Babytegn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2009

Lærke90

Det lyder rigtig spændene, og noget jeg sagtens kunne finde på at bruge.
Må jeg fået eks på et tegn? Er det fx ved at vise en ske og føre den op til munden hvis barnet skal vise den er sulten?
Dette er helt sikkert noget jeg vil låne nogle bøger om.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2009

Lærke90

Nå¨.. men fant lige lidt på nettet, og så nogle eksempler. Rigtig skægt. helt sikkert noget vi vil bruge på vores kommende barn

Anmeld

17. april 2009

Mt4

Hejsa Lærke90. Så først dit indlæg nu...
Vi har på nettet købt bogen Tegn til tale. den er rigtigt god. Det er den der bruges i offentlig sammenhæng, så Mille har fælles tegn, som fys og læge osv. Den er mere detaljerede end den der hedder babytegn.
eks. på tegn: sulten = finger spidser på munden. Tørstig= hånden op og ned af halsen. Far = pegefinger ned over den ene kind. Mor = pegefinger hen over panden..
Tegn er bare en gave både til barn og forældre..
Vores datter har i lang tid sagt far hun har selv opfundet tegnet pegefinger ned over munden mens hun siger ddaaa. og lægger hovedet på skrå. Når jeg så spurgte om hun er mors pige gjorde hun sådan. Hun er nemlig fars pige. I denne uge skete det så jeg spurgte, er du mors pige og hun kørte nu hånden hen over kinden op mod øret og sagde mooo. Hun er stadig fars pige men ved hun får mig til at smelte når hun gør det andet bagefter, og så griner hun fræk til mig....

Hendes brødre synes også det er skægt, her den anden dag gik de i haven og gennem vinduet kunne vi lige give en besked med nogle få tegn, så der er fordele for hele fam. når man kan tegn.

Anmeld

17. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tegn til tale og babytegn er ikke det samme

I babytegn tager man udgangspunkt i babyens motorik...

Der er lidt forskel.

Anmeld

17. april 2009

Moderator

Jeg har scannet nogen sider fra en bog om babytegn. Men man skal huske, at det vigtigste er at man bruger det samme tegn, for det samme ord, hvergang og at man siger ordet, når man bruger tegnet. Så er det ikke så vigtigt HVAD tegnet er, men jeg fik lidt inspiration af det her:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. april 2009

Moderator

flere:

Desværre er det ret tydeligt at tegnene er oversat direkte fra engelsk og ikke tilpasset danmark eller dansk sprog... Det bar bogen også tydelig præg af, men her er de sidste forslag til tegn fra bogen...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. april 2009

Moderator

Vi brugte mest 'behov' tegnene...

Spise, drikke, sove, ble, babs, mere, bad osv...

Vi talte ikke så meget om giraffer og den slags...

Anmeld

17. april 2009

DK

Zafir skriver:

Vi brugte mest 'behov' tegnene...

Spise, drikke, sove, ble, babs, mere, bad osv...

Vi talte ikke så meget om giraffer og den slags...

Hvorfor gjorde i dog ikke det???

Anmeld

17. april 2009

Cris

Man kan bruge de der tegn eller hvad som helst, men som Zafir siger, man skal altid bruge de samme tegn. Men vi har valg en methode, hvor man bruger tegn som døve mennesker kan også forstå. Vi har brugt Dr. Joseph García, som bruger tegn fra ASL (American Sign Language). De fleste er faktisk internationale tegn og det var det, vi ville. Jeg synes, at det er dejligt, hvis et barn kunne kommunikere med andre børn som er døve. Jeg har planner om, at sende min dreng til et tegn sprog kursus. Siden jeg har skrevet på den her emne sidste gang, har der været en enorm fremskridt med vores søn på 14 måneder. Han bruger tegn hele tiden (han har også lært ordet, men i kun et sprog) og jeg skal nu gå tilbage til bøgen og lære nogle flere tegn til ham. Det er utroligt sjovt og begge to kan forstå ham (min mand er danskere, men min søn er bedre til spansk lige nu)

http://www.youtube.com/watch?v=snJvS3N_khY

Anmeld

17. april 2009

Moderator

Hvorfor gjorde i dog ikke det???

Fordi hun var utrolig kommunikerende Ret hurtigt efter vi begyndte på tegn, så satte hun lyde på. Altså fx. så begyndte hun ret hurtigt at sige vov til alle dyr, så vi talte om dyr, med 'vov' i stedet for tegn

Så derfor brugte vi ikke tegn omkring dyr...

Hehe... og forresten, så bor vi jo ikke i kbh, så vi brugte ikke barselstiden i zoo

Det havde måske været noget andet så!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.