lidt erfaringer fra jer, leverbetinget graviditetskløe!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.995 visninger
29 svar
0 synes godt om
9. februar 2012

MissTas

Hej piger..

Jeg står i den situation, at jeg for 1 uge siden fik konstateret leverbetinget graviditetskløe, hvor både mine levertal og galdesalte var forhøjet. Jeg kom i medicinsk behandling, men kunne desværre ikke tåle den medicin, som ellers skulle hjælpe på kløen..

jeg får taget blodprøver 2-3 gange om ugen hvor der efterfølgende bliver kørt en CTG på den lille. Lille pigen har det heldigvis godt, MEN det har jeg bare ikke..

Jeg sover ikke om natten, kan ikke holde ud til at have tøj på og klør så vanvittigt at jeg er ved at gå ud af mit gode skind ..

Jeg har læst om flere og flere som bliver sat i gang før tid på det grundlag, også fordi at forhøjet galdesalte kan i værste tilfælde have den effekt at barnet bliver stresset.

Jeg skal op til nye blodprøver i morgen og derefter på fødegangen til undersøgelse.. synes i jeg skal snakke med dem om igangsættelse, eller?

Hvad er jeres erfaringer med leverbetinget graviditetskløe og igangsættelse?

knus fra en frusteret kløende kommende mor - 38+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2012

MissTas

slet ingen ? :/

Anmeld

9. februar 2012

AnnaK89

Jeg har desværre ingen erfaring - men synes bestemt du skal snakke med dem om muligheden for igangsættelse og risikoen for barnet i denne situation!

Det lyder bare slet ikke sjovt

Anmeld

9. februar 2012

Babydreams

MissTas skriver:

Hej piger..

Jeg står i den situation, at jeg for 1 uge siden fik konstateret leverbetinget graviditetskløe, hvor både mine levertal og galdesalte var forhøjet. Jeg kom i medicinsk behandling, men kunne desværre ikke tåle den medicin, som ellers skulle hjælpe på kløen..

jeg får taget blodprøver 2-3 gange om ugen hvor der efterfølgende bliver kørt en CTG på den lille. Lille pigen har det heldigvis godt, MEN det har jeg bare ikke..

Jeg sover ikke om natten, kan ikke holde ud til at have tøj på og klør så vanvittigt at jeg er ved at gå ud af mit gode skind ..

Jeg har læst om flere og flere som bliver sat i gang før tid på det grundlag, også fordi at forhøjet galdesalte kan i værste tilfælde have den effekt at barnet bliver stresset.

Jeg skal op til nye blodprøver i morgen og derefter på fødegangen til undersøgelse.. synes i jeg skal snakke med dem om igangsættelse, eller?

Hvad er jeres erfaringer med leverbetinget graviditetskløe og igangsættelse?

knus fra en frusteret kløende kommende mor - 38+2

Jeg har ingen erfaringer at dele ud af!

Men jeg syntes du skal snakke med dem omkring igangsættelse, sige at du ikke kan blive ved med at klare det at du ikke får noget søvn. Det er jo også vigtigt at baby har en frisk mor, når hun er kommet til.

Sidder i en anden situation at jeg har problemer med mine nyrer, og jeg går og har ondt hele tiden, jeg er "kun" 36+2 idag, så hvis vi kan vil de helst have jeg kan holde det ud, til jeg er 38+ fordi derefter vil de sætte mig igang..

Så er sikker på at de sagtens kan forstå dig, det er i hvert fald et forsøg værd

Anmeld

9. februar 2012

MissTas

AnnaKJ skriver:

Jeg har desværre ingen erfaring - men synes bestemt du skal snakke med dem om muligheden for igangsættelse og risikoen for barnet i denne situation!

Det lyder bare slet ikke sjovt

ja, har det bare så dårligt med at snakke med dem om igangsættelse, fordi jeg ved at de er så meget i mod at man sætter en fødsel i gang.. og ja, ville da også selv ønske at det skete på naturlig vis, men kan bare ikke holde den kløe ud mere.. kan ikke sove, kan ikke tage nogle steder.. bare sidde herhjemme og klø så min hud bliver helt rød .. suk..

Anmeld

9. februar 2012

MissTas

RikkeRasmussen skriver:

Jeg har ingen erfaringer at dele ud af!

Men jeg syntes du skal snakke med dem omkring igangsættelse, sige at du ikke kan blive ved med at klare det at du ikke får noget søvn. Det er jo også vigtigt at baby har en frisk mor, når hun er kommet til.

Sidder i en anden situation at jeg har problemer med mine nyrer, og jeg går og har ondt hele tiden, jeg er "kun" 36+2 idag, så hvis vi kan vil de helst have jeg kan holde det ud, til jeg er 38+ fordi derefter vil de sætte mig igang..

Så er sikker på at de sagtens kan forstå dig, det er i hvert fald et forsøg værd

tak for svar.. jeg håber hvert fald at de vil lytte til mig.. For det er virkelig ulideligt.. :/ - Må nok hellere samle mod i dag til at få det luftet i morgen når jeg alligevel skal derop.. så må jeg jo se hvad de siger.. og samtidig med den graviditet jeg har haft, så er det sq bare ved at være rigtig hårdt psykisk også..

Anmeld

9. februar 2012

AnnaK89

MissTas skriver:

ja, har det bare så dårligt med at snakke med dem om igangsættelse, fordi jeg ved at de er så meget i mod at man sætter en fødsel i gang.. og ja, ville da også selv ønske at det skete på naturlig vis, men kan bare ikke holde den kløe ud mere.. kan ikke sove, kan ikke tage nogle steder.. bare sidde herhjemme og klø så min hud bliver helt rød .. suk..

Ja men hvis der er en risiko for barnet, så går de jo nok med til at sætte igang

Du skal have overskud og være frisk til fødslen - så at du bliver kørt helt ned over ikke at kunne sove, det gavner ingen i sidste ende

Anmeld

9. februar 2012

MissTas

AnnaKJ skriver:

Ja men hvis der er en risiko for barnet, så går de jo nok med til at sætte igang

Du skal have overskud og være frisk til fødslen - så at du bliver kørt helt ned over ikke at kunne sove, det gavner ingen i sidste ende

galdesaltene kan stresse barnet og det er jo så derfor de kører CTG 2-3 gange om ugen, for at tjekke at barnet ikke er stresset.. hun har heldigvis ikke været stresset endnu, men det er bare dybt frustrerende for mig at vide at det kan påvirke hende og at jeg intet magter fordi det bare klør og klør.. må nok hellere konfronterer dem i morgen så :/

Anmeld

9. februar 2012

Babydreams

MissTas skriver:

tak for svar.. jeg håber hvert fald at de vil lytte til mig.. For det er virkelig ulideligt.. :/ - Må nok hellere samle mod i dag til at få det luftet i morgen når jeg alligevel skal derop.. så må jeg jo se hvad de siger.. og samtidig med den graviditet jeg har haft, så er det sq bare ved at være rigtig hårdt psykisk også..

Du skal virkelig lukke op for det hele, selvom det kan være svært!
Det er jo ikke meningen at man skal gå psykisk ned når man er gravid.

Hele weekenden har jeg lagt på sygehuset pga. mine nyrer, og det var så frustrerende, havde ikke rigtig fået søvn den sidste uge fordi jeg havde haft så ondt, jeg brød simpelthen sammen, og sagde som det var, at min psyke absolut ikke var til det her, og sagde at jeg havde brug for en tidshorisont, så jeg vidste hvor længe jeg skulle blive ved med at have ondt, og derefter fik jeg af vide, at de helst ville at vi fik den trukket til jeg er 38+..

De sagde på FG at det var flot jeg havde talt så åbent omkring hvordan jeg havde det, fordi som de sagde kan de hverken mærke på mig hvordan jeg havde det!

Jeg alt hvad jeg kan, for at du i morgen kommer hjem med et positivt svar..

Anmeld

9. februar 2012

Carina:-)

Jeg blev sat igang i uge 36+2 pga leverbetinget kløe.

Ikke for at skræmme dig,men fik af vide at de max ville lade det går itl uge 37 pga risiko for barnet.

Synes det lyder mærkeligt de lader dig går,barnet er jo færdig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.