Til jer med skildpadder, HJÆLP!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.502 visninger
29 svar
0 synes godt om
12. februar 2012

Anonym trådstarter

Jeg passer en lille skildpade baby for min nabo, men da hun er Russer er vores kommunikation ikke så go. Jeg tror hun bad mig via. googletranslate at fodre den og fiskne to gange om dagen, men nu her til morgen da jeg går ind for at fodre, kan jeg se at skildpadden stadigvæk ikke har rørt sin mad... samt den er helt rødlig og hævet i den ene side af "ansigtet". Da jeg ikke har en prut forstand på fisk eller padder, ved jeg ikke om det er helt normalt...

Jeg skal passe dem på ubestemt tid endnu,(Hun kunne ikke rigtigt forklare hvor længe hun skulle være væk...) så vil jeg godt lige vide om det er noget jeg skal gøre noget ved?  Den virker også ret sløv... altså for en skildpadde... uden at jeg ved om de er så sløve normalt.   Er det også normalt de ikke kan trække hovedet helt ind i skjoldet, for det ser ud som om den ikke kan pga. dens hævelse???

Håber der er nogle der kan hjælpe mig her, for føler virkelig med den lille padde.  Samt det ikke sjovt at passe et dyr for andre, man ikke aner en prut om hvordan man passer...  Hun gjorde det dog klart at jeg kun behøver fodre dem de to gange om dagen. Men vil alligevel godt lige vide om en dyrlæge skal se på den lille skildpadde.

Har kun set en skildpadde i zoo engang da jeg var 8-9 år det altså maaaange år siden nu, så ved ikke om det normalt de er røde og hævede, eller hvor meget de spiser, eller om det normalt de så sløve.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2012

ModerNatur

Det er lige lidt vigtigt om det er en land- eller sumpskildpadde, men siden du siger du skal fodre den 2 gange om dagen går jeg ud fra det er en sumpskildpadde (altså dem der lever i vand).. Jeg har stortset kun viden om landskildpadder, men kan da oppe den for dig Det lyder nu ikke helt godt hvis den ikke kan trække hovedet ind for hævelser

Anmeld

12. februar 2012

Anonym trådstarter

Issa skriver:

Det er lige lidt vigtigt om det er en land- eller sumpskildpadde, men siden du siger du skal fodre den 2 gange om dagen går jeg ud fra det er en sumpskildpadde (altså dem der lever i vand).. Jeg har stortset kun viden om landskildpadder, men kan da oppe den for dig Det lyder nu ikke helt godt hvis den ikke kan trække hovedet ind for hævelser

Nej vel... synes heller ikke det ser for godt ud. Kan slet ikke svare dig på hvad det er for en af de to slags du nævner, men den ligger på en sten der flyder hele tiden. Prøver lige at tage et billede af den.

Anmeld

12. februar 2012

ModerNatur

Anonym skriver:

Nej vel... synes heller ikke det ser for godt ud. Kan slet ikke svare dig på hvad det er for en af de to slags du nævner, men den ligger på en sten der flyder hele tiden. Prøver lige at tage et billede af den.

hehe!! Jamen hvis den er i vand/akvarie så er det en sumpskildpadde.. En landskildpadde skulle ikke ret gerne være i vand til daglig..

Anmeld

12. februar 2012

Anonym trådstarter

Kan altså ikke så godt lide at røre ved den  er bange for den bider, så her er nogle billeder jeg har prøvet at tage af den.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. februar 2012

Maja88

nu kender jeg intet til skildpadder... men det ligner noget jeg ville få en dyrlæge til at kigge på

Anmeld

12. februar 2012

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

nu kender jeg intet til skildpadder... men det ligner noget jeg ville få en dyrlæge til at kigge på

Ja det synes jeg jo også det gør, men vil ikke gå til dyrlæge med den uden at jeg virker som om jeg ved bare en lille bitte smule om, om det er nødvendigt, eller om det kan vente til hun er hjemme hende der ejer den... Eller om det haster, eller noget helt tredje.  Vil meget gerne vente til i morgen når det hverdag pga. det koster en formue i weekender... Men ved ikke hvor længe man kan lade sådan en lille en vente med det.

Anmeld

12. februar 2012

Kay

prøv evt at gå ned i en dyre butik og vise dem billedet... det kunne godt ligne noget svamp eller en bakterie... og så skal du vist havde noget at putte i vandet til den... det kan man få i en dyerhandel...

Anmeld

12. februar 2012

Anonym trådstarter

Kay skriver:

prøv evt at gå ned i en dyre butik og vise dem billedet... det kunne godt ligne noget svamp eller en bakterie... og så skal du vist havde noget at putte i vandet til den... det kan man få i en dyerhandel...

Tusind tak  Men kan det vente til i morgen for nu er der jo ikke noget der er åbent?

Anmeld

12. februar 2012

ModerNatur

Anonym skriver:

Tusind tak  Men kan det vente til i morgen for nu er der jo ikke noget der er åbent?

Eij nej nej nej!! Det er BESTEMT ikke normalt.. Nu ved jeg ikke hvor glad hun er for skildpadden, men jeg ville skynde mig til en dyrlæge (i morgen) men det ser altså ikke alt for godt ud... Kan du se om den har spist noget?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.