Anja hvordan går det med amningen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

931 visninger
23 svar
0 synes godt om
20. marts 2009

Joan ( Smallie )

Er du forsat med det eller er hun kommet på flaske?

Har lige ammet nemlig og kom til at tænke på dig igen. Jeg elsker nemlig også at amme. så er det bare træls jeg får børn med umodne tarme. Lillepigen har nemlig også masser af luft i maven og skriger helt vildt når hun skal af med det. Så synd for hende.

Går det ellers godt med ungerne? er i ved at være oven på efter skoldkopper?

Joan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2009

Anja

Det går desværre ikke super godt.

Esther bliver bare ved med at bide. Der er ikke noget mønster i det, så jeg kan ikke rigtigt forudse, hvornår det kommer. Jeg ammer iøjeblikket 2-3 gange i døgnet og så får hun skemad+drikkelse af kop eller flaske resten af tiden. Når jeg ammer er det som at sidde på nåle og når hun bider eller jeg har sår fra hun har bidt føles amningen som det lige gør i starten, når man er øm og har sprækker. Det er med andre ord ikke særlig hyggeligt.

Desuden er jeg overbevist om, at min mælke ikke er så næringsrig længere. Selvom hun er oppe på 3 skemåltider om dagen, hvor hun drikker/spiser så meget at hun ikke ammes bagefter, så var hun begyndt at vågne hver anden time hele natten for at ville spise. Jeg trorø det er fordi der ikke har været så meget mælk hos mig, bla oplevede jeg i går morges at selv om det var næsten 12 timer siden jeg sidst havde ammet og mine babser føltes omme og vildt spændte, så var der ikke mere end at hun havde tømt begge bryster på i alt 5 min .

Jeg har det skidt med den manglende amning, men omvendt så får hun hvad jeg har og hun er blevet ammet længere end Elias, der fik suppl af mme fra 3½ mdr og sagde fra ved amning da han var 5 mdr. Desuden kan jeg tydeligt se på hendes bleer, at hun nu får mere. Da jeg kun ammede kunne jeg godt skifte hende og finde en helt tør ble selv om det måske var 5 timer siden hun var blevet skiftet. Nu er der gode tunge bleer næsten hver gang

Hun sover også bedre. Hun har de sidste dage sovet kl 20 - 06 med en enkelt flaske kl 02.

Tak for at du spurgte, det fylder temlig meget i mig, som du nok kan se med det lange svar, det er blevet til

Anmeld

20. marts 2009

Rasmine

Prøvede du med de ammebrikker?

Anmeld

20. marts 2009

ka li ja

åhh anja!!!
jeg kan 100% huske hvor deprimerende det var!! jeg har tudet i mange timer over det lorte amning. som jeg bare VILLE ha skulle fungere.
men det gjorde det bare ikke i længden....
jeg er selv blever bidt til blods, og det blev for voldsomt til sidst!

uanset hvor meget du gerne vil amme hende og uanset hvor meget du mener hun behøver din mælk, så skal du jo tænke på at mange børn lever KUN af MME og fungere fint med det.

og og og, en god mor sidder ikke i brysterne

men det er også først noget jeg kan se mange år efter....

Anmeld

20. marts 2009

Anja

Mebach skriver:

Prøvede du med de ammebrikker?

Nej, jeg har ikke prøvet dem.

Anmeld

20. marts 2009

Anja

ka li ja skriver:

åhh anja!!!
jeg kan 100% huske hvor deprimerende det var!! jeg har tudet i mange timer over det lorte amning. som jeg bare VILLE ha skulle fungere.
men det gjorde det bare ikke i længden....
jeg er selv blever bidt til blods, og det blev for voldsomt til sidst!

uanset hvor meget du gerne vil amme hende og uanset hvor meget du mener hun behøver din mælk, så skal du jo tænke på at mange børn lever KUN af MME og fungere fint med det.

og og og, en god mor sidder ikke i brysterne

men det er også først noget jeg kan se mange år efter....

Jeg ved godt, at man er en lige så god mor selv om man ikke ammer ....

Tror også bare det er dårlig samvittighed der rammer mig fordi jeg delvist selv vælger at stoppe fordi hun bider. Det gør bare SÅ ondt når hun bide til blods og så gør det jo også ondt flere dage efter, hver gang hun lægges til. Når det så lige er helet, ja, så bider hun sgu igen

Det er bare ikke skide hyggeligt at sidde og amme men man holder en finger ved hendes mundvige konstant mens man hele tiden sidder og holder øje med om hun nu sutter for så kan hun jo ikke bide. Jeg har bare elsket at amme, men hyggen er helt forsvundet. Nu gør jeg det faktisk kun af pligt

Anmeld

20. marts 2009

Rasmine

Anja skriver:

Nej, jeg har ikke prøvet dem.

Det forstår jeg virkelig ikke, du ikke har.
Var det ikke værd at prøve dem, når nu du så godt kan lide at amme?

Anmeld

20. marts 2009

Anja

Mebach skriver:

Det forstår jeg virkelig ikke, du ikke har.
Var det ikke værd at prøve dem, når nu du så godt kan lide at amme?

Det har du helt ret i.

Jeg HAR også stået og kigget på dem nede på apoteket, men så læste jeg at børnene ikke kan få den fede mælk ud gennem ammebrikkerne - aner ikke om det har noget på sig.

Skal aldrig sige aldrig, det kan være jeg burde forsøge mig med det. Ærligt, så forekommer det mig bare helt mystisk, og hvordan ved man hvilken størrelse man skal købe ??

Anmeld

20. marts 2009

Rasmine

Anja skriver:

Det har du helt ret i.

Jeg HAR også stået og kigget på dem nede på apoteket, men så læste jeg at børnene ikke kan få den fede mælk ud gennem ammebrikkerne - aner ikke om det har noget på sig.

Skal aldrig sige aldrig, det kan være jeg burde forsøge mig med det. Ærligt, så forekommer det mig bare helt mystisk, og hvordan ved man hvilken størrelse man skal købe ??

Den fede mælk?
Okay, det kender jeg så ikke noget til, skulle man ikke tro de får det hele med alligevel?
Måske sku du spørge dernede?
Jeg ville selv have prøvet dem, hvis det var mig, men jeg havde nu nok givet op, jeg er ikke den store ammer, desværre.
Er lidt misundelig faktisk.

Anmeld

20. marts 2009

ka li ja

Anja skriver:

Jeg ved godt, at man er en lige så god mor selv om man ikke ammer ....

Tror også bare det er dårlig samvittighed der rammer mig fordi jeg delvist selv vælger at stoppe fordi hun bider. Det gør bare SÅ ondt når hun bide til blods og så gør det jo også ondt flere dage efter, hver gang hun lægges til. Når det så lige er helet, ja, så bider hun sgu igen

Det er bare ikke skide hyggeligt at sidde og amme men man holder en finger ved hendes mundvige konstant mens man hele tiden sidder og holder øje med om hun nu sutter for så kan hun jo ikke bide. Jeg har bare elsket at amme, men hyggen er helt forsvundet. Nu gør jeg det faktisk kun af pligt

ja og det er IKKE din pligt at amme! husk det

jeg prøvede altså de der amme brikker, og det gjorde at det ikke gjorde så ondt når han spiste.
men til sidst gjorde det så ondt at jeg spændte så meget at jeg fik myoser i hele ryggen. og det isned i min ryg hver gang han skulle ha mad. av av av.
prøv brikkerne eller smid håndklæddet i ringen og sig det er sgu fint hu har spist ved dig så længe!
presser manden dig til at amme???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.