Fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2012

lio

Team Putte skriver:

Det er jo individuelt hvad man har brug for, så hvis du bringer på banen at du synes det vil være rart med sådan en plan, så er jeg da sikker på din jordemoder vil lave en med dig

Nu går jeg sygemeldt med stress så ved faktisk ik om det er derfor vi har lavet den plan. For mig stresser det bare enormt meget når tingene er uhåndgribelige, og planer er en god måde at få overblik og ro 

Hun vil nok forstå, jeg er henvist til Speciel jm pga. særlige behov så det kommer ikke uventet hvis jeg spørg hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2012

Sille86

Ej hvor hyggeligt der er en mere som skal føde i Holbæk, det skal jeg os... Ang fødsel så er det svært da to fødsler jo aldrig er ens. Jeg vil sige at jeg glæder mig helt vildt, men får stadigvæk spændte sommerfugle i maven ved tanken.. Det gør så ondt som man aldrig før har kunne forestille sig, men er samtidig vildt fantastisk. Tror det kommer meget an på hvor meget ro man kan få skabt omkring sig, gå ind i det og arbejde med frem for at modarbejde.. Jeg brugte meget energi på at gå ind i mig selv, forsøge at slappe af selvom man har afsindig ondt og vigtigst af alt trække vejret rigtigt... Havde en fed oplevelse, frygter man det værste kan man kun blive positivt overrasket..

Anmeld

11. februar 2012

eliasogmor

Laijona Äiti skriver:

Jeg selv er 21 + 0 idag men begynder småt at forestille mig ting om fødslen. Synes det er spændende og glæder mig til selv at prøve.

Hvordan har i det omkring den, nogle af jer har jo prøvet det før men er det skræmmende at tænke på eller glæder i jer eller what ever?

Min største bekymring er størrelsesforholdende dernede.

jeg har skudt det lidt i baggrunden.. da jeg er lidt bange for det skal gå så hurtig som sidst....det gik så hurtig med elias og, 10 min fra første presve og ca 3 timer fra første av av av. jeg havde ingen rergelmæssige veer.. da jeg sagde nu er det nu..og ganske rigtig da vi kom på fødegangen, var han på vej ud...vi havde ringet omkring kl 00.30 og bedt om at blive undersøgt men vi måtte ikke komme fordi jeg ikke havde regelmæssige veer..så omkring kl 03 tog vi derop...plus det var 14 dage før tid...

men har snakket med min jordmoder, det har givet mig lovning på at jeg må komme op når jeg vil..men hvis de vurdere at der ikke er gang i noget kan jeg godt blive sendt hjem... men bange som sådan er jeg ikke.. bare skide nervøs for at vi ikke rammer fødegangen før han vil ud....

Anmeld

11. februar 2012

eliasogmor

Sille86 skriver:

Ej hvor hyggeligt der er en mere som skal føde i Holbæk, det skal jeg os... Ang fødsel så er det svært da to fødsler jo aldrig er ens. Jeg vil sige at jeg glæder mig helt vildt, men får stadigvæk spændte sommerfugle i maven ved tanken.. Det gør så ondt som man aldrig før har kunne forestille sig, men er samtidig vildt fantastisk. Tror det kommer meget an på hvor meget ro man kan få skabt omkring sig, gå ind i det og arbejde med frem for at modarbejde.. Jeg brugte meget energi på at gå ind i mig selv, forsøge at slappe af selvom man har afsindig ondt og vigtigst af alt trække vejret rigtigt... Havde en fed oplevelse, frygter man det værste kan man kun blive positivt overrasket..

netop det gjorde jeg  også.. gik ind i mig selv jeg lukkede øjene og sagde ikke et kluk....var meget imponeret af mig selv bagefter....

Anmeld

11. februar 2012

Sille86

eliasogmor skriver:

netop det gjorde jeg  også.. gik ind i mig selv jeg lukkede øjene og sagde ikke et kluk....var meget imponeret af mig selv bagefter....

Præcis... Lige mine ord.. ;D det er den mest fantastiske oplevelse, jeg fik selv lov til at trække ham ud da hans skuldre var kommet ud, totalt overskuds agtigt... Griner... Fødte på 2 1/2. Time.. Vildt.. Er spændt på hvordan forløbet bliver denne gang... Smiler

Anmeld

11. februar 2012

lio

Sille86 skriver:

Præcis... Lige mine ord.. ;D det er den mest fantastiske oplevelse, jeg fik selv lov til at trække ham ud da hans skuldre var kommet ud, totalt overskuds agtigt... Griner... Fødte på 2 1/2. Time.. Vildt.. Er spændt på hvordan forløbet bliver denne gang... Smiler

Kunne du godt bøje dig frem og trække ham? fedt...

Anmeld

11. februar 2012

Sille86

Laijona Äiti skriver:

Kunne du godt bøje dig frem og trække ham? fedt...

Ja det var så vildt, kl 19 fik jeg lyst og lov til at presse, min søde jordemoder sagde prøv du engang at gi ham et lille skub, blærerøv sagde hun så, ved første skub kunne hun se hans hårtop... Da jeg havde fået skubbet hans skuldre ud sagde hun hvis du griber ned mellem dine ben kan du selv tage imod ham... Og det gjorde jeg så.. Vildt sus... Han blev født kl 19 29.....

Anmeld

12. februar 2012

lio

Sille86 skriver:

Ja det var så vildt, kl 19 fik jeg lyst og lov til at presse, min søde jordemoder sagde prøv du engang at gi ham et lille skub, blærerøv sagde hun så, ved første skub kunne hun se hans hårtop... Da jeg havde fået skubbet hans skuldre ud sagde hun hvis du griber ned mellem dine ben kan du selv tage imod ham... Og det gjorde jeg så.. Vildt sus... Han blev født kl 19 29.....

Ej hvor dejligt.

Anmeld

13. februar 2012

Team Putte

Laijona Äiti skriver:

Hun vil nok forstå, jeg er henvist til Speciel jm pga. særlige behov så det kommer ikke uventet hvis jeg spørg hende.

Super, så er det bare med at slå til

Held og lykke med det

Anmeld

13. februar 2012

Team Putte

Sille86 skriver:

Fødte du oz i Holbæk sidste gang?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.