Jeg passer en lille skildpade baby for min nabo, men da hun er Russer er vores kommunikation ikke så go. Jeg tror hun bad mig via. googletranslate at fodre den og fiskne to gange om dagen, men nu her til morgen da jeg går ind for at fodre, kan jeg se at skildpadden stadigvæk ikke har rørt sin mad... samt den er helt rødlig og hævet i den ene side af "ansigtet". Da jeg ikke har en prut forstand på fisk eller padder, ved jeg ikke om det er helt normalt... 
Jeg skal passe dem på ubestemt tid endnu,(Hun kunne ikke rigtigt forklare hvor længe hun skulle være væk...) så vil jeg godt lige vide om det er noget jeg skal gøre noget ved?
Den virker også ret sløv... altså for en skildpadde... uden at jeg ved om de er så sløve normalt.
Er det også normalt de ikke kan trække hovedet helt ind i skjoldet, for det ser ud som om den ikke kan pga. dens hævelse??? 
Håber der er nogle der kan hjælpe mig her, for føler virkelig med den lille padde.
Samt det ikke sjovt at passe et dyr for andre, man ikke aner en prut om hvordan man passer...
Hun gjorde det dog klart at jeg kun behøver fodre dem de to gange om dagen. Men vil alligevel godt lige vide om en dyrlæge skal se på den lille skildpadde.
Har kun set en skildpadde i zoo engang da jeg var 8-9 år det altså maaaange år siden nu, så ved ikke om det normalt de er røde og hævede, eller hvor meget de spiser, eller om det normalt de så sløve. 
Anmeld