Sofia skriver:
TAK! Er også bare så glad! Jeg har faktisk lige tjekket på krak, og der er jo heller ikke så lagt til Farsø, så jeg kommer og besøger jer og ser huset når I er færdige (hvis jeg må
) 
Min kæreste læser på ASB i Aarhus. På næste semester har han undervisning tre dage i ugen, ca 10 timer i alt så det er nemmere for ham at pendle de dage fremfor at jeg skal pendle til Aalborg hver dag. (Jeg skal med toget 5.43 så det magter jeg ikke i længden).
Vi skal leje en bolig i Aalborg. Har ikke råd til at købe. Vi vil vildt gerne leje et rækkehus men er bange for det er for dyrt, så det bliver nok endnu en lejlighed. Men den skal IKKE ligge på 3. sal. Og så skal der være en baggård eller en have, det har vi ikke nu og synes det er så træls. Vi overvejer at leje i Nørresundby, da det er lidt billigere. Jeg har ikke lyst til at bo på gagåden eller noget i den stil, det gør vi nu, og trænger til et lidt mere famlieagtigt område. Har hørt at Hasseris er godt. Hmm og så var der nogen der snakkede om Vejgård men kan ikke huske om det var godt el skidt.. jeg har kun være i Aalborg en gang og det var til samtalen.. Så glæder mig til at lære byen at kende. Og ja vi skal da helt sikkert ind og have en kebab hos Serdar, det vil jeg glæde mig til!!
Selvfølgelig skal du komme til Farsø og se huset, når det er færdigt!
Det tager ca. 40-45 minutter fra centrum af Aalborg alt efter trafikken, så det er ikke så langt.
Jeg kan godt forstå, I flytter, når han kun skal afsted tre dage om ugen - det er jo meget logisk.
Vi har boet i både Vestbyen, Gug og Vejgaard. Vi boede først i Vestbyen hos en privat udlejer (han sagde os op, fordi vi fik Lejernes LO til at nedsætte huslejen med kr. 800,-)
Men vi var jo selv lidt ude om det. Det var rigtig centralt og 3 minutters gang fra gågaden. Vi boede der, da jeg ventede Oliver og indtil han var ca. ½ år. Vi var glade for at bo der, men huslejen var dyr (det var en flot lejlighed med stuk, afhøvlede gulve osv.).
Vi fik en lejlighed i Gug gennem Plus-bolig (dem kan I jo overveje at skrive jer op i - de har i hvert fald ok lejligheder, som samtidig er billige). Fra Gug til centrum er der ca. 5-10 minutter i bus. Jeg har nogle gange også gået med barnevognen, og det tog vel ca. 25-30 minutter. Gug er et stille og roligt område med både parcelhuse og boligkomplekser.
Da jeg så blev gravid med Zilan, ville vi gerne have noget lidt større, så vi fik en ny lejlighed gennem boligselskabet i Vejgaard (det ligger ca. midt imellem Gug og centrum). Vi havde et lille værelse (som vi brugte til soveværelse), og så fik Oliver og Zilan det store værelse, og det var rigeligt stort til dem. Vi havde et lille frimærke til have (det var i stueetagen), så det var perfekt, så Zilan kunne stå ude at sove, vi kunne grille, have et lille badebassin osv. Jeg tror, vi gav kr. 4.300,- inkl. forbrug, så det var jo billigt - det er 6-7 år siden, så det er jo nok blevet lidt dyrere. Vi var glade for at bo der, og så gjorde det jo heller ikke noget, at Aalborgs bedste børnehave lå i forbindelse med boligblokkene, vi boede i.
Så hvis I overvejer Vejgaard, så skriv Alfred op til Doravejens Børnehave - det vil I ikke komme til at fortryde. Min jdm.veninde havde også deres to yngste i den børnehave, og vi snakker stadig om hvor fantastisk personalet i børnehaven var.
En af de pædagogmedhjælpere, der var der, da Oliver gik der, har faktisk lige været i praktik i SFO'en her i Farsø ifm. hans uddannelse til pædagog - det var meget sjovt, at han i Aalborg passede Oliver, og nu var kommet til Farsø for at passe Zilan, og han kunne godt huske os. Jeg snakkede også med ham om børnehaven, og han sagde, at det også helt klart var det bedste sted han havde arbejdet, så både blandt pædagogerne, forældrene og børnene er der bare en fantastisk stemning - og det er stadig de samme pædagoger og ledere, som da Oliver gik der. Der er forresten plads til 40-50 børn fordelt på to stuer, så det er jo også en god størrelse.
Hvis jeg skulle flytte til Aalborg igen, tror jeg, jeg ville vælge Vejgaard igen. Både pga. børnehaven, men også fordi det er tættere på byen end f.eks. Gug. Hasseris er dyrere og næsten lige så langt fra byen som Gug. Derudover er der også en slags bymidte i Vejgaard med lidt butikker - Vejgaard er lidt en lille by i byen.
Jeg kunne ikke finde på at vælge Nørresundby, men jeg må indrømme, at jeg ikke kender Nørresundby så godt. Serdars makker i restauranten bor der, men for mig virker det sådan lidt spøgelses-agtigt og tomt, selvom der selvfølgelig er mennesker, men jeg tror bare, jeg ville blive træt at broen, og af at have Limfjorden imellem os.
Jeg fandt lige lidt info, om hvor vi boede i Vejgaard. Det ser lidt kedeligt ud udefra, men det er ok indenfor!
http://www.plus-bolig.dk/egbDepOver.asp?menuID=[3980]&sel=40&afd=3&loc=0
Håber du kan bruge det til noget!