røde pletter/sår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.428 visninger
21 svar
0 synes godt om
9. februar 2012

TNBC

jeg bruger meget tid inde på den side og elsker at svare og hjælpe med jeres dagligdag og jeres problem, så nu skriver jeg her og håber at I kan hjælpe mig lidt. 

jeg har fået sådan nogle mærkelige knopper på højre hånd(kun fingrene) og tæerne og fandt så i dag to på venstre hånd. Det er ligesom knopper, de minder nok lidt om myggestik og tre af dem har noget der ligner noget man får ved allergi. Det gør lidt ondt når jeg knytter hånden og når jeg rører ved noget. 
Det irritere mig lidt, og jeg har skrevet til en læge(da jeg sidder i italien) men har ikke fået noget svar.

Jeg ville gerne sætte billede ind, men ingen af mine kameraer virker.

nogen der har et bud? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2012

MyLittleBaby

Yurie skriver:

jeg bruger meget tid inde på den side og elsker at svare og hjælpe med jeres dagligdag og jeres problem, så nu skriver jeg her og håber at I kan hjælpe mig lidt. 

jeg har fået sådan nogle mærkelige knopper på højre hånd(kun fingrene) og tæerne og fandt så i dag to på venstre hånd. Det er ligesom knopper, de minder nok lidt om myggestik og tre af dem har noget der ligner noget man får ved allergi. Det gør lidt ondt når jeg knytter hånden og når jeg rører ved noget. 
Det irritere mig lidt, og jeg har skrevet til en læge(da jeg sidder i italien) men har ikke fået noget svar.

nogen der har et bud? 

Det er desværre svært at sige, uden at se et billede. Træls at dit kamera ikke virker, ville gerne hjælpe  

Anmeld

9. februar 2012

TNBC

Thalita skriver:

Det er desværre svært at sige, uden at se et billede. Træls at dit kamera ikke virker, ville gerne hjælpe  

takker.. ja det er irriterende. jeg prøvede lige med skype, men det er svært at se dem. min hånd minder lidt om en dalmatiner. Det ser ikke særlig pænt ud. sådan nogle mærkelige knopper...

Anmeld

9. februar 2012

MyLittleBaby

Yurie skriver:

takker.. ja det er irriterende. jeg prøvede lige med skype, men det er svært at se dem. min hånd minder lidt om en dalmatiner. Det ser ikke særlig pænt ud. sådan nogle mærkelige knopper...

Hvor store er knopperne? 

Jeg sad lige og tænkte over mine hænder. Jeg slår ud på hænderne hvis jeg bruger Sanex sæbe. Huden bliver tør, og der kommer knopper overalt på mine hænder. Det svider og brænder når det er der.

Kan det mon være sådan noget?

Anmeld

9. februar 2012

TNBC

Thalita skriver:

Hvor store er knopperne? 

Jeg sad lige og tænkte over mine hænder. Jeg slår ud på hænderne hvis jeg bruger Sanex sæbe. Huden bliver tør, og der kommer knopper overalt på mine hænder. Det svider og brænder når det er der.

Kan det mon være sådan noget?

de er ikke så store.. undtagen den på min lillefinger, der fylder et helt led på fingeren(jeg har ikke voldsomt store fingre, men alligevel) Ja jeg har også tænkt over at det kunne være da jeg er allergisk for parfume i produkter, men jeg forstår så ikke hvorfor jeg har det på tæerne og kun to på venstre. 

Anmeld

9. februar 2012

Frk.Skruk

Yurie skriver:

nogen der har et bud? 

Har du sådan nogle små væskefyldte blærer? meget små? Klør det?

Jeg har noget som lyder som det samme som det du beskriver.. Blev ret forskrækket da jeg opdagede det, men det ser ikke så voldsomt ud mere..

Har været til min læge med det, som har sendt mig videre til en dermatolog - som jeg dog ikke har været hos endnu..

Men min læge mener det er en hudsygdom, som hedder pustolosis palmo-plantaris (P.P.P)

Jeg er dog ikke læge, men det lyder til at det godt kunne være det .. HVIS det er det, så smitter det dog ikke

Håber at det hjalp dig lidt - men ring til din læge når du kommer hjem for en sikkerhedsskyld

Anmeld

9. februar 2012

MyLittleBaby

Yurie skriver:

de er ikke så store.. undtagen den på min lillefinger, der fylder et helt led på fingeren(jeg har ikke voldsomt store fingre, men alligevel) Ja jeg har også tænkt over at det kunne være da jeg er allergisk for parfume i produkter, men jeg forstår så ikke hvorfor jeg har det på tæerne og kun to på venstre. 

Ja, det kan du da have ret i 

Nu ved jeg ikke om du har nogen små børn, eller har været i nærheden af nogen, men kan det være hånd- fod- mundsyge?

Min datter har haft det, og hun smittede mig. Hvis du ikke ved hvad det er, så er det små blærer man kan få på hænderne, på føderne, i munden og på numsen. Jeg fik kun et par enkelte på hænderne og en del på føderne.

Anmeld

9. februar 2012

AnnaK89

Kunne også godt lyder lidt som en fnat epidemi (staves?), nu hvor du beskriver at det er på hænder, fingre og fødder. 

Det er rigtig væmmeligt og smitter helt ekstremt!

Det er også nogle meget små knopper, som klør og er rigtig irriterende 

Anmeld

9. februar 2012

TNBC

Frk.Skruk skriver:

Har du sådan nogle små væskefyldte blærer? meget små? Klør det?

Jeg har noget som lyder som det samme som det du beskriver.. Blev ret forskrækket da jeg opdagede det, men det ser ikke så voldsomt ud mere..

Har været til min læge med det, som har sendt mig videre til en dermatolog - som jeg dog ikke har været hos endnu..

Men min læge mener det er en hudsygdom, som hedder pustolosis palmo-plantaris (P.P.P)

Jeg er dog ikke læge, men det lyder til at det godt kunne være det .. HVIS det er det, så smitter det dog ikke

Håber at det hjalp dig lidt - men ring til din læge når du kommer hjem for en sikkerhedsskyld

det kan godt være at der er nogle små blærer i det, jeg er sindsyg dårlig til at se hvad noget er. Det klør lidt engang i mellem og dem der sidder lige hvor man bøjer fingeren gør selvfølgelig ondt når man bøjer fingeren. Du har ikke et billede af hvordan dine ser ud, vel? Da jeg jo ikke kan få taget et billede.

hvis det er det samme, er jeg glad for at det ikke smitter, da jeg er sammen med børn hver dag, og det ville ikke være så godt. jeg kommer nok ikke til danmark før april, men jeg vil se om jeg har fået min læge hernede og se hvad de siger. 

tak for svaret..

Anmeld

9. februar 2012

TNBC

Thalita skriver:

Ja, det kan du da have ret i 

Nu ved jeg ikke om du har nogen små børn, eller har været i nærheden af nogen, men kan det være hånd- fod- mundsyge?

Min datter har haft det, og hun smittede mig. Hvis du ikke ved hvad det er, så er det små blærer man kan få på hænderne, på føderne, i munden og på numsen. Jeg fik kun et par enkelte på hænderne og en del på føderne.

to drenge på 3måneder hver eneste dag, men de har ingen. i hvert fald ikke hvad jeg har set. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.