Ej jeg æder helt vildt :-( men ved ikke hvorfor :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jamen husk du skal spise frugt og alle grøntsager spis evt med dip til husk at spise 6gange om dagen... og husk hvis du er så sulten jamen så tag en rugbrød

Ja men kan ikke tænke klart, logisk og fornufigt når jeg er midt i lysten og vanen
Så er det slet ikke rugbrød jeg kan bruge til noget...
Men hvad dip bruger du??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2012

Malthes mor

Måske en provokerende tanke, men det kunne jo også være fordi du keder dig, og er inaktiv.

Havde det selv sådan under mine barsler...kunne spise og spise og spise.

Anmeld

7. februar 2012

Anonym trådstarter

Malthes mor skriver:

Måske en provokerende tanke, men det kunne jo også være fordi du keder dig, og er inaktiv.

Havde det selv sådan under mine barsler...kunne spise og spise og spise.

Ja måske nok derfor.. Glæder mig også til at finde et job.. så har man jo madpakke med og kan ligesom kun æde den  Så er der ikke tilgang til det dårlige..

Anmeld

7. februar 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

Tusind tak for dit svar!!
Ja det er afhængighed og DÅRLIGE vaner
Men nej går ikke man er ked af sig selv.. Men kan næsten ikke overskue den lange rejse jeg har foran mig..  40 kg er fandme meget
Men jeg må prøve tage en kold tyrker.. men har så svært ved at tænke klart når jeg står midt i lysten og den dårlige vane..

Jamen det er jo der du skal bruge alt den kedaf det du føler ligenu. Du skal have strammet op i din vilje til at sejre og begynde at bruge alle de negative følelser på en konstruktiv måde.

Jeg aner intet om at være overvægtig, men jeg kan sætte mig ind i at have et bizart forhold til mad og i det net man får sig spundet. Det er en lang sej kamp uanset hvad du skal ud af, af afhængigheder, men en dag skal være den første dag og så hvorfor ikke idag?

Valget er utroligt simpelt, det er vejen derhen der er svær, udfordrende, udmattende, uoverskuelig, smertefuld. Men når du når dit mål, vil du føle sejrens rus, lover dig - det bliver godt

Anmeld

7. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Tusind tak..
Men det er som om der er noget andet som driver mig når jeg tager det "dårlige".. som om alt logik, fornuft osv slår fra.. lige til det er spist.. Årh jeg hader mig selv.. vejer næste 115...
Har du været overvægtig og tabt dig??
Hvad bruger du som dip??

jeg har faktisk været heldig i mange år og kunne spise og spise og spise uden at tage på. Men efter jeg er blevet gravid og har født, kunne jeg ikke fortsætte den dårlige vane, både fordi det er begyndt at sætte sig(desværre) (kom op på 86kg og er kun 163cm høj) men også fordi jeg godt ville lære at være sund for mit barn.

jeg har nu i en måned været på sundhedskur. Den første uge var jeg på nupo. Det fungerede fint og tabte mig 2,5kg, men det gad jeg ikke at leve på. Så jeg tog fat i en kogebog og er begyndt at lave en hel masse dejlige sunde retter. Hvis jeg er lækkersulten tager jeg nogle gulerødder med noget holiday dip blandet i naturel yoghurt i stedet for creme fraiche. Ellers er rosiner og frugter.

Jeg er også begyndt at træne og jeg synes jeg får en dejlig fornemmelse.

Tror også min drivkraft er at jeg ikke magter at kigge på mig selv.

jeg er nu 5 uger efter ned på 70,6kg.

det er også godt med en støtteperson. min kæreste er en god støtte i det her.

Anmeld

7. februar 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

jeg har faktisk været heldig i mange år og kunne spise og spise og spise uden at tage på. Men efter jeg er blevet gravid og har født, kunne jeg ikke fortsætte den dårlige vane, både fordi det er begyndt at sætte sig(desværre) (kom op på 86kg og er kun 163cm høj) men også fordi jeg godt ville lære at være sund for mit barn.

jeg har nu i en måned været på sundhedskur. Den første uge var jeg på nupo. Det fungerede fint og tabte mig 2,5kg, men det gad jeg ikke at leve på. Så jeg tog fat i en kogebog og er begyndt at lave en hel masse dejlige sunde retter. Hvis jeg er lækkersulten tager jeg nogle gulerødder med noget holiday dip blandet i naturel yoghurt i stedet for creme fraiche. Ellers er rosiner og frugter.

Jeg er også begyndt at træne og jeg synes jeg får en dejlig fornemmelse.

Tror også min drivkraft er at jeg ikke magter at kigge på mig selv.

jeg er nu 5 uger efter ned på 70,6kg.

det er også godt med en støtteperson. min kæreste er en god støtte i det her.

Har du tabt næsten 16 kg på så kort tid??
Tusind tak for råd.. jeg må prøve.. det her går ikke..

Anmeld

7. februar 2012

Anonym trådstarter

Jonatansmor skriver:

Jamen det er jo der du skal bruge alt den kedaf det du føler ligenu. Du skal have strammet op i din vilje til at sejre og begynde at bruge alle de negative følelser på en konstruktiv måde.

Jeg aner intet om at være overvægtig, men jeg kan sætte mig ind i at have et bizart forhold til mad og i det net man får sig spundet. Det er en lang sej kamp uanset hvad du skal ud af, af afhængigheder, men en dag skal være den første dag og så hvorfor ikke idag?

Valget er utroligt simpelt, det er vejen derhen der er svær, udfordrende, udmattende, uoverskuelig, smertefuld. Men når du når dit mål, vil du føle sejrens rus, lover dig - det bliver godt

Du har så meget ret!! Tusind tak..  Jeg må springe ud i det!!
har da allerede truffet 3 gode valg idag i forhold til igår!  Og har taget motionscyklen frem.. det da et skridt i den rigtige retning.. igår havde jeg allerede spist halvdelen af det mad jeg remsede op på det her tidspunkt..

Anmeld

7. februar 2012

B&J

Anonym skriver:

Ja men kan ikke tænke klart, logisk og fornufigt når jeg er midt i lysten og vanen
Så er det slet ikke rugbrød jeg kan bruge til noget...
Men hvad dip bruger du??

tit bruger jeg kvark fordi der er ingen fedt i og masser af protiener

nej kender det alt for godt  men hvad med at spise 3-4 stykker slik så også ikke mere meget meget lidt er jo bedre ind en masse... eller hvad med at lave nogle lækre pølsehorn eller sådan noget bare lav det grovt og lækkert

Anmeld

7. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Har du tabt næsten 16 kg på så kort tid??
Tusind tak for råd.. jeg må prøve.. det her går ikke..

ja det er vildt hvor stor en forskel sund kost og træning gør

Anmeld

7. februar 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

ja det er vildt hvor stor en forskel sund kost og træning gør

Det jo så på 6 uger?? Ej det såååå vildt.. hvad dyrker du af motion?? Og ved du hvor mange kalorier du indtager??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.