Ung mor :
Jeg har stemt både under 18 og under 25. Grunden er at jeg personligt mener, man er "ung ung" mor hvis man er under 18 fordi man ikke er "voksen" i forhold til stemmeret mv.
Derimod synes jeg man er ung mor når man er under de 25. Det kan sagtens være planlagt, det kan også sagtens være en "ups'er", men man skulle meget gerne have mulighed for at forsørge sit barn, og samtidig er man myndig.
Selvfølgelig special tilfælde hvor det slet ikke kan sættes i båse fordi man bare ér forskellige og har hver sin måde at påtage sig moderrollen. Det samme gælder "gamle" mødre.
Gammel mor:
Min personlige grænse er 27 år. Ikke fordi jeg overhovedet synes man er gammel på det tidspunkt(!), men fordi jeg hele tiden selv har haft et ønske om, i hvert fald at få det første barn inden jeg bliver 27.
Ser jeg en nybagt mor på 27 år kunne jeg aldrig drømme om så meget som at tænke, "hun er godt nok gammel mor", for det mener jeg ikke.
Får man barn efter man er 40, vil jeg nok godt kunne komme på den tanke (desværre), men jeg vil helst heller ikke selv have flere børn når jeg er over 35. Det kan selvfølgelig ske at ændre sig..
Håber ikke jeg støder nogen, det er i hvert fald ikke meningen. Og igen, alt er relativt, og det kan sagtens ske jeg har skiftet mening om et par år..
Anmeld