Babytegn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2011

Vial

Det lyder spændende. Det gad jeg godt, men tør næsten godt forudse at vores dag er for hektisk til at det bliver en succes. Jeg er simpelthen verdensmester i at glemme ting. Står så tit i et rum og tænker, hvad var det lige, at jeg skulle her??

Sådan er det jo når man er stresset. Kan næsten ikke putte flere opgaver på. Desværre - havde jeg et enkelt barn - og evt en mand, så var jeg frisk på alt det der sjove. Så var babysvømning også noget, jeg ville prøve.

Ikke for at beklage mig - for jeg elsker vores hverdag, men hold da op, jeg er kørende eller nærmere flyvende..

PS: Håber ved gud ikke, at det blev obligatiorisk i vugger og dp.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

Zafir

M&F skriver:

Jeg må sige, at jeg blev facineret af det du har skrevet. Bruger i babytegn med Frigg også? Og indrager i så Idun i det, således hun også lærer Friggs "sprog"?

Jeg kunne godt finde på, at prøve det med den næste og inddrage Frederikke.

Herhjemme har jeg ALTID snakket med Frederikke, hver dag og HELE tiden. Næsten siden dag 1, har jeg konstant givet hende information om, hvad næste skridt er, hvad jeg gør og med hvad, hvad tingene hedder osv osv.

Hun har været hurtig med at få sig et sprog .... sige simple ting i en tidlig alder, ikke perfekt, men så det var til at forstå hvad hun mente. Hun har altid været god til at give udtryk for "ja" og "nej". Idag, hvor hun er 2½, snakker hun som et vandfald og snakker rigtig forståeligt, så man kan føre rimelig fornuftige samtaler med hende.

Siden september-oktober, har jeg haft lidt fokus på, at få hende til at HUSKE Altså, få hende til at fortælle mig, hvad de har lavet i dagplejen, om hun synes det har været en sjov dag. Det har jeg udvidet henover julen, med at få hende til at huske ting, der er sket indenfor rimelig fortid. Og nu kan jeg virkelig fornemme, at hun har en hukommelse. Hun kan huske sangtekster, og synger med, så snart der er noget hun kan huske. Hun beder selv om gentagelser, til "den sidder der". Hun er tålmodig med at forsøge at forklare, og prøver at sætte ord på alt. Skrev et indlæg for nogen dage siden, hvor jeg fortalte, at hun fortæller mig, hvad hun føler. "Du må ikke sige farvel mor, Frederikke bliver så ked af det".

Hov - det blev en lang smøre om min trold  - det jeg vil frem til er, at JA - hvor er kommunikation og forståelse VIGTIG!!!!! Og hvor er det godt, at der findes redskaber, der kan lette det for både forældre og barn.

Altså ja - vi bruger babytegn med Frigg meeeen... hun er jo først 5 mrd nu, så det er MEGET i det små nu.
Men vi taler meget med Idun om det. Og husker hende på, at det er ligesom at snakke med Elvis (Mine forældres hund) - en af gangen der snakker med vedkommende - Altså elvis eller frigg og kun én kommando/tegn af gangen
Så vi vil rigtig meget gerne have Idun ind i kommunikationen med lillesøster.

Anmeld

4. februar 2011

Zafir

KaMa skriver:

Det lyder spændende. Det gad jeg godt, men tør næsten godt forudse at vores dag er for hektisk til at det bliver en succes. Jeg er simpelthen verdensmester i at glemme ting. Står så tit i et rum og tænker, hvad var det lige, at jeg skulle her??

Sådan er det jo når man er stresset. Kan næsten ikke putte flere opgaver på. Desværre - havde jeg et enkelt barn - og evt en mand, så var jeg frisk på alt det der sjove. Så var babysvømning også noget, jeg ville prøve.

Ikke for at beklage mig - for jeg elsker vores hverdag, men hold da op, jeg er kørende eller nærmere flyvende..

PS: Håber ved gud ikke, at det blev obligatiorisk i vugger og dp.

hvis du invisterer en lille smule af dit sparsomme overskud - kan du ende med at få mega meget overskud
Men det kræver at man prøver og tror på det og at det kommer tilbage...
Ved godt at det er svært nårman blir stresset

Anmeld

4. februar 2011

Vial

Zafir skriver:

hvis du invisterer en lille smule af dit sparsomme overskud - kan du ende med at få mega meget overskud
Men det kræver at man prøver og tror på det og at det kommer tilbage...
Ved godt at det er svært nårman blir stresset

Investeringerne er booket op ;-)

Børnene har jo også nok i deres eget sprog.. Tvillinger får jo gerne deres eget. Endnu et bevis på, at de jo rigtig gerne VIL kommunikere.. Min søster og jeg gjorde et meget længe. Mine forældre forstod ingen ting.. haha

Anmeld

4. februar 2011

Zafir

KaMa skriver:

Investeringerne er booket op ;-)

Børnene har jo også nok i deres eget sprog.. Tvillinger får jo gerne deres eget. Endnu et bevis på, at de jo rigtig gerne VIL kommunikere.. Min søster og jeg gjorde et meget længe. Mine forældre forstod ingen ting.. haha

Hehe Ja... Det kan jeg se er et problem, at forældrene ingenting forstår. :-) men Fedt for ungerne. Jeg ønskede mig altid at kunne hemmeligt kodesprog da jeg var barn. :-)

Anmeld

30. maj 2011

MilleWachs

Jeg vil bare lige informere om, at der altså godt kan gå VIRKELIG lang tid inden ens barn begynder at bruge tegn selv. Jeg lavede enkelte simple tegn til min datter (sammen med ordene selvfølgelig) fra hun var 6 mdr., men det løb lidt ud i sandet da hun var omkring 11 mdr., og stadig ikke gjorde nogle forsøg på at besvare de få tegn. 1-2 mdr. efter genoptog jeg dog tegn-arbejdet, og så begyndte hun pludselig at bruge vores tegn for "færdig" (med at spise). Nu er hun 17 mdr. og begyndte for et par uger siden at bruge tegn nr. 2 for musik, som hun faktisk bruger meget flittigt. Jeg var mange gange ved at miste modet mht. tegn, fordi jeg var usikker på om hun forstod det, og om hun nogensinde ville begynde at svare med tegn, men nu hvor hun ENDELIG er begyndt at bruge i hvert fald to af dem, så har jeg da fået blod på tanden igen. Især fordi hun ikke snakker endnu.

Så vil bare lige opmuntre jer, som bruger tegn men er ved at blive utålmodige, til at holde ud og nøjes med meget få tegn indtil den bette forstår dem helt.

Anmeld

30. maj 2011

Gaia

babytegn og tegn til tale (vi bruger et mix) er bare fantastiske. Vi har brugt det på vores datter siden hun var en 7-8 måneder. Hun er nu tretten måneder og kan sige: se, der, hej, nej, ja, op, far, og mam for mad..nåja og så hun smadder god til at sige ej. Nå men af de tegn hun bruger er: spise (Nogle finger op til munden, samtidig med at hun siger mammam) drikke tegnet reækker hun hånden frem mod det hun vil have og åbner/lukker den, Sove: hånden op til kinden, Mere: pege på håndfladen, sut: tager pegefingeren op til munden og spidser munden.  Musik: der laver hun dirigere-tegn, og færdig tager hun hænderne op og ryster dem (lige det tegn er hun ikke lige så klar på, egentlig sjov da dte var et af de allerførste og et af dem vuggestuen også bruger..) Nåja så kan hun tegnet for børste tænder (pegefinger køre forbi hendes tænder.

Tænker at jeg vil lære hende op og ned som det næste. det er SÅ fedt så hun kommunikerer med tegnene og prøver at sige det..Bliver så stolt hver gang.

Jeg er helt klart stor fan af babytegn, synes det er Så fedt. Så vil da også lige være med på at anbefale det. Nåja en anden bog man kan læse med sit barn er bogen: "Små  fingre fortæller" af mie raunsmed svane.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.