at leve som gravid - FØR man er det?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2012

Masig

Anonym skriver:

ja det er mit dilemma lige nu...  

vi har nu i 8 mdr prøvet på at lave en lille ønske bebs, og jeg har levet efter alle "bogens-regler". dsv: jeg har spist sundt, dyrket regelmæssig motion, holdt mig fra ALT alkohol og rygning osv osv.. 

MEN! i aften skal jeg til fest med alle mine veninder. Jeg har ikke været ude at feste/gå i byen siden Juli 2011... da jeg jo så gerne vil være gravid og derfor har prøvet på at LEVE SOM GRAVID... og det er pisse svært - når man ikke er det!!  

så nu sidder jeg her med et kæmpe dilemma... skal jeg bare fyre den af i aften og drikke mig i hegnet med de andre (hvilket jeg ved de gør og jeg også selv har lyst til!) og ligge "projekt baby" Lidt på hylden??? 

eller skal jeg fortsætte min "Leve-som-gravid" stil i aften også? 

jeg blir snart sindsyg over at jeg måned efter måned får min mens, og har takket nej til diverse fester osv....  føler jeg går glip af så meget.. 

altså NÅR jeg engang bilr gravid vil jeg 100 % holde mig fra alt... men lige nu virker det snart så meningsløs... 

det skal lige siges at jeg havde en KNALD positiv ÆL test sidste lørdag. så jeg ved jo at det er ca nu her et evt befrugtet æg vil sætte sig fast hvis det er... 

kan alkohol påvirke om en befrugtet æg sætter sig fast?! 

kan jeg tillade mig at feste igennem i aften?? 

hjælp mig... 

(man kan svare anonym) 

Jeg gjorde fuldstændig som dig i 11 mdr... Rørte ikke en dråbe alkohol, holdt mig fra passiv rygning, brugte ikke deo osv osv, og for fanden hvor var det hårdt når der alligevel ikke skete noget... Den 11 mdr i projektet, valgte vi at holde pause og ikke gøre noget for det, ca en uge efter ÆL havde min kæreste fødselsdag, jeg drak ca 4 genstande og blev lidt småsnaldret af det, da jeg jo ikke havde drukket i 11 mdr..., ugen efter om fredagen tog jeg et halvt glas vin til maden (vi havde jo ikke haft sex i forb. med ÆL sådan rigtigt så kunne jo ikke være gravid).. Dagen efter testede jeg positiv!!

Og min baby har det fint, så mit råd: Tag i byen, tag et par drinks eller hvad du nu drikker, hyg dig og lad være med at tænke på baby. Gør det med måde, men fordi du bliver halv beruset tror jeg ikke det skader.. Tænk bare hvor mange babyer der er blevet til under en brandert ellers hvor moren ikke vidste hun var gravid og gik i byen hver weekend indtil hun fandt ud af det, eller dem der ryger for den sags skyld... Nej den ene gang tror jeg ikke gør den store skade, ikke så tidligt i forløbet, baby er jo dårligt "koblet" til dig endnu...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2012

Anonym trådstarter

1000 1000 tak for jeres svar allesammen! 

jeg KOM i byen  og jeg blev pløre fuld..  men det var skide sjovt (det jeg kan huske... ) og jeg fik danset, grinet og hygget mig! 

det var virkelig rart at komme ud! 

jeg gav den måske lige lidt rigeligt gas... men jeg havde lyst og brug for det! drinksene slog lidt hårde end jeg kan huske, og jeg lå hele dagen igår med de største tømmermænd  

nu er der ikke andet at gøre end at vente og se om min mens dukker op om ca 1 uge... 

hvis den den ike gør og jeg er blevet gravid i denne måned, er det sku utroligt hvis den overlede min kæmpe brandert.. men det kan kun tiden vise... vil ikke gå rundt og ærge mig mere, for sket er sket og jeg kan mærke at det var vildt lækkert at være ude lidt og have tankerne HELT væk. jeg tænkte virkelig ikke på bebs hele aftenen! 

knus fra en stadig tømmermænds-ramt glad pige  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.