Samtale grundet for meget fravær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.908 visninger
30 svar
0 synes godt om
10. februar 2012

Maja_4000

Sådan en har jeg været til idag .. 

Og ja , jeg har MEGET fravær ! Har været der 2 dage på 2 uger (er startet for to uger siden) .. Men jeg kan jo for helvede ikke gøre for , at Caroline var syg og jeg så selv blev syg også

Hvad gør man ? Lige nu har jeg mest lyst til at melde mig ud og så gå på jobcentret og melde mig ledig 
Så sidder min vejleder og foreslår at jeg skal sætte en annonce i avisen for at finde en "reserve-bedste" .. Gu vil jeg ej ! Caroline HAR bedsteforældre .. De er bare ikke på pension .. Og selvom de var , skulle de ikke passe hende når hun har 39,5 ! 

Undskyld .. Blev sgu bare så harm ! Hvad er det for noget at foreslå ? Så smid mig dog ud NU i stedet .. Hun bliver jo syg igen ! Og det kan nemt være på mandag allerede  Iiih .. 

Måtte lige ud med det .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2012

An&Jo

Hvis hun er så syg er det altså ikke en dårlig ide med en til at hjælpe hvis det er lange perioder.. Jeg har selv været i det og på et tidspunkt så må man indse at skal man have en uddannelse osv så må man få noget hjælp af en art..
Jeg har nu en fast aftale med en veninde der går hjemme og hans faster at er han syg kommer han derud de timer jeg har undervisning.. Ellers så ender jeg med at dumpe min eksamen og det er jo heller ikke holdbart.. Hvis du arbejder har du jo os kun krav på max 2 dage til barn syg og så skal du finde en anden løsning

Anmeld

10. februar 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville personligt spørge bedsteforældrene næste gang hun blev syg. Det er også vigtigt, at have sin uddannelse.

Vi har to mindre børn og vi har også været frustreret over når de skiftvis har været syg.  Jeg har heldigvis 2 barns betalt syg og så står den på ferie de andre dage. Jeg har gjort brug af bedsteforældre, så alt ferie ikke skulle bruge på barns sygdom.

Rigtig god bedring med hende.

Anmeld

10. februar 2012

Maja_4000

MoarHvidovre skriver:

Jeg ville personligt spørge bedsteforældrene næste gang hun blev syg. Det er også vigtigt, at have sin uddannelse.

Vi har to mindre børn og vi har også været frustreret over når de skiftvis har været syg.  Jeg har heldigvis 2 barns betalt syg og så står den på ferie de andre dage. Jeg har gjort brug af bedsteforældre, så alt ferie ikke skulle bruge på barns sygdom.

Rigtig god bedring med hende.

Vi kan jo ikke bruge hendes bedsteforældre .. De arbejder jo selv Og når hun har det så skidt , vil hun kun sove på mig eller hendes far , så det vil jeg altså ikke byde hende :/

Anmeld

10. februar 2012

Maja_4000

An&Jo skriver:

Hvis hun er så syg er det altså ikke en dårlig ide med en til at hjælpe hvis det er lange perioder.. Jeg har selv været i det og på et tidspunkt så må man indse at skal man have en uddannelse osv så må man få noget hjælp af en art..
Jeg har nu en fast aftale med en veninde der går hjemme og hans faster at er han syg kommer han derud de timer jeg har undervisning.. Ellers så ender jeg med at dumpe min eksamen og det er jo heller ikke holdbart.. Hvis du arbejder har du jo os kun krav på max 2 dage til barn syg og så skal du finde en anden løsning

Jeg skal heldigvis ikke til eksamer .. Det er "bare" en produktionsskole :b

Vi har bare ikke nogle som går hjemme , som kan tage over :/

Anmeld

10. februar 2012

Mettemus

De foreslår det vel for at hjælpe dig til at kunne blive på studiet netop for ikke at skulle smide dig ud? Hvad med hendes far, kan i ikke deles lidt mere om det i de hårde perioder? 

Knus til dig, det er ikke rart med syge unger

Anmeld

10. februar 2012

Maja_4000

Mettemus skriver:

De foreslår det vel for at hjælpe dig til at kunne blive på studiet netop for ikke at skulle smide dig ud? Hvad med hendes far, kan i ikke deles lidt mere om det i de hårde perioder? 

Knus til dig, det er ikke rart med syge unger

Far er lige startet på nyt arbejde , så det er ikke så godt

Og tak (:

Anmeld

10. februar 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Maja_4000 skriver:

Vi kan jo ikke bruge hendes bedsteforældre .. De arbejder jo selv Og når hun har det så skidt , vil hun kun sove på mig eller hendes far , så det vil jeg altså ikke byde hende :/

Jeg vil nu give din vejleder ret i, at alternativet er, at finde en "Bedste" som kan hjælpe ved sygdom.

Det har man i den kommune som jeg bor i. Der er en fra min mødregruppen som har gjort brug af det. De har ingen bedsteforældre og havde begge et arbejde og passe. De har har kun positiv erfaring med det.

Selvom bedsteforældrene arbejde kunne det jo godt være, at de gerne ville hjælpe alligvel ved, at tage en fridag. Tror helt sikkert, at når det drejer sig om et sygt barnebarn og en mor som skal passe sin skole vil de gerne.

Anmeld

10. februar 2012

An&Jo

Maja_4000 skriver:

Jeg skal heldigvis ikke til eksamer .. Det er "bare" en produktionsskole :b

Vi har bare ikke nogle som går hjemme , som kan tage over :/

Men bliver du smidt ud på grund af fravær vil den næste skole kunne se det og det stiller dig i et rigtig dårligt lys..

Jeg ville virkelig finde en der kunne hjælpe, og så få gjort hende så tryg ved personen at den er ligeså god i tilfælde af sygdom som mor og far er.. Om ikke andet skal det jo bare være for de timer i er afsted..

Anmeld

10. februar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Maja_4000 skriver:

Far er lige startet på nyt arbejde , så det er ikke så godt

Og tak (:

Hva med oldeforældre?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.