Maja_4000 skriver:
Sådan en har jeg været til idag ..
Og ja , jeg har MEGET fravær ! Har været der 2 dage på 2 uger (er startet for to uger siden) .. Men jeg kan jo for helvede ikke gøre for , at Caroline var syg og jeg så selv blev syg også 
Hvad gør man ? Lige nu har jeg mest lyst til at melde mig ud og så gå på jobcentret og melde mig ledig 
Så sidder min vejleder og foreslår at jeg skal sætte en annonce i avisen for at finde en "reserve-bedste" .. Gu vil jeg ej ! Caroline HAR bedsteforældre .. De er bare ikke på pension .. Og selvom de var , skulle de ikke passe hende når hun har 39,5 ! 
Undskyld .. Blev sgu bare så harm ! Hvad er det for noget at foreslå ? Så smid mig dog ud NU i stedet .. Hun bliver jo syg igen ! Og det kan nemt være på mandag allerede
Iiih ..
Måtte lige ud med det ..
Jeg tror at du bliver nødt til at sande, at livets gang i den "virkelige" verden ikke altid er som man kunne ønske.
Ja, jeg vil også helst være hos mine børn når de er syge og har feber. Men mine børn er bedre tjent med at jeg beholder mit arbejde og derved får min løn som danner grundlag for vores eksistens på det niveau vi har valgt nu. Og bedsteforældrene, eller reservebedster kan også passe syge børn ganske trygt.
Dit barn tager ikke skade af at blive passet hos en person i er trygge ved, selvom det har ferie.
Jeg tror du skal se det som en hjælp at de på Prod. skolen forsøger at lære dig, hvordan det fungerer på en arbejdsplads. Give dig redskaber til at forberede dig til det. Forbliver du ufaglært, får ufaglærte jobs - kan jeg love dog for at du vil være den første som ryger ud hver gang der er nedskæringer. Det er også træls. Så jeg ville forsøge at få lavet et netværk, så du kan få gennenført en uddannelse.
Og hermed mener jeg ikke der er noget galt med ufaglærte jobs - realiteten er bare at dem bliver der færre og færre af. Så uddannelse er bare vejen frem, om man vil det eller ej.
Jeg syntes din vejler på skolen har gjort det helt rigtige ved at give dig forslag til at løse probelmet.