Anonym skriver:
vi har været igennem en hel del. og jeg har to små børn der kræver meget. den ene er i trodsalderen. den anden kan ikke sove 2 timer i streg selvom barnet efterhånden blir 18 måneder det er 4 år siden jeg har sovet alene i seng seng udover en enkelt weekend. også 4 år siden jeg har sovet flere timer i streg. eller 4 år siden vi har kærstet jeg og min mand. så.. og vi har ikke hjælp fra familien. da den eneste bedste bor langt væk.
han har nu bestilt en rejse og jeg var helt med på den. jublende lykkelig og tænkte jaa en ferie hvor jeg kan solbade og nyde livet
bedste, der bor langt væk, ville så tage børnene 8 dage. og så langt væk er det ikke. bare til dagligt da det kræver færgetur. 2 timer.
men nu har jeg kolde fødder. jeg tror ikke jeg kan forlade dem alligevel
de er 3 og 1 1/2.
kan jeg?? kan de undvære mig. de er glad for deres bedste. men de har jo ikke så meget hygge derover og hvad hvis de mangler mig og jeg er 1000 vis af km væk (det er gran carnarie)
ig hvad vil min mand ikke sige når han lige har rykket mange penge på dankortet. det kan så refunderes men..
ville i tage afsted? er jeg en fjollebolle? eller kan så små børn ikke undvære deres forældre 8 dage.? svigter jeg dem? jeg må have sandheden nemlig og jeg kan ikke finde ud af om min egen egoisme overskygger det rigtigste. tak
ps jeg orker ikke at tage dem med på ferie med klapvogne, bleer, uvante omgivelser, ingen middagslure og alt det der. er pt i en depression så vil hellere blive hjemme så.
har ikke læst de andres svar, men jeg syns bestemt i skal tage afsted, du vil få en hel ny energi og kunne være meget mere på igen når du kommer hjem, i har også brug for og huske hinanden og være et par, og hvis børnene ellers er vant til deres bedste og glade for dem, så kan jeg intet problem se i det, ja du vil savne dem, de vil savne dig, men så er det godt, du ved du i ses 1 uge efte 
syns bestemt i skal tage afsted og så nyd det for hunderede, husk det kan være det hele værdt, ja der er sikkert mange som siger, du ikke skal tage afsted, og når man har valgt og få børn, er det, dem man har med sig altid, men den holdning vil jeg nu ikke del.
jeg var selv ved at ødelægge min mands og mit forhold, fordi jeg aldrig lod vores børn blive passet, før nr 2 ja næsten nr 3 kom til, bare en enkelt dag. nu siger de selv, at de vil på ferie hos bedste forældrene, ja den mindste kan ikke sige det selv i nu, men kan se hvor glad han også er for mormor, og de nyder det jo alser sammen. selvfølig for man dem ikke bare lige passet konstant, men mener en gang imellem skader ikke.
manden og jeg har slev snakket om at tage 1 uge til næste år alene, der er børnene godt nok 8, 6½, 4 og 2½ år..
håber du tager et valg, som for dig er det rette, og håber sådan i kommer afstd og for det nydt og for noget ny energi