Ej jeg æder helt vildt :-( men ved ikke hvorfor :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.985 visninger
27 svar
0 synes godt om
6. februar 2012

Anonym trådstarter

Ja som overskriften siger så spiser jeg helt vildt.. men kan ikke sætte mig ind i hvorfor..
Bare idag har jeg spist:
Et stykke lasagne
6 kokostoppe
En chokolade muffin
En fastelavns bolle med creme
En plade chokolade
Et stort stykke kage
Og aftensmad med ris, kylling og uncle bens sur sød sovs..

Jeg ville så gerne blive klog på hvorfor jeg æder så meget.. hvorfor jeg har den lyst og ikke bare kan sige stop!!!

Jeg går hjemme derfor jeg kan spise alt det.. 

Ville så gerne kunne tabe 40 kg...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2012

B&J

jamen husk du skal spise frugt og alle grøntsager spis evt med dip til husk at spise 6gange om dagen... og husk hvis du er så sulten jamen så tag en rugbrød

Anmeld

7. februar 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

Ja som overskriften siger så spiser jeg helt vildt.. men kan ikke sætte mig ind i hvorfor..
Bare idag har jeg spist:
Et stykke lasagne
6 kokostoppe
En chokolade muffin
En plade chokolade
Et stort stykke kage

Jeg ville så gerne blive klog på hvorfor jeg æder så meget.. hvorfor jeg har den lyst og ikke bare kan sige stop!!!

Der er nogen der en gang snakkede om man kunne udvikle en direkte afhængighed af sukker og det var så derfor man altid valgte den løsning, fremfor rugbrød, grøntsager og "fornuftige fødevarer"

Mon ikke det er noget i den retning du er ude i?

Tror jeg ville tage mig en kold tyrker. En uge uden noget sukkerstads, af nogen art. Og forberede mig på at det kan blive en hård omgang - afhængighed kan narre dit sind som intet andet.

Noget er du nødt til at gøre, du skal da ikke gå der og være ked

Anmeld

7. februar 2012

henh01

Sukker giver kroppen et fix ligesom narkomaner får fix af alt muligt andet. Derfor higer din krop efter det. Det udløser endorfiner i hjernen, hvilket virker meget tilfredsstillende i din krop. Det giver ro, tilfredsstillelse og en følelse af velbehag. Desværre har den ikke en langvarrig virkning, derfor går der ikke længe før lysten trænger sig på igen.

Du kan tage en kold tyrker, forsøge at skifte tingene ud med frugt (det indeholder også sukker og kan give kroppen samme tilfredsstillelse. Når sliksukkeren er ude af systemet kan du langsomt begynde at skifte frugt ud med grønt.)

Det er hårdt arbejde, du får hovedpine, bliver træt og dit humør kommer til at svinge, men hold ud - det varer ikke så længe så er du ovre det

Startede selv op igen igen igen i går efter at have indtaget en stor mængde chokolade. Nu er nok nok - så fra i går eftermiddags hed det slut.
Jeg drikker dog stadig en smule pepsi max da det også går ind og erstatter en masse lækkersultenhed.

Anmeld

7. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Bare idag har jeg spist:
Et stykke lasagne
6 kokostoppe
En chokolade muffin
En plade chokolade
Et stort stykke kage

det ligner en af mine tidligere dage hvis du smider chips oveni.

Man kan rent faktisk godt blive sukkerafhængig. Jeg havde en meget stor træng.

Men der er ikke andet for en at tage en kold tyrker. Det går over efter en uge.

Spis frugt og grønt med dip til. Drik cola zero - man vænner sig til smagen.

tag ud at træne. det er en rigtig dejlig fornemmelse at man gør noget for sig selv

Anmeld

7. februar 2012

Maise

Anonym skriver:

Bare idag har jeg spist:
Et stykke lasagne
6 kokostoppe
En chokolade muffin
En plade chokolade
Et stort stykke kage

jeg tænker at du har PCO. så har man en enorm trang til mad og sukker.

Anmeld

7. februar 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

det ligner en af mine tidligere dage hvis du smider chips oveni.

Man kan rent faktisk godt blive sukkerafhængig. Jeg havde en meget stor træng.

Men der er ikke andet for en at tage en kold tyrker. Det går over efter en uge.

Spis frugt og grønt med dip til. Drik cola zero - man vænner sig til smagen.

tag ud at træne. det er en rigtig dejlig fornemmelse at man gør noget for sig selv

Tusind tak..
Men det er som om der er noget andet som driver mig når jeg tager det "dårlige".. som om alt logik, fornuft osv slår fra.. lige til det er spist.. Årh jeg hader mig selv.. vejer næste 115...
Har du været overvægtig og tabt dig??
Hvad bruger du som dip??

Anmeld

7. februar 2012

Anonym trådstarter

Maise skriver:

jeg tænker at du har PCO. så har man en enorm trang til mad og sukker.

Ja har godt hørt lidt om det..  men ved ikke.. ved du hvordan man biver testet for det??

Anmeld

7. februar 2012

Anonym trådstarter

Sukker giver kroppen et fix ligesom narkomaner får fix af alt muligt andet. Derfor higer din krop efter det. Det udløser endorfiner i hjernen, hvilket virker meget tilfredsstillende i din krop. Det giver ro, tilfredsstillelse og en følelse af velbehag. Desværre har den ikke en langvarrig virkning, derfor går der ikke længe før lysten trænger sig på igen.

Du kan tage en kold tyrker, forsøge at skifte tingene ud med frugt (det indeholder også sukker og kan give kroppen samme tilfredsstillelse. Når sliksukkeren er ude af systemet kan du langsomt begynde at skifte frugt ud med grønt.)

Det er hårdt arbejde, du får hovedpine, bliver træt og dit humør kommer til at svinge, men hold ud - det varer ikke så længe så er du ovre det

Startede selv op igen igen igen i går efter at have indtaget en stor mængde chokolade. Nu er nok nok - så fra i går eftermiddags hed det slut.
Jeg drikker dog stadig en smule pepsi max da det også går ind og erstatter en masse lækkersultenhed.

Tusind tak for dit svar!!
Ja jeg er nok afhængig og skal tage en kold tyrker.. men jeg kan altid kun holde nogle dage til nogle uger.. men så falder jeg i fordi jeg synes livet bliver for surt når man ikke må spise de ting.. Forbinder det med hygge og glæde
Og det er jo en LANG kamp jeg har foran mig.. 40 kg.. årh så uopnåeligt..
Held og lykke med dit projekt..  

Anmeld

7. februar 2012

Anonym trådstarter

Jonatansmor skriver:

Der er nogen der en gang snakkede om man kunne udvikle en direkte afhængighed af sukker og det var så derfor man altid valgte den løsning, fremfor rugbrød, grøntsager og "fornuftige fødevarer"

Mon ikke det er noget i den retning du er ude i?

Tror jeg ville tage mig en kold tyrker. En uge uden noget sukkerstads, af nogen art. Og forberede mig på at det kan blive en hård omgang - afhængighed kan narre dit sind som intet andet.

Noget er du nødt til at gøre, du skal da ikke gå der og være ked

Tusind tak for dit svar!!
Ja det er afhængighed og DÅRLIGE vaner
Men nej går ikke man er ked af sig selv.. Men kan næsten ikke overskue den lange rejse jeg har foran mig..  40 kg er fandme meget
Men jeg må prøve tage en kold tyrker.. men har så svært ved at tænke klart når jeg står midt i lysten og den dårlige vane..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.