille og ikke behøvede så meget plads, var kravlegården mere end nok for ham og hans trygge sted, så vi har ikke kunne undvære, samtidig var det dejligt at have et sted i starten at stille liften, hvor han også kom op i højden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.