opsmørning af kage ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2013

Kay

Dot D skriver:

Jeg lavde forresten en Astimousse til den ene kage - nååååååååååååååårh den var god. Det var lige, at jeg blev glad for, at der var rester, hi hi. Så jeg har liiige en lille kage i køleskabet til senere

Du må sige til, hvis den har interesse... 

jo tak regner med at lave to... oven på hinanden  hvis jeg kan finde ud af det  en 28*28 og 13*13....

er det en asti musse eller jordbær/asti og hvordan har den det med at blive frosset efter sammenlægning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2013

Dot D

Kay skriver:

jo tak regner med at lave to... oven på hinanden  hvis jeg kan finde ud af det  en 28*28 og 13*13....

er det en asti musse eller jordbær/asti og hvordan har den det med at blive frosset efter sammenlægning?

Selvfølgelig kan du det....

Så burde der være nok, ellers må du lige lave lidt extra.

Det er første gang, jeg har lavet den mousse, så jeg har ikke prøvet at fryse den, men den var med husblas - ja du læste rigtigt, Dot har brugt husblas, hi hi hi - uden trævler i Den blev ok af at stå i kagen, da den var lagt sammen, så forholdsvis nem at smøre op...

Det er denne kage

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. juni 2013

Kay

Dot D skriver:

Selvfølgelig kan du det....

Så burde der være nok, ellers må du lige lave lidt extra.

Det er første gang, jeg har lavet den mousse, så jeg har ikke prøvet at fryse den, men den var med husblas - ja du læste rigtigt, Dot har brugt husblas, hi hi hi - uden trævler i Den blev ok af at stå i kagen, da den var lagt sammen, så forholdsvis nem at smøre op...

Det er denne kage

har du brugt husblast  fantastisk... og hvor er den bare flot!  aner slet ik hvordan jeg skal pynte den jeg skal lave 

Anmeld

29. juni 2013

Dot D

Kay skriver:

har du brugt husblast  fantastisk... og hvor er den bare flot!  aner slet ik hvordan jeg skal pynte den jeg skal lave 

Mange tak, er ret stolt over bukkehovedet, synes det blev helt fint

Der stod s.. i opskriften at jeg SKULLE, hi hi, jeg er jo ikke møj for det, men jeg prøvede og så kørte jeg det igennem en si, for jeg hader - HADER trævler efter husblas...

Og det blev rigtigt godt, mumselækker smag, Stephan og jeg spiste det sidste med ske direkte fra skålen

Så må det være godt, for det gør jeg normalt ikke, hi hi...

Hvad er anledningen til kagen, måske jeg kunne have en idé eller to

Anmeld

29. juni 2013

Kay

Dot D skriver:

Mange tak, er ret stolt over bukkehovedet, synes det blev helt fint

Der stod s.. i opskriften at jeg SKULLE, hi hi, jeg er jo ikke møj for det, men jeg prøvede og så kørte jeg det igennem en si, for jeg hader - HADER trævler efter husblas...

Og det blev rigtigt godt, mumselækker smag, Stephan og jeg spiste det sidste med ske direkte fra skålen

Så må det være godt, for det gør jeg normalt ikke, hi hi...

Hvad er anledningen til kagen, måske jeg kunne have en idé eller to

anledningen er min faster bliver 40 år og jeg har lige måtte mingilere lidt med formene for at se hvad jeg kunne gørre uden de storre invisteringer... så det bliver en 28 x 28 med en rund 21'er oven på... 

den bliver med daim og jordbær/asti musse og så prøver jeg den her du har skrevet til opsmørring... 

hun siger der ikke behøver stå noget... jeg går lidt og tænker jeg måske vil prøve at lave en af de der blomser græne jeg har set nogle stykker af på nettet... for ellers er hun sgu svær... hun har INGEN ønsker til pynt... så længe den smager godt 

Anmeld

30. juni 2013

Dot D

Kay skriver:

anledningen er min faster bliver 40 år og jeg har lige måtte mingilere lidt med formene for at se hvad jeg kunne gørre uden de storre invisteringer... så det bliver en 28 x 28 med en rund 21'er oven på... 

den bliver med daim og jordbær/asti musse og så prøver jeg den her du har skrevet til opsmørring... 

hun siger der ikke behøver stå noget... jeg går lidt og tænker jeg måske vil prøve at lave en af de der blomser græne jeg har set nogle stykker af på nettet... for ellers er hun sgu svær... hun har INGEN ønsker til pynt... så længe den smager godt 

Grenen er også rigtig flot, den har jeg tilgode endnu...  Så den vil jeg glæde mig til at se... Jeg synes, det er en flot pynt, så "go for it"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.