at leve som gravid - FØR man er det?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.719 visninger
21 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. februar 2012

Anonym trådstarter

ja det er mit dilemma lige nu...  

vi har nu i 8 mdr prøvet på at lave en lille ønske bebs, og jeg har levet efter alle "bogens-regler". dsv: jeg har spist sundt, dyrket regelmæssig motion, holdt mig fra ALT alkohol og rygning osv osv.. 

MEN! i aften skal jeg til fest med alle mine veninder. Jeg har ikke været ude at feste/gå i byen siden Juli 2011... da jeg jo så gerne vil være gravid og derfor har prøvet på at LEVE SOM GRAVID... og det er pisse svært - når man ikke er det!!  

så nu sidder jeg her med et kæmpe dilemma... skal jeg bare fyre den af i aften og drikke mig i hegnet med de andre (hvilket jeg ved de gør og jeg også selv har lyst til!) og ligge "projekt baby" Lidt på hylden??? 

eller skal jeg fortsætte min "Leve-som-gravid" stil i aften også? 

jeg blir snart sindsyg over at jeg måned efter måned får min mens, og har takket nej til diverse fester osv....  føler jeg går glip af så meget.. 

altså NÅR jeg engang bilr gravid vil jeg 100 % holde mig fra alt... men lige nu virker det snart så meningsløs... 

det skal lige siges at jeg havde en KNALD positiv ÆL test sidste lørdag. så jeg ved jo at det er ca nu her et evt befrugtet æg vil sætte sig fast hvis det er... 

kan alkohol påvirke om en befrugtet æg sætter sig fast?! 

kan jeg tillade mig at feste igennem i aften?? 

hjælp mig... 

(man kan svare anonym) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2012

ano14316

Anonym skriver:

vi har nu i 8 mdr prøvet på at lave en lille ønske bebs, og jeg har levet efter alle "bogens-regler". dsv: jeg har spist sundt, dyrket regelmæssig motion, holdt mig fra ALT alkohol og rygning osv osv.. 

MEN! i aften skal jeg til fest med alle mine veninder. Jeg har ikke været ude at feste/gå i byen siden Juli 2011... da jeg jo så gerne vil være gravid og derfor har prøvet på at LEVE SOM GRAVID... og det er pisse svært - når man ikke er det!!  

så nu sidder jeg her med et kæmpe dilemma... skal jeg bare fyre den af i aften og drikke mig i hegnet med de andre (hvilket jeg ved de gør og jeg også selv har lyst til!) og ligge "projekt baby" Lidt på hylden??? 

jeg blir snart sindsyg over at jeg måned efter måned får min mens, og har takket nej til diverse fester osv....  føler jeg går glip af så meget.. 

altså NÅR jeg engang bilr gravid vil jeg 100 % holde mig fra alt... men lige nu virker det snart så meningsløs... 

det skal lige siges at jeg havde en KNALD positiv ÆL test sidste lørdag. så jeg ved jo at det er ca nu her et evt befrugtet æg vil sætte sig fast hvis det er... 

hjælp mig... 

(man kan svare anonym) 

Jeg synes du skal tage i byen og fyrer den MAX af med dine veninder..

Det lyder klart som om du trænger til det. Om æget er befrygtet eller ej, kan du ikke vide endnu, og jeg tror ikke det vil påvirke det om du fester eller ej.

Tror at rigtig rigtig rigtig mange inkl. mig selv har drukket/røget før de vidste at de var gravide.

Og det er da rigtig at man skal leve efter alle foreskrifter hvis man har svært ved at blive gravid, men man skal jo altså også leve!

til jer!

Anmeld

11. februar 2012

Darling<3

Puuuh, tager sku hatten af for at du har levet så længe som gravid, uden at være det!!

Jeg synes det er halv hårdt med alle de ting man ikke må

Et eller andet sted synes jeg ikke du skal drikke dig i hegnet sammen med tøserne i aften, men omvendt, den lille ligger beskyttet de første 6 uger inde i maven og tager ikke skade af at have været med på en druktur

Det kan jo også vær at du bliver fuld af et par enkelte genstande når du ikke har drukket i lang tid, så drik med måde og hav en fed tur i byen

Anmeld

11. februar 2012

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Jeg synes du skal tage i byen og fyrer den MAX af med dine veninder..

Det lyder klart som om du trænger til det. Om æget er befrygtet eller ej, kan du ikke vide endnu, og jeg tror ikke det vil påvirke det om du fester eller ej.

Tror at rigtig rigtig rigtig mange inkl. mig selv har drukket/røget før de vidste at de var gravide.

Og det er da rigtig at man skal leve efter alle foreskrifter hvis man har svært ved at blive gravid, men man skal jo altså også leve!

til jer!

1000 tak for dit svar! 

ja jeg trænger virkelig til at komme ud, og drikke mig i hegnet og glemme ALT om det her baby-lavning for en aften!! 

tænker tit, jamen hvad nu hvis det tager måske 2 år for os endnu??? skal jeg så gå her og rodne op i 2 år?! 

det er begyndt at hænge mig så langt ude af halsen... 

har du nogensinde hørt noget om at alkohold kan påvirke kroppen så den ikke kan finde ud af at lade et æg sætte sig fast? jeg kan intet finde på det på nettet... 

Anmeld

11. februar 2012

dorthemus

Anonym skriver:

hjælp mig... 

(man kan svare anonym) 

Jeg synes du skal fyre den af i byen, glemme babyprojektet for en aften og når du så kommer hjem så fyrer du op under din mand og knalder ham i hegnet det er velkendt at babyer laves i pauserne når krop og hoved for ro til at tænke på noget andet Håber snart der kommer en bebs til jer!

Anmeld

11. februar 2012

Anonym trådstarter

Darling<3 skriver:

Puuuh, tager sku hatten af for at du har levet så længe som gravid, uden at være det!!

Jeg synes det er halv hårdt med alle de ting man ikke må

Et eller andet sted synes jeg ikke du skal drikke dig i hegnet sammen med tøserne i aften, men omvendt, den lille ligger beskyttet de første 6 uger inde i maven og tager ikke skade af at have været med på en druktur

Det kan jo også vær at du bliver fuld af et par enkelte genstande når du ikke har drukket i lang tid, så drik med måde og hav en fed tur i byen

Mange tak for dit svar!

ja det er også ret hårdt faktisk.. altså det ville ikke være hårdt hvis jeg VAR gravid.. men det er hårdt psykisk fordi jeg hele tiden skal tænke over alt hvad jeg gør, og så endda uden at det har hjulpet en skid...  

altså jeg er 100 % ikke gravid endnu.. har taget en test her til morgen som var total negativ.... jeg vil idag også kun være 3+0 hvis det er, og så er det jo også alt for tidligt at teste... MEN det er jo her i dag eller indenfor nogle dage at et evt befrugtet æg vil sætte sig fast hvis det sker... og det er DET der bekymrer mig.. 

jeg VED at jeg ikke kan nøjes med at drikke et par genstande eller 2... hvis jeg skal drikke blir det altså med rigeligt vin til maden og lækre drinks i byen... jeg gider ikke bare sidde at sippe i 2 glas hele aftenen.. så kan jeg lige så godt lade vær.. for så ligger jeg jo STADIG bånd på mig selv, og det er jo det jeg vil prøve at ligge fra mig i aften..  

så det er enten eller.. HEGNET VS ÆDRU 

Anmeld

11. februar 2012

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Jeg synes du skal fyre den af i byen, glemme babyprojektet for en aften og når du så kommer hjem så fyrer du op under din mand og knalder ham i hegnet det er velkendt at babyer laves i pauserne når krop og hoved for ro til at tænke på noget andet Håber snart der kommer en bebs til jer!

har jeg også allermest lyst til! 

men kan bare ikke finde ud af om det er uansvarligt.... 

vi laver 100 % ikke en baby i aften... jeg havde jo helt sten sikkert ÆL sidste lørdag... 

Anmeld

11. februar 2012

Darling<3

Anonym skriver:

Mange tak for dit svar!

ja det er også ret hårdt faktisk.. altså det ville ikke være hårdt hvis jeg VAR gravid.. men det er hårdt psykisk fordi jeg hele tiden skal tænke over alt hvad jeg gør, og så endda uden at det har hjulpet en skid...  

altså jeg er 100 % ikke gravid endnu.. har taget en test her til morgen som var total negativ.... jeg vil idag også kun være 3+0 hvis det er, og så er det jo også alt for tidligt at teste... MEN det er jo her i dag eller indenfor nogle dage at et evt befrugtet æg vil sætte sig fast hvis det sker... og det er DET der bekymrer mig.. 

jeg VED at jeg ikke kan nøjes med at drikke et par genstande eller 2... hvis jeg skal drikke blir det altså med rigeligt vin til maden og lækre drinks i byen... jeg gider ikke bare sidde at sippe i 2 glas hele aftenen.. så kan jeg lige så godt lade vær.. for så ligger jeg jo STADIG bånd på mig selv, og det er jo det jeg vil prøve at ligge fra mig i aften..  

så det er enten eller.. HEGNET VS ÆDRU 

Jeg har ikke gjort noget for at gøre kroppen klar til min graviditet, og her sad baby'en i første hug, så læg alle tankerne fra dig og tag det som det kommer

Skrev også at det kunne være at du blev fuld af nogle enkelte genstande

Jamen så giv den da hele armen i aften, synes ikke du skal tænke baby i aften!!

Tag gerne et gals vin for mig, men ikke mere, bliver bare så pløret Hehe...

Anmeld

11. februar 2012

Anonym trådstarter

Darling<3 skriver:

Jeg har ikke gjort noget for at gøre kroppen klar til min graviditet, og her sad baby'en i første hug, så læg alle tankerne fra dig og tag det som det kommer

Skrev også at det kunne være at du blev fuld af nogle enkelte genstande

Jamen så giv den da hele armen i aften, synes ikke du skal tænke baby i aften!!

Tag gerne et gals vin for mig, men ikke mere, bliver bare så pløret Hehe...

tror jeg altså at jeg vil gøre så.. 

så må det sku briste eller bære... 

måske sætter ægget sig NETOP fast i aften fordi jeg endelig kan slappe lidt af

det tror min kæreste, som synes at jeg helt sikkert skal fyre den max af i aften... han er jo tit ude og han har sagt at han synes det er så synd at jeg bare sidder herhjemme troligt weekend efter weekend og så desuden blir mega ked hver gang min mens kommer...  

jeg gør det sku... 

om ikke andet så betyder 1 måned fra eller til sku snart hellet ikke noget mere.. 

hvor er du heldig at du blev gravid i første forsøg.. SNYYYYYD! 

Anmeld

11. februar 2012

dorthemus

Anonym skriver:

har jeg også allermest lyst til! 

men kan bare ikke finde ud af om det er uansvarligt.... 

vi laver 100 % ikke en baby i aften... jeg havde jo helt sten sikkert ÆL sidste lørdag... 

Det er ikke uansvarligt...du har altså også ret til at være her ikke mht om ægget har svært ved at sætte sig fast så læste jeg, i forbindelse med at jeg blev insemineret, at man helst skal holde sig fra alkohol 14 dage før ægløsning da alkohol mindsker chancen for graviditet. Det var i følge en lægevidenskabelig undersøgelse. Du kan sikkert finde det inde på Stork Kliniks hjemmeside.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.