PrinsessensMor skriver:
Hej piger
Håber der er nogen der ved hvornår bækkenløsning forsvinder, fordi det gør ekstremt ondt at rejse, gå, sidde, ligge og enda at hoste
det er ikke sjovt og håber ingen får det! Jeg er 32 uger henne, så jeg håber os at det forsvinder med fødselen eller før
Jeg føler med dig. Har selv været det igennem
Det forsvinder i alt fald ikke før efter fødslen, men kan lindres lidt ved fx akupunktur eller ved en kiropraktor som har forstand på bækkenløsning (det skal du spørge om han/hende har). Kiropraktor er især relevant hvis det er sådan at du har nogle led i dit bækken der er låst fast eller sidder skævt pga bækkenløsningen. Det kan give hæslige smerter og er værd at få undersøgt om det er sådan fat.
Ellers handler det om at håndtere det rigtig, for på den måde forebygger du senfølger og forebygger så godt du kan at smerterne bliver værre. Du kan læse en masse om det her:
http://baekkenloesning.dk/?pid=1
For nogle forsvinder det hurtigt efter fødslen og for andre varer det ved i længere tid. For nogle få uheldige bliver det kronisk. For mit vedkommende blev det markant bedre straks få timer efter fødslen. Virkelig voldsomt meget bedre. Her et år efter fødslen er det næsten ikke mærkbart længere når bare jeg undlader forskellige bevægelser som udløser smerter. Men ligemeget hvad så er smerterne fuld ud til at holde ud nu. Jeg oplever dog at det bliver lidt mere ømt op til menstruationen. Det er pga hormonerne. Men du skal i alt fald ikke være bange for at de frygtelige smerter du har nu vil vare ved efter fødslen ligeså slemt.
Der er nogen der har glæde af et bækkenbælte. Det virkede dog ikke for mig, men jeg har et jeg gerne vil sælge hvis du skulle mangle et og gerne vil prøve det af. Jeg har kun brugt det få gange.
God bedring 
Anmeld