hjemmegående

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.406 visninger
26 svar
0 synes godt om
7. februar 2012

Anonym trådstarter

Hej alle sammen.. jeg skal lige hører jer en gang.. jeg er hjemmegående mor til to dejlige piger.. den ene på 3 og den anden på 1 .. jeg syntes min ældste datter hele tiden er sur eller ked af det?.. er det normalt vi kan aldrig bare have en hel hyggelig dag fra vi står op til vi går i seng.. hvis bare jeg siger nej du må ikke slå din lille søster så hun ked af det eller sur og der små ting hele tiden? Er det alderen eller og har i nogen gode ider til hvad man kunne flytte den negative fokus væk.. for når min datter har gået og været sur og ked af det .. jamen så smitter det af desværre..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2012

K&S

Hej alle sammen.. jeg skal lige hører jer en gang.. jeg er hjemmegående mor til to dejlige piger.. den ene på 3 og den anden på 1 .. jeg syntes min ældste datter hele tiden er sur eller ked af det?.. er det normalt vi kan aldrig bare have en hel hyggelig dag fra vi står op til vi går i seng.. hvis bare jeg siger nej du må ikke slå din lille søster så hun ked af det eller sur og der små ting hele tiden? Er det alderen eller og har i nogen gode ider til hvad man kunne flytte den negative fokus væk.. for når min datter har gået og været sur og ked af det .. jamen så smitter det af desværre..

Jeg har ikke børn i den alder, men jeg tænker, at det måske kan være både alderen men måske også kedsomhed?  

Anton er kun 18 måneder, men han kan være en pestilens, hvis han keder sig - der skal helst ske noget hele tiden...

Anmeld

7. februar 2012

Leneur

Anonym skriver:

Nu ved jeg jo ikke om i kommer i diverse legestuer og ellersr kommer ud og møder nogen andre børn men for mig lyder det til hun keder sig lidt og derfor laver lidt rav i den. Synes du enten skal få hende i børnehave eller få etableret nogle flere legeaftaler i løbet af ugen....

Anmeld

7. februar 2012

Anonym trådstarter

tak for jeres svar .. nogen gode ider om hvad man ellers kunne lave med sine børn når man går hjemme.. vi mødes med mødre en gang om ugen og så laver vi bare sådan lidt her og der.. nogen andre gode ider. Nej hun skal ikke i børne have ..

Anmeld

29. marts 2012

EnGodMor

Anonym skriver:

tak for jeres svar .. nogen gode ider om hvad man ellers kunne lave med sine børn når man går hjemme.. vi mødes med mødre en gang om ugen og så laver vi bare sådan lidt her og der.. nogen andre gode ider. Nej hun skal ikke i børne have ..

Bare lidt ideér til hvad i kan lave :

Lege med perler altså lave halskæder og armbånd

Male, evt på nogen sten i kan ligge i haven, male på skotøjsæsker som kan blive en seng til dukken osv

Puste til fjer

Lege skattejagt

Lave bål udenfor, og så bage små boller på en plade eller varme pølser, lave cacao osv på bålet

Lave en indianer dag, hvor i laver indianer hatte med fjer

Køre til stranden og finde sten og skaler, og så hjem og lave noget gips, så i kan ligge sten og skaler i gipsen

Købe et fiskenet og lave madpakker, og så tage til stranden eller ud til en år og fange små dyr... evt tage billeder af dem eller tegne dem og sener spise jeres medbragte madpakke

klippe pynt til vinduerne i kan hænge op

Lave perleplader og evt hænge op eller pakke ind som gaver til bedsteforældrene

Vaske jeres cykler

Køb nogen blomser og lav en lille have til pigerne, hvor de kan plante blomsterne i, og selv kan vande

Købe glas maling og evt male på gamle syltetøjsglas, og så sætte et fyrfadslys i når det er malet...og stil det udenfor om aften

Håber du kan bruge lidt af disse ting  eller kommer jeg gerne med flere ideér ... har masser

Anmeld

29. marts 2012

Angelspot

Anonym skriver:

Hvis ikke dine børn skal i institutioner, så vil jeg personligt mene at du skal gøre en indsats for at få den sociale del dækket. Evt. mødes på legepladsen med dagplejere, eller tage i legestue osv. Det sociale behov bliver ikke dækket ordentligt hvis kun de kommer ud til legeaftaler en gang i ugen. Men det er jo bare min mening Synes det er fint hvis du kan holde dem fra institutioner, men der skal være noget læring i at være hjemm så, de sociale færdigheder bliver ikke i samme grad dækket hvilket er det jeg tro kan afspejles i din ældstes humør

Anmeld

29. marts 2012

Gaia

Angelspot skriver:

Hvis ikke dine børn skal i institutioner, så vil jeg personligt mene at du skal gøre en indsats for at få den sociale del dækket. Evt. mødes på legepladsen med dagplejere, eller tage i legestue osv. Det sociale behov bliver ikke dækket ordentligt hvis kun de kommer ud til legeaftaler en gang i ugen. Men det er jo bare min mening Synes det er fint hvis du kan holde dem fra institutioner, men der skal være noget læring i at være hjemm så, de sociale færdigheder bliver ikke i samme grad dækket hvilket er det jeg tro kan afspejles i din ældstes humør

Enig. Tror ts datter keder sig en smule. Jo ældre de bluver jo mere udfordring og samvær med andre børn/voksne er der behov for. Til ts: Hvorfor skal hun ikke i inst. ? Håber ikke det gør noget at jeg spørg

Anmeld

29. marts 2012

raca

Angelspot skriver:

hvad dækker du den påstand på..

børn i instiotion er ikke specilat gode social nødvendigvis.. det er ikke antallet af børn og antallet af timer man er sammen med nogle der går en social,

men hvor god voksen støtte man opnår i forbindelse med indlæring af socialicering.. vuggestue børn sosialicere sig ikke ej heller børn det førs år i bh... de slår sparker og skriger og de voksende sidder ord på.

så om man bliver social er ikke et spørgsmål om legeaftaler 5 dage om ugen

det barn af mine jeg respekterede og lod være hjemme til vedkommende var 2 år og 8 mdr er den lagt menst sociale,

vi legede med nogle maks 2 gange om ugen.. også selv var den store ager til hjemme om dagen og altid efter 14

Anmeld

29. marts 2012

Gaia

Angelspot skriver:

Øh ved ik lige hvorfor der kom Tommel ned  I citatet ligefør. Det må være en fejl. 

Anmeld

29. marts 2012

raca

genkendelig rytme var kodeordet herhjemme..

dvs vi spiste, legede osv på nogenlunde samme tider hver dag,

dvs formiddagsleg i haven.. middagsmad, planlagt aktivtet kl 14 + jeg skabte tid til mig selv og lærte børne og hjelpe til herhjemme.

nogle gange havde vi besøg af jævnaldrende børn men ikke hver dag.

og enkelte gange var vi i legestue men det funkede sku ikke for os..så jeg valgte at de sociale behov fint kunne blive dække i weekenderne.

men ja hun kan kede sig.. forde hun ikke får aldressvarende udfordringer.

men børn i ins. er sku også sure på tværs og umulige.. men forældrene ser det barei kke da de kun tilbriger et fåtal af vågne timer med dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.