Samtale grundet for meget fravær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2012

Maja_4000

LouiseVous skriver:

Hva med oldeforældre?

Det har jeg godt overvejet .. Men de har aldrig passet hende , og at de så skal have hende første gang mens hun også er syg er måske ikke så smart 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Maja_4000 skriver:

Det har jeg godt overvejet .. Men de har aldrig passet hende , og at de så skal have hende første gang mens hun også er syg er måske ikke så smart 

Besøg dem lidt ofte, og nogle alm dage hvor du bare er afsted..
Astrid OldemorLis og Oldefar havde vi besøgt lidt under barsel, så godt 1 år efter manglede jeg akut hjælp, så der kom hun ud til dem, i mens jeg var på arb. Der var bare ingen problemer. .
Astrid var self ikk syg, men hvis I nu får det kørt godt ind er der jo ingen problemer. Det er et spørgsmål om også selv at ture give slip som forældre. . Jeg ved det er rigtig svært, men nødvendigt!

Anmeld

10. februar 2012

henh01

Det lyder måske lidt hårdt, men på et alm. arbejde dur det jo heller ikke at man er væk 12 ud af 14 dage. Så må man finde en anden holdbar løsning - måske Jeres familie ville fungerer bedre hvis du blev hjemmegående?

Anmeld

10. februar 2012

Maja_4000

henh01 skriver:

Det lyder måske lidt hårdt, men på et alm. arbejde dur det jo heller ikke at man er væk 12 ud af 14 dage. Så må man finde en anden holdbar løsning - måske Jeres familie ville fungerer bedre hvis du blev hjemmegående?

Jeg ville ønske at vi havde råd !

Anmeld

10. februar 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Maja_4000 skriver:

Sådan en har jeg været til idag .. 

Og ja , jeg har MEGET fravær ! Har været der 2 dage på 2 uger (er startet for to uger siden) .. Men jeg kan jo for helvede ikke gøre for , at Caroline var syg og jeg så selv blev syg også

Hvad gør man ? Lige nu har jeg mest lyst til at melde mig ud og så gå på jobcentret og melde mig ledig 
Så sidder min vejleder og foreslår at jeg skal sætte en annonce i avisen for at finde en "reserve-bedste" .. Gu vil jeg ej ! Caroline HAR bedsteforældre .. De er bare ikke på pension .. Og selvom de var , skulle de ikke passe hende når hun har 39,5 ! 

Undskyld .. Blev sgu bare så harm ! Hvad er det for noget at foreslå ? Så smid mig dog ud NU i stedet .. Hun bliver jo syg igen ! Og det kan nemt være på mandag allerede  Iiih .. 

Måtte lige ud med det .. 

Jeg tror at du bliver nødt til at sande, at livets gang i den "virkelige" verden ikke altid er som man kunne ønske.

Ja, jeg vil også helst være hos mine børn når de er syge og har feber. Men mine børn er bedre tjent med at jeg beholder mit arbejde og derved får min løn som danner grundlag for vores eksistens på det niveau vi har valgt nu. Og bedsteforældrene, eller reservebedster kan også passe syge børn ganske trygt.

Dit barn tager ikke skade af at blive passet hos en person i er trygge ved, selvom det har ferie.

Jeg tror du skal se det som en hjælp at de på Prod. skolen forsøger at lære dig, hvordan det fungerer på en arbejdsplads. Give dig redskaber til at forberede dig til det. Forbliver du ufaglært, får ufaglærte jobs - kan jeg love dog for at du vil være den første som ryger ud hver gang der er nedskæringer. Det er også træls. Så jeg ville forsøge at få lavet et netværk, så du kan få gennenført en uddannelse.

Og hermed mener jeg ikke der er noget galt med ufaglærte jobs - realiteten er bare at dem bliver der færre og færre af. Så uddannelse er bare vejen frem, om man vil det eller ej.

Jeg syntes din vejler på skolen har gjort det helt rigtige ved at give dig forslag til at løse probelmet.

Anmeld

10. februar 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
2skønnebørn skriver:

Jeg tror at du bliver nødt til at sande, at livets gang i den "virkelige" verden ikke altid er som man kunne ønske.

Ja, jeg vil også helst være hos mine børn når de er syge og har feber. Men mine børn er bedre tjent med at jeg beholder mit arbejde og derved får min løn som danner grundlag for vores eksistens på det niveau vi har valgt nu. Og bedsteforældrene, eller reservebedster kan også passe syge børn ganske trygt.

Dit barn tager ikke skade af at blive passet hos en person i er trygge ved, selvom det har ferie.

Jeg tror du skal se det som en hjælp at de på Prod. skolen forsøger at lære dig, hvordan det fungerer på en arbejdsplads. Give dig redskaber til at forberede dig til det. Forbliver du ufaglært, får ufaglærte jobs - kan jeg love dog for at du vil være den første som ryger ud hver gang der er nedskæringer. Det er også træls. Så jeg ville forsøge at få lavet et netværk, så du kan få gennenført en uddannelse.

Og hermed mener jeg ikke der er noget galt med ufaglærte jobs - realiteten er bare at dem bliver der færre og færre af. Så uddannelse er bare vejen frem, om man vil det eller ej.

Jeg syntes din vejler på skolen har gjort det helt rigtige ved at give dig forslag til at løse probelmet.

......Dit barn tager ikke skade af at blive passet hos en person i er trygge ved, selvom det har ferie......MENER selvfølgelig FEBER

Anmeld

10. februar 2012

Maja_4000

2skønnebørn skriver:

......Dit barn tager ikke skade af at blive passet hos en person i er trygge ved, selvom det har ferie......MENER selvfølgelig FEBER

Haha .. Kunne heller ikke lige se hvor ferie kom fra

Du har ret .. Og jeg vil jo også gerne have en uddannelse .. Planen er at jeg skal ud og søge elevpladser , men med alle de sygedage er det bare ikke smart lige nu

Og hun bliver også passet , men når hun er SÅ skidt som hun var sidst vil hun kun sidde hos mig eller hendes far .. Og kun sove hos os .. Mormor duede ikke engang .. Så synes jeg sgu det er synd at hun skal ud og passes :/

Anmeld

10. februar 2012

Darling<3

Maja_4000 skriver:

Jeg skal heldigvis ikke til eksamer .. Det er "bare" en produktionsskole :b

Vi har bare ikke nogle som går hjemme , som kan tage over :/

Hvis det er produktionsskole, så skal du jo bare melde dig syg, de har ikke krav på at vide hvad "du" ( din datter ) fejler og de skal give løn når du melder dig syg, men husk at ringe hver dag, ellers trækker de..

Har selv gået på prutten i Jylland, jeg var meget fraværende og er ikke blevet smidt ud pga det

Anmeld

10. februar 2012

Maja_4000

Darling<3 skriver:

Hvis det er produktionsskole, så skal du jo bare melde dig syg, de har ikke krav på at vide hvad "du" ( din datter ) fejler og de skal give løn når du melder dig syg, men husk at ringe hver dag, ellers trækker de..

Har selv gået på prutten i Jylland, jeg var meget fraværende og er ikke blevet smidt ud pga det

De siger at hvis man har for meget fravær får de ikke penge til at betale min "løn" , og så får jeg jo selvfølgelig ingen penge 

Anmeld

10. februar 2012

Darling<3

Maja_4000 skriver:

De siger at hvis man har for meget fravær får de ikke penge til at betale min "løn" , og så får jeg jo selvfølgelig ingen penge 

Får de ikke penge tilat udbetale din løn?? Hvem skal de have penge af? Det er jo en virksomhed - har aldrig hørt at de skal have penge af nogle for at udbetale eleverne's løn

På den skole jeg gik på, udførte vi opgaver for både privat personer og firmaer, feks rengøring og maling af folks huse, det var det igennem kunden at skolen fik betalingen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.