opsmørning af kage ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.979 visninger
25 svar
3 synes godt om
10. februar 2012

channie-g

godaften de damen...

jeg står og skal lave kage til vores søns dåb og nu er jeg kommet lidt i tvivl om hvad jeg skal bruge til at smører kagen op med, da jeg ikke selv bryder mig om det man køber (iceing)(stavelse)... håber der er nogen der ude som kan hjælpe mig lidt på vej...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2012

Dot D

channie-g skriver:

godaften de damen...

jeg står og skal lave kage til vores søns dåb og nu er jeg kommet lidt i tvivl om hvad jeg skal bruge til at smører kagen op med, da jeg ikke selv bryder mig om det man køber (iceing)(stavelse)... håber der er nogen der ude som kan hjælpe mig lidt på vej...

Den her er god.....

225 g bloksmør

225 g palmin-stuetemp

900 g flormelis (jeg bruger ca 750g)

3 tsk vanille essens

5-6 spsk koldt mælk (jeg bruger ca 1 dl feks Asti eller andet cider)

Bland smør og palmin grundigt gerne i en 10 min. Kom vanillen i og så flormelis lidt ad gangen, det skal blandes godt med smøret, gerne i 10 min, kom så væsken i lidt ad gangen, ønskes en tyndere konsistens kommes der lidt mere i end de 6 spsk. 

Den er super god at smøre op med også smager den godt. Jeg har aldrig prøvet med mælk, så dens smag kan jeg ikke svare for

Anmeld

11. februar 2012

channie-g

Dot D skriver:

Den her er god.....

225 g bloksmør

225 g palmin-stuetemp

3 tsk vanille essens

Bland smør og palmin grundigt gerne i en 10 min. Kom vanillen i og så flormelis lidt ad gangen, det skal blandes godt med smøret, gerne i 10 min, kom så væsken i lidt ad gangen, ønskes en tyndere konsistens kommes der lidt mere i end de 6 spsk. 

Den er super god at smøre op med også smager den godt. Jeg har aldrig prøvet med mælk, så dens smag kan jeg ikke svare for

super tak skal du have tror jeg lige jeg vil prøve...

Anmeld

11. februar 2012

trunte89

Dot D skriver:

Den her er god.....

225 g bloksmør

225 g palmin-stuetemp

3 tsk vanille essens

Smøret skal det være rigtigt smør eller usaltet smør eller kan jeg bruge helt alm margarine?

Anmeld

11. februar 2012

Dot D

trunte89 skriver:

Smøret skal det være rigtigt smør eller usaltet smør eller kan jeg bruge helt alm margarine?

Ganske almindeligt Lurpak eller andet lignende bloksmør... 

ALDRIG margerine til sådan noget, det smager ikke lige så godt

Anmeld

11. februar 2012

channie-g

trunte89 skriver:

oki super tak :-)

Anmeld

11. februar 2012

channie-g

Dot D skriver:

oki tak ;-)

Anmeld

11. februar 2012

trunte89

Dot D skriver:

Super tak og undskyld hvis jeg så lige spørger lidt dumt nu men kan det også være kærgården eller bakkedal? Eller er lurpak bedst?

Anmeld

11. februar 2012

Dot D

trunte89 skriver:

Super tak og undskyld hvis jeg så lige spørger lidt dumt nu men kan det også være kærgården eller bakkedal? Eller er lurpak bedst?

Det SKAL være bloksmør, så nej, de er ikke gode

Og spørg endelig, hvis jeg kan hjælpe, gør jeg det gerne

Anmeld

11. februar 2012

ESV

Jeg har et spørgsmål til opskrifte . Du skriver at der skal 5-6 spsk vand i men du plejer at bruge en dl Asti.. Er det fordi foretrækker den ertynd eller er der fejl i opskriften??

Og har du en god opskrift på Asti mousse til inde i kagen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.