ÆL test... (første gang) - hjælp - er den positiv? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2012

MissMona

Tak For info Mea! Det vidste jeg ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

MissMona

Hej igen kære hjælpere,

Nå men faktum er at jeg har haft positive ÆL teste i 5 dage nu. (Dvs teststreg tydeligere en kontrolstreg) Jeg havde mens d. 2/2 og den første positive ÆL test var den ellevte, Vi sexede d.11, 12 og 13 og holdt en pausedag i går. Men i går var faktisk ligeså positiv som den fra den 13. (Som var de kraftigste - se evt. billede tidligere i tråden) Den ÆL test fra i dag var næsten ligeså positiv som dem fra i de forudgående 2 dage.

Mine spørgsmål er:
1) Er 9 dage efter mens ikke meget tidligt at have ÆL i en cyklus på 30-31 dage? (Når jeg kigger på sådan nogle terminsberegnere er det slet ikke muligt at sætte dem til at man har ægløsning 21 dage før mens...)

2) Hvor mange dage kan man have forhøjet LH niveau? (Dvs. hvor mange dage kan ægløsningstesten vise positiv)

3) Hvor mange dage skal man fortsat sexe hvis man bliver ved at have positiv ægløsningstest men kommer ud over de første par dage med positiv test?

Ved en af jer nogle af disse ting, så ville jeg være super glad hvis I/ du kunne fortælle mig det.

På forhånd tak,

Mvh

Mona

Anmeld

15. februar 2012

MissMona

Nogen der kender svaret på bare et af mine spørgsmål?

Anmeld

15. februar 2012

Muffinmus

kan hurtigt prøve at forklare.

Når du skal have æl, dvs inden den løsner ægget, bliver dit LH forhøjet..det er den du måler på testen. Nå det niveau er højt nok til at sætte gang i æl, dvs når du får din FØRSTE positive test, så går det typsik 1-2 dage før æl rent faktisk kommer. Det tage rjo lidt tid for ægget at komme ned også:-)

Dva alle resterende teste efter den første positive, er misvisende, for de viser kun at dit lh er forhøjet, ikke hvornår det blev det. Og det er kun det du kan bruge til noget.

'Typisk kan du befrugtes i måske 24 timer under æl, derefter er det for sent og ægget vil sener komme ud sammen med mens:-)

Så hav sex lige FØR positiv æl og mens den er det...så er dine odds jo fine. Husk dog odds generelt kun er ca 25 % for hver æl,så der er desværre ingen garantier:-)

Æl teste kan være positive længe da kroppen tit er længere tid om at nedbryde hormonet end til at danne det.

Anmeld

15. februar 2012

MissMona

Tak Maria E!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.