piadas skriver:
Ja, de har nogle gode butikker, så det tror jeg ikke, du skal være så bange for at savne dem ift. Århus, selv om der selvfølgelig ikke er helt så mange.
Jeg tror, vi stod på venteliste max. 1 år, før vi fik lejligheden i Gug. Vi blev så bare ved med at betale for at være medlem af boligforeningen, og da vi så et par år senere ventede Zilan, forespurgte vi på en lejlighed i Vejgaard, og det fik vi ret hurtigt derefter...men altså, jeg ved jo ikke, om vi kunne have fået den hurtigere, fordi vi efterspurgte den jo ikke før der var gået ca. 3 år.
Jeg vil give dine kommende kolleger ret i, at de områder de nævner er gode steder, hvor man kan cykle til og fra arbejde. Faktisk er øgade-kvarteret meget centralt, men der kan du ikke få noget med en lille have. Til gengæld ligger der er en dejlig park lige ved siden af.
Grønlandstorvet og Aalborg Øst er nok også steder, jeg ikke ville vælge at slå mig ned!
Til gengæld gad jeg godt bo i Skalborg. Det er nærmest en lille forstad til Aalborg, men Skalborg er groet sammen med Aalborg. Der finder du Bilka, Ikea, Babysam, City Syd (stort shoppingcenter), Bauhaus, Biltema, masser af møbelbutikker osv. osv. Det er et område i udvikling, hvor der bliver ved med at skyde nye (og store) butikker op.
Minusset ved Skalborg er så, at du ikke vil kunne cykle - det er der for langt til.
Serdars kebab-restaurant ligger her
/p>
http://kebabistan.dk/lokalitet.html
Meget centralt 100 meter fra gågaden (Bispensgade), lige ved Tyren (statue på Vesterbro).
Børnehaven har forresten også en hjemmeside
/p>
http://www.aksos.dk/bh-doravej/

Jeg glæder mig til at komme forbi restauranten, den ser så fin ud, uh bliver helt sulten!!
Vi har nu skrevet os op i flere boligselskaber, og kan MÅSKE få et rækkehus i Visse, uden for Aalborg. Kan så ikke cykle på arbejde men får til gengæld en have og terasse.. Det er dog desværre ret dyrt! Men jeg, ved ikke hvad det ender med. Har også fået en kontakt gennem AGs mand, rigtig sødt af hende, så der kan måske også være noget! Ellers må vi på boligportalen, jeg er bare ikke så meget for den slags, man kan nemt få ørerne i maskinen når man lejer den vej igennem, men hvis der ikke er andre muligheder er det jo sådan det er. Stort set alle boligselskaber kan nemlig kun tilbyde noget i AAlborg øst til juni! Så det har vi sagt nej til.