Ung mor VS gammel mor ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår er man ung/normal/gammel mor?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.336 visninger
28 svar
0 synes godt om
10. februar 2012

Giraffen

Hej piger

Jeg var sammen med nogle veninder igår og de mener jeg er 'ung mor' fordi jeg er 24 år.

Jeg synes derimod 24 var en meget neutral alder og at man jo også khurtigt kunne blive for 'gammel' hvor jeg mente at 35 år med første graviditet er lidt sent hvis man gerne vil have flere børn - der mente de det mere var omkring de 40 år

Nu skal alting jo ikke handle om alder men jeg synes alligevel det var interessant at vi havde så vidt forskellige kategoriseringer 

Så hvornår synes I at man er henholdsvis "ung" og "gammel" ved første graviditet?

Og hvornår tænker i "normalen" er? Jeg ved at gennemsnittet er omkring 30 for førstegangsgravide, men hvis vi ser bort fra landsgennemsnittet og mere ser hvad I synes er den passende alder

Jeg synes fx at man mellem 25-35 har en 'ideel alder' ift at få børnene, men det kommer jo an på mange mange ting (fx hvor vigtigt det er at få fx karrierre, hus osv på plads først)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2012

132319

Ung: Under 25 år

Jeg var selv 24 men havde aldrig troet at jeg skulle have børn før jeg blev 30 år og kunne jeg have fået præcis de samme to børn 5-6 år senere end jeg gjorde, havde jeg ventet så karierre, fast base osv. havde været på plads først

Gammel: Over 45 år men alt er relativt. Der kan være grunde til man venter.

Anmeld

10. februar 2012

Lunae

Giraffen skriver:

Hej piger

Jeg var sammen med nogle veninder igår og de mener jeg er 'ung mor' fordi jeg er 24 år.

Jeg synes derimod 24 var en meget neutral alder og at man jo også khurtigt kunne blive for 'gammel' hvor jeg mente at 35 år med første graviditet er lidt sent hvis man gerne vil have flere børn - der mente de det mere var omkring de 40 år

Nu skal alting jo ikke handle om alder men jeg synes alligevel det var interessant at vi havde så vidt forskellige kategoriseringer 

Så hvornår synes I at man er henholdsvis "ung" og "gammel" ved første graviditet?

Og hvornår tænker i "normalen" er? Jeg ved at gennemsnittet er omkring 30 for førstegangsgravide, men hvis vi ser bort fra landsgennemsnittet og mere ser hvad I synes er den passende alder

Jeg synes fx at man mellem 25-35 har en 'ideel alder' ift at få børnene, men det kommer jo an på mange mange ting (fx hvor vigtigt det er at få fx karrierre, hus osv på plads først)

Jeg var 23, knap 24 da jeg fik Camille. Jeg ser ikke mig selv som ung mor, i forhold til de unge mødre, men jeg er da ung mor Jeg har stemt under 25, for det er vel der man er ung mor, men jeg er stolt af at være ung mor og min datter var helt planlagt.

Personligt synes jeg at kvinder over 40 år er gamle mødre. Men igen - det afhænger af om det er første barn osv osv..

Anmeld

10. februar 2012

Kofoed.

I det offentlige er man ung mor til man er 25. Personligt synes jeg grænse ligger omkring de 20-21 år. Jeg synes det er sent at gå i gang med at få første barn, når man er de 38-39 år, der er noget helt andet vis man har prøvet i flere år, men først lykkes når man når den alder, men tror så heller ikke håbet om en to'er er så slot, da man ved løbet er ved at være kørt.

Anmeld

10. februar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
I min verden er man ung mor, når man er under de 20. Jeg synes, 35 er sent at få sit første barn, men ville først kalde en "gammel mor", når de er 40. Men alt er relativt især med "gamle" mødre, da der kan være mange grunde til, man ikke fik barn før.

Anmeld

10. februar 2012

A&F

Ung mor er dem under 20 år. Gammel mor er når man får sit første barn omkring de 35 år. 

Anmeld

10. februar 2012

Drømme

Ung mor :
Jeg har stemt både under 18 og under 25. Grunden er at jeg personligt mener, man er "ung ung" mor hvis man er under 18 fordi man ikke er "voksen" i forhold til stemmeret mv.

Derimod synes jeg man er ung mor når man er under de 25. Det kan sagtens være planlagt, det kan også sagtens være en "ups'er", men man skulle meget gerne have mulighed for at forsørge sit barn, og samtidig er man myndig.

Selvfølgelig special tilfælde hvor det slet ikke kan sættes i båse fordi man bare ér forskellige og har hver sin måde at påtage sig moderrollen. Det samme gælder "gamle" mødre.

Gammel mor:
Min personlige grænse er 27 år. Ikke fordi jeg overhovedet synes man er gammel på det tidspunkt(!), men fordi jeg hele tiden selv har haft et ønske om, i hvert fald at få det første barn inden jeg bliver 27.
Ser jeg en nybagt mor på 27 år kunne jeg aldrig drømme om så meget som at tænke, "hun er godt nok gammel mor", for det mener jeg ikke.

Får man barn efter man er 40, vil jeg nok godt kunne komme på den tanke (desværre), men jeg vil helst heller ikke selv have flere børn når jeg er over 35. Det kan selvfølgelig ske at ændre sig..

Håber ikke jeg støder nogen, det er i hvert fald ikke meningen. Og igen, alt er relativt, og det kan sagtens ske jeg har skiftet mening om et par år..

Anmeld

10. februar 2012

Kruse90

under 25 syntes jeg

Anmeld

10. februar 2012

Kruse90

Kruse90 skriver:

under 25 syntes jeg

men sådan ung ung  under 20

Anmeld

10. februar 2012

Moms

Gennemsnitsalderen for førstegangsfødende i Danmark er 29.

Jeg har ikke stemt, for jeg synes, der mangler en kategori - UNG - MELLEM/NORMAL - GAMMEL.

Jeg er selv 37 og er lige blevet mor første gang. Jeg er jo gammel - i forhold til så mange andre og i forhold til hvor tæt jeg er på, at det er slut med at få børn.

Men jeg FØLER mig overhovedet ikke gammel. Min mor var iøvrigt også 37, da hun fik mig (dog ikke som førstegangsfødende).

Moms

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.