Læge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2009

PrincessQ

BubbieBear skriver:

Da det var første gang vi var ved lægen, synes jeg ikke jeg ville skrue bissen på. haha. Kæresten og jeg har snakket om at få samme læge. Det er jo nemmest i det lange løb

Sidste uge havde jeg en underlig mavefornemmelse. Kender du det?
Denne her uge har jeg mens-ligende tegn, men de plejer ikke at komme før et par dage før mensen.
Lidt spændinger i lænden, og foran på maven, lidt ømme bryster og så har jeg sovet ekstremt meget de sidste to dage.
Min mens skal ikke komme før om 1½ uge så ved ikke lige hvad der sker.
Tog en test imorges, men den er negativ. What to do? Er jeg ved at blive skør? hehe

Jeg skruede ikke decideret bissen på.. jeg argumenterede bare for min sag *gg* er virkelig stædig nogle gange når det tager mig

Pyy har også haft mine ture hvor jeg har alle symptomerne og så er den der ikke når man så tester.. gik 3 uger over en enkelt gang.. men er ved at overbevise mig selv om at skrue ned for forventningerne ellers bliver jeg skør.. Men håber da at der er bonus for dig og at du bare er sent om at teste positiv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2009

BubbieBear

PrincessQ skriver:

Jeg skruede ikke decideret bissen på.. jeg argumenterede bare for min sag *gg* er virkelig stædig nogle gange når det tager mig

Pyy har også haft mine ture hvor jeg har alle symptomerne og så er den der ikke når man så tester.. gik 3 uger over en enkelt gang.. men er ved at overbevise mig selv om at skrue ned for forventningerne ellers bliver jeg skør.. Men håber da at der er bonus for dig og at du bare er sent om at teste positiv

Jeg kan også være enorm stædig nogle gange, så det er du ikke ene om *griner*
Men du har ret i det med forventningerne, det er jeg også ved at indstille mig hoved på. Forvent det værste, håb på det bedste

Anmeld

20. marts 2009

LineD

BubbieBear skriver:

Det er kanon dejligt at blive bakket op herinde

For fra min families side (min mor og søster) møder man svar som "er det ikke for tidligt? at få børn" og "I skal prøve at fokusere på noget andet" (når man sagde til sin mor at man synes tingene er lidt svære for tiden.

Jeg har kun røget tre smøger idag, til trods for jeg havde sat mig for at stoppe.
Men det er SÅ svært! Man har jo brug for en trøstesmøg en gang imellem
Men jeg holder bestemt også helt når jeg bliver gravid.

Jeg har overstået min ÆL periode nu her (ihvertfald ifølge beregningerne)
Så har testdag om 6 dage (10 dage efter ÆL)

Jeg starter op med ÆL tests efter min næste mens (hvis den uheldigvis skulle komme)
Krydser også fingre for jer. Det skal nok lykkedes for os!

Sådan kan de være de gode gamle forældre (og søskende for den sags skyld).
Vi har bevidst ikke fortalt de respektive forældre det, netop fordi jeg VED de har den holdning, som jeg kan læse dine også har Så vi tager den med dem når de 2 streger kommer

Kan se vi skal teste samme dag (lidt pussigt) , men det kunne da godt lyde til der var bingo hos dig, med det du beskriver...
Men ingen grund til vemod hvis testen er negativ, havde en afstemning for en måned siden herinde, og her viste det sig at godt 43 % først kunne teste positiv 14 dage over tid

Anmeld

20. marts 2009

BubbieBear

LineD skriver:

Sådan kan de være de gode gamle forældre (og søskende for den sags skyld).
Vi har bevidst ikke fortalt de respektive forældre det, netop fordi jeg VED de har den holdning, som jeg kan læse dine også har Så vi tager den med dem når de 2 streger kommer

Kan se vi skal teste samme dag (lidt pussigt) , men det kunne da godt lyde til der var bingo hos dig, med det du beskriver...
Men ingen grund til vemod hvis testen er negativ, havde en afstemning for en måned siden herinde, og her viste det sig at godt 43 % først kunne teste positiv 14 dage over tid

Jeg krydser godtnok mine fingre for at der er bonus denne her gang

Håber virkelig at jeg går over tid .. ved godt det lyder mærkeligt, men du ved hvad jeg mener

Anmeld

20. marts 2009

PrincessQ

BubbieBear skriver:

Jeg kan også være enorm stædig nogle gange, så det er du ikke ene om *griner*
Men du har ret i det med forventningerne, det er jeg også ved at indstille mig hoved på. Forvent det værste, håb på det bedste

Ja, så bliver man ikke skuffet

Men jeg har heldigvis ikke så meget press på ude fra. Vi har ikke fortalt hverken Kaspers forældre eller min mor om projektet og de får det også først at vide når det er lykkedes og er 3 mdr. henne. Vil gerne være så sikker som muligt på at det bliver gennemført før end de får noget at vide. Min mor mener uden tvivl at det er for tidligt hvor Kaspers forældre snakker børnebørn konstant og kan virkelig mærke på dem at de glæder sig selv om vi så vidt de ved ikke er igang endnu. Min mor har altid været liiidt tilbageholdende og jeg er sikker på at hun bliver den sværeste at skulle fortælle det til for jeg ved ikke hvordan hun vil reagere. Men et eller andet sted tror jeg nu nok at hun også glæder sig, selv om man ikke kan mærke det på hende.

Anmeld

21. marts 2009

BubbieBear

PrincessQ skriver:

Ja, så bliver man ikke skuffet

Men jeg har heldigvis ikke så meget press på ude fra. Vi har ikke fortalt hverken Kaspers forældre eller min mor om projektet og de får det også først at vide når det er lykkedes og er 3 mdr. henne. Vil gerne være så sikker som muligt på at det bliver gennemført før end de får noget at vide. Min mor mener uden tvivl at det er for tidligt hvor Kaspers forældre snakker børnebørn konstant og kan virkelig mærke på dem at de glæder sig selv om vi så vidt de ved ikke er igang endnu. Min mor har altid været liiidt tilbageholdende og jeg er sikker på at hun bliver den sværeste at skulle fortælle det til for jeg ved ikke hvordan hun vil reagere. Men et eller andet sted tror jeg nu nok at hun også glæder sig, selv om man ikke kan mærke det på hende.

Vi fortæller det også helt klart når der er to streger på testen. Altså til hele familien Men indtil videre er det kun min mor og søster der ved det. I min naivitet troede jeg at der var støtte at hente der når det var man synes tingene var lidt svære, men jeg har lært min lektie

Anmeld

13. april 2009

baby2010

Forældre er bare nogle underlige størrelser... Jeg har haft den helt modsatte reaktion. Både min mor og far har længe gået og plaget om børnebørn. Jeg har hele tiden sagt, at jeg ville gøre min kandidatgrad færdig!?!?! Totalt den omvendte verden.
Jeg er 29 år , og vi er først lige gået i gang. Vi har ikke sagt det til noget familie overhovedet, min mor ville gå fuldstædigt bananas og overskride alle grænser.

Tænk hun har plaget mig om børnebørn siden jeg var 18! Også selvom jeg var sammen med nogle idiotkærester... Min pointe er kort fortalt, at det hverken er fedt, at have en mor, som er imod graviditet eller aaalt for meget for.
Det er vist bare bedst ikke at lægge for meget i hvad andre siger

Held og lykke til alle her

Anmeld

13. april 2009

Miamaja

baby2010 skriver:

Forældre er bare nogle underlige størrelser... Jeg har haft den helt modsatte reaktion. Både min mor og far har længe gået og plaget om børnebørn. Jeg har hele tiden sagt, at jeg ville gøre min kandidatgrad færdig!?!?! Totalt den omvendte verden.
Jeg er 29 år , og vi er først lige gået i gang. Vi har ikke sagt det til noget familie overhovedet, min mor ville gå fuldstædigt bananas og overskride alle grænser.

Tænk hun har plaget mig om børnebørn siden jeg var 18! Også selvom jeg var sammen med nogle idiotkærester... Min pointe er kort fortalt, at det hverken er fedt, at have en mor, som er imod graviditet eller aaalt for meget for.
Det er vist bare bedst ikke at lægge for meget i hvad andre siger

Held og lykke til alle her

ja, kan godt folge dig jeg var slet ikke klar til at faa born for jeg var 27 aar. saa sagde det bare BANG. og jeg gik helt skruk. det var saa maerkeligt!
jeg har dog aldrig haft den der helt vilde lyst til at gennemgaa graviditet og fode og jeg har altid gerne ville adoptere, saa efter en masse tests hos laegen som gav mig diagnosen 'rigtig gode chancer for naturlig graviditet' valgte jeg alligevel at adoptere.
men jeg tror dog paa at psyken spilder ind. stress er ikke godt hvis man vil blive gravid. ja, har da hort om en hel del der har provet i 10 aar og saa affundet sig med at det ikke er muligt den vej og adopterer og saa lige pludseligt er den der. meget maerkeligt, men det er da bevis for psyken haenger sammen med fysikken.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.