Læge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.628 visninger
27 svar
0 synes godt om
19. marts 2009

BubbieBear

Kæresten og jeg startede på projekt baby for 8-9mdr siden, men intet er sket endnu. ØV!
Vi tænkte det var en god idé at få en samtale med en læge, og det gjorde vi så.
Så nu står den på rygestop for at gøre chancerne bedre.
Vi fik en ny tid til sidst i Juni (Hvis det ikke er lykkedes inden da), for at finde ud af hvad vi så gør.
Det lader til at det hele ikke er lige til som man kunne ønske det ville være
Jeg savner støtte i alt det her. Min kæreste er den eneste jeg kan læne mig op af indtil videre, da min familie ikke ligefrem er positive over at vi prøver at blive gravide. What to do?
(Vi fortæller først hans familie det når der er to streger på testen)

Vi tog beslutningen om projekt baby for 8-9mdr siden. Det er en beslutning vi har taget i fællesskab. Vi har snakket det hele igennem. Både positive ting og negative.
Min kæreste er 8år ældre end mig, men det har bestemt ikke presset mig i beslutningen om projekt baby.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2009

PrincessQ

Det sker lige pludselig

Måske ser det slet ikke så slemt ud som du frygter. Når smøgerne er kvittet kan det være at den er der med det samme. Jeg stoppede selv for lidt over et år siden, fra den ene dag til den anden.

Hvornår stoppede du med p-pillerne? Det er ikke ALTID det er sådan men der jo nogle hvor pillerne først er ude af kroppen efter et år! Åhh der er såååå mange faktorer der kan spille ind, synes nogle gange det er svært at finde rundt i det hele!

Jeg har selv været igang i ca samme tid som dig og heller ingen bonus her endnu. Jeg skal til lægen i morgen og se om jeg kan få en henvisning til gyn. for at få tjekket om de to gange jeg desværre har haft klamydia har gjort nogen skade. Jeg frygter det virkelig, håber bare at alt er i orden! Det er hård ikke at vide besked, men jeg holder hovedet koldt og satser alt på at det hele bare er som det skal være!

Der er mange her inde som gerne vil støtte dig er jeg sikker på. Jeg vil i hvert fald gerne, det har vi alle brug for på et eller andet tidspunkt..

Anmeld

19. marts 2009

BubbieBear

PrincessQ skriver:

Det sker lige pludselig

Måske ser det slet ikke så slemt ud som du frygter. Når smøgerne er kvittet kan det være at den er der med det samme. Jeg stoppede selv for lidt over et år siden, fra den ene dag til den anden.

Hvornår stoppede du med p-pillerne? Det er ikke ALTID det er sådan men der jo nogle hvor pillerne først er ude af kroppen efter et år! Åhh der er såååå mange faktorer der kan spille ind, synes nogle gange det er svært at finde rundt i det hele!

Jeg har selv været igang i ca samme tid som dig og heller ingen bonus her endnu. Jeg skal til lægen i morgen og se om jeg kan få en henvisning til gyn. for at få tjekket om de to gange jeg desværre har haft klamydia har gjort nogen skade. Jeg frygter det virkelig, håber bare at alt er i orden! Det er hård ikke at vide besked, men jeg holder hovedet koldt og satser alt på at det hele bare er som det skal være!

Der er mange her inde som gerne vil støtte dig er jeg sikker på. Jeg vil i hvert fald gerne, det har vi alle brug for på et eller andet tidspunkt..

En besked der varmer at få!

Jeg smed Ppillerne da vi besluttede os for at prøve. Men ja det er rigtigt at kroppen liiige skal finde ud af at man ikke tager ppiller mere.
Men mensen er nogenlunde regelmæssig så det er bare super.

Lægen sagde at jeg kunne undersøge slimet fra livmoderhalsen for at finde ud af om jeg havde ÆL, men synes det er lidt svært, men det er nok indtil man lige kommer ind i rytmen. Jeg har overvejet at bruge ÆL-teste i stedet for, men ved ikke helt. Hvilken metode bruger du?

Det lyder ikke godt med klamydia, men jeg håber at det ikke har gjort dig steril

Anmeld

19. marts 2009

Paarma

Hej... Vi har prøvet at være gravid i 7 måneder, men intet er sket endnu...

Når man vil ha' en lille baby, så tager det langtid... "Myte"...

Anmeld

19. marts 2009

PrincessQ

Jeg har brugt ÆL-test købt på billige-teste.dk de er billige .oO(sjovt nok) og virker helt efter hensigten. Har kun brugt dem i denne måned da jeg nu er begyndt at blive utålmodig, vil da mene at det har gjort en forskel for jeg har meget sen ÆL hvilket jeg ikke var klar over!

Håber at det vil gøre forskellen at jeg nu ved hvornår det er!

Jeg satser alt på at jeg ikke er blevet steril, men man kan jo desværre ikke være sikker før det er blevet tjekket..

Anmeld

19. marts 2009

BubbieBear

PrincessQ skriver:

Jeg har brugt ÆL-test købt på billige-teste.dk de er billige .oO(sjovt nok) og virker helt efter hensigten. Har kun brugt dem i denne måned da jeg nu er begyndt at blive utålmodig, vil da mene at det har gjort en forskel for jeg har meget sen ÆL hvilket jeg ikke var klar over!

Håber at det vil gøre forskellen at jeg nu ved hvornår det er!

Jeg satser alt på at jeg ikke er blevet steril, men man kan jo desværre ikke være sikker før det er blevet tjekket..

Så man tager sådan en test hver dag for at finde ud af om man har ÆL?
Så er man ihvertfald helt sikker på hvornår det er og hvornår man skal forhøje indsatsen. hehe

Og nej der er ikke noget værre at gå i uvished. Specielt ikke når det er et spørgsmål om man er blevet steril eller ej :/

Anmeld

19. marts 2009

BubbieBear

HansFred skriver:

Hej... Vi har prøvet at være gravid i 7 måneder, men intet er sket endnu...

Når man vil ha' en lille baby, så tager det langtid... "Myte"...

Jeg er ihvertfald også ved at blive en smule åtålmodig. Ih altså!

Men er der ikke noget om at det psykiske kan spille ind?

Anmeld

19. marts 2009

BubbieBear

http://www.youtube.com/watch?v=KCUdBSXobaU

Synes lige den passede på mit humør lige nu

Anmeld

19. marts 2009

PrincessQ

BubbieBear skriver:

Så man tager sådan en test hver dag for at finde ud af om man har ÆL?
Så er man ihvertfald helt sikker på hvornår det er og hvornår man skal forhøje indsatsen. hehe

Og nej der er ikke noget værre at gå i uvished. Specielt ikke når det er et spørgsmål om man er blevet steril eller ej :/

Jeg tog den hver dag her den første måned for at være helt sikker på at finde det rigtige tidspunkt helt præcist.
Det er sååå surt at gå og vente men er helt overbevist om at det nok skal lykkes på den ene eller den anden måde

Anmeld

19. marts 2009

BubbieBear

PrincessQ skriver:

Jeg tog den hver dag her den første måned for at være helt sikker på at finde det rigtige tidspunkt helt præcist.
Det er sååå surt at gå og vente men er helt overbevist om at det nok skal lykkes på den ene eller den anden måde

Okay, jamen så må jeg hellere gå i krig med ÆL-teste.
Har lige bestile nogle fra billige-teste.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.