Samtale grundet for meget fravær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2012

aarhusmor

Jeg synes egentlig at skolen skal acceptere at du er mor og har ansvar.Det er jo grundlæggende forkert at man som forældre kun skal have ret til samme mængde fravær som en ikke forældre

Jeg tænker dig at du måske kunne have delt sygdomsperioden med dit barns far?

Jeg ville heller ikke finde en reserve bedste. Vi har godt nok en, men det er en veninde som er ældre og hun vil så gerne være reserve bedste og jeg stoler på hende.

Men jeg ville aldrig ansøge om en bedste. Jeg er lidt en pyldermor. Men jeg har selv været udsat for ting i mit liv, som mit barn ikke skal udsættes for. Så jeg skal stole 100% på folk hvis de skal passe mit barn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2012

Maja_4000

Darling<3 skriver:

Får de ikke penge tilat udbetale din løn?? Hvem skal de have penge af? Det er jo en virksomhed - har aldrig hørt at de skal have penge af nogle for at udbetale eleverne's løn

På den skole jeg gik på, udførte vi opgaver for både privat personer og firmaer, feks rengøring og maling af folks huse, det var det igennem kunden at skolen fik betalingen..

Det troede jeg også .. Men det sagde de .. Ved ikke om der er tilskud fra kommunen .. Ellers kan det nok ikke løbe rundt 

Anmeld

10. februar 2012

Sofia

Det er svært når man er under uddannelse og har barn. Men der kan jo komme sygdom midt i eksamen eller lignende, så tror det er en meget god ide at finde en du er tryg ved der kan passe hende hvis du bliver syg. Det er jo loddet når man vælger at få børn under sin uddannelse. Jeg har også selv stået i situationen. Det er ikke fedt, men nødvendigt!

Anmeld

10. februar 2012

Darling<3

Maja_4000 skriver:

Det troede jeg også .. Men det sagde de .. Ved ikke om der er tilskud fra kommunen .. Ellers kan det nok ikke løbe rundt 

Det virker underligt, men fair nok..

Men stadig, du skal kunne melde dig syg og stadig få penge, du får jo stadig regninger selvom du eller din datter er syg

Anmeld

10. februar 2012

Anirak

Det lyder ikke som en sjov situation at være i.

Gabriel har været en del syg på det seneste. Først med omgangssyge hvor jeg var hjemme den første dag, så min mand, så blev jeg selv syg, og det var op til en weekend. Mandag passede hans oldemor ham. Nu er han syg med forkølelse, og idag har min svigerinde passet ham, mens min mor passer ham mandag, fordi hun har ferie. Det er primært hans oldemor, som passer ham. Han blev kastet ud i pasning af hende, og det er gået mægtig fint, men nu er han også enormt nemt på det område.

Jeg begyndte som kontorelev 1. september og har haft nogle barns sygedage. Det er der ikke så meget at gøre ved, arbejdet accepterer det fint, fordi de ved jeg har et lille barn. Vi sørger bare også for at dele det imellem os, og selvom din kæreste lige er begyndt på nyt arbejde, synes jeg godt han kan tage nogle af sygedagene. Det optimale er jo, at du ikke bliver smidt ud af skolen.

Håber Caroline holder pause med sygdom.

Anmeld

10. februar 2012

Malthes mor

Darling<3 skriver:

Hvis det er produktionsskole, så skal du jo bare melde dig syg, de har ikke krav på at vide hvad "du" ( din datter ) fejler og de skal give løn når du melder dig syg, men husk at ringe hver dag, ellers trækker de..

Har selv gået på prutten i Jylland, jeg var meget fraværende og er ikke blevet smidt ud pga det

Synes måske ikke lige det er det mest kvikke at opfordre til at omgåes reglerne.

Når mine unger er syge, så må min mand og jeg hjælpe hinanden, for at få det til at gå op i en højere enhed. Og når det ikke kan lade sig gøre, så må vi ud og trække på venner og familie.

Jeg er også pylremor, men uden vores jobs og dermed løn, så vil vores liv ikke kunne hænge sammen.

Så TS må se at blive en medspiller og ikke en modspiller, hvis du gerne vil forblive på din uddannelse...

Anmeld

11. februar 2012

Darling<3

Malthes mor skriver:

Synes måske ikke lige det er det mest kvikke at opfordre til at omgåes reglerne.

Når mine unger er syge, så må min mand og jeg hjælpe hinanden, for at få det til at gå op i en højere enhed. Og når det ikke kan lade sig gøre, så må vi ud og trække på venner og familie.

Jeg er også pylremor, men uden vores jobs og dermed løn, så vil vores liv ikke kunne hænge sammen.

Så TS må se at blive en medspiller og ikke en modspiller, hvis du gerne vil forblive på din uddannelse...

Jeg opfordre vidst ikke til noget, men fortæller blot at de ikke har krav på at vide hvad TS fejler hvis hun melder sig syg...!

Jeg forstår godt at TS ikke vil give en anden hendes datter når hun har 39.5 i feber, det ville jeg sku heller ikke gøre!!

Anmeld

11. februar 2012

Becks

Jeg tænker lidt, at prod. skolen prøver på og forberede dig til den virkelige verden. Når du er i job, kan du ikke tage 14 sygedage eller mere på en måned.

Jeg synes det er det rigtige han har foreslået..

Ud med jer og besøg olderne noget oftere, så musen bliver ekstra tryg ved dem

Anmeld

11. februar 2012

quindelist

Malthes mor skriver:

Anmeld

11. februar 2012

Malthes mor

Darling<3 skriver:

Jeg opfordre vidst ikke til noget, men fortæller blot at de ikke har krav på at vide hvad TS fejler hvis hun melder sig syg...!

Jeg forstår godt at TS ikke vil give en anden hendes datter når hun har 39.5 i feber, det ville jeg sku heller ikke gøre!!

Ikke direkte opfordring, men hvordan man kan omgåes reglerne. Skal vi ikke bare kalde en spade for en spade?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.