Hvornår er det muligt ....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.943 visninger
30 svar
0 synes godt om
6. februar 2012

Anonym trådstarter

Hvornår er denullitet at få at vide hvilke køn barnet er?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2012

Dorthe77

Anonym skriver:

Mange scanningsklinikker har kønsgaranti fra uge 15.
Hvis man er medlem af Danmark giver de op til 300 kr, såfremt det er en autoriseret Jordemoder, der scanner :-)

Anmeld

6. februar 2012

Rockertand

Dorthe77 skriver:

Hvis man er medlem af Danmark giver de op til 300 kr, såfremt det er en autoriseret Jordemoder, der scanner :-)

Det er kun de store pakker, der gives tilskud til, en almindelig kønsskanning kan sagtens købes for 500 kr, men der gives ikke tilskud - så man skal op på en skanning til omkring 1200 kr (afhængigt af sted), før man kan opnå tilskud.

Sygeforsikringen "danmark" har besluttet at give tilskud til jordemoder-konsultationer, fødselsforberedelse og jordemoderkonsultationer kombineret med scanning. For at få tilskud skal der minimum være afsat 40 minutter til konsultationen. Medlemmer af "danmark" kan få 30% eller højest 300. kr i tilskud per konsultation.

Anmeld

6. februar 2012

Dorthe77

Rockertand skriver:

Det er kun de store pakker, der gives tilskud til, en almindelig kønsskanning kan sagtens købes for 500 kr, men der gives ikke tilskud - så man skal op på en skanning til omkring 1200 kr (afhængigt af sted), før man kan opnå tilskud.

Sygeforsikringen "danmark" har besluttet at give tilskud til jordemoder-konsultationer, fødselsforberedelse og jordemoderkonsultationer kombineret med scanning. For at få tilskud skal der minimum være afsat 40 minutter til konsultationen. Medlemmer af "danmark" kan få 30% eller højest 300. kr i tilskud per konsultation.

Vi fik at vide, at vores kønsscanning ville gå ind under, da vi var inde i næsten en time. Det var desværre i efteråret, altså inden Danmark begyndte at give til private scanninger.
Vi gav 1000 for 3D her i januar og får 300 tilbage fra Danmark.

Anmeld

6. februar 2012

Muffinmus

fra start januar var det også alle scanninger udført af jm der gav tilskud.Men efter bork fra andre private klinikker der ikke havde nogen jm ansat, så måtte de lave det om til stor scanning kun og mere end de 30 min som ellers var...Så det er kun lavet om fordi nogen fik ondt i røven og synes det var dårlig konkurrence.

Nå, men som svar kan jeg sige jeg var 14+2 eller sådan noget da jeg var til kønsscanning og hun var ikke i tvivl om at det er en lillesøster, hvilket md og 3d senere har bekræftet:-)

Anmeld

6. februar 2012

JH12

Anonym skriver:

Du kan få det afvide fra 14+0

Anmeld

7. februar 2012

Rockertand

Dorthe77 skriver:

Vi fik at vide, at vores kønsscanning ville gå ind under, da vi var inde i næsten en time. Det var desværre i efteråret, altså inden Danmark begyndte at give til private scanninger.
Vi gav 1000 for 3D her i januar og får 300 tilbage fra Danmark.

Så har I jo også købt en "stor" pakke - og derfor får I tilskud.

En helt almindelig kønsskanning (som det handler om for trådstarter), vil ikke udløse tilskud.

Anmeld

7. februar 2012

Anonym trådstarter

Dorthe77 skriver:

JeG er ikke medlem af Danmark, jeg troede da det var gratis at få en scanning når man tag hen til sin jordmoder, jeg er 5+6 i dag. 

Anmeld

7. februar 2012

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

fra start januar var det også alle scanninger udført af jm der gav tilskud.Men efter bork fra andre private klinikker der ikke havde nogen jm ansat, så måtte de lave det om til stor scanning kun og mere end de 30 min som ellers var...Så det er kun lavet om fordi nogen fik ondt i røven og synes det var dårlig konkurrence.

Nå, men som svar kan jeg sige jeg var 14+2 eller sådan noget da jeg var til kønsscanning og hun var ikke i tvivl om at det er en lillesøster, hvilket md og 3d senere har bekræftet:-)

Tillykke med pigen:-) jeg er 5+6 så der er stadig masser af tid tilbage, jeg kan nærmest slet ikke vente!! Men nu siger i alle det koster. Siden hvornår er scanningerne blevet til pris ? Jeg troede kun det kostede på privat hospitaler men nu også i de offentlige ? Så man har slet ikke muligheden for at få det set gratis ? 

Anmeld

7. februar 2012

Anonym trådstarter

Joyce skriver:

Du kan få det afvide fra 14+0

Tak tak for Info men betalte du også?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.