Vedr. Mission Baby.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2009

Miamaja

Jeg må indrømme at jeg tænkte ENDELIG et program som ike handler om alle dem der ikke kan få børn, men bare om helt almindelige par. Der har været så mange programmer om barnløse par, hvorfor ikke se på helheden og det repræsenterer de 100 par jo.
Sorg kan ikke diskuteres og jeg synes ikke der er nogen der har mere ret til at sørge over de ikke kan få børn, end andre...nogle ønsker sig mange børn og der er det jo en sorg kun at få et, andre ønsker sig et barn og så er lykken ved det..andre igen ønsker et af hvert køn og det kan være en sorg kun at få samme køn.
Lad os da accepetere at vi ikke alle er forskellige...og så huske at børn faktisk ikke er en ret men en gave...
Knus Eva..

Jaaa, det er rigtigt at alle mennesker kan opleve sorg og fole den er ligesaa stor og vigtig som andres. Lige som en person kan fole lige saa meget sorg over sin fugl der er dod som en mor der har mistet sit kareste lille barn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2009

Anetski

Eva skriver:

Jeg må indrømme at jeg tænkte ENDELIG et program som ike handler om alle dem der ikke kan få børn, men bare om helt almindelige par. Der har været så mange programmer om barnløse par, hvorfor ikke se på helheden og det repræsenterer de 100 par jo.
Sorg kan ikke diskuteres og jeg synes ikke der er nogen der har mere ret til at sørge over de ikke kan få børn, end andre...nogle ønsker sig mange børn og der er det jo en sorg kun at få et, andre ønsker sig et barn og så er lykken ved det..andre igen ønsker et af hvert køn og det kan være en sorg kun at få samme køn.
Lad os da accepetere at vi ikke alle er forskellige...og så huske at børn faktisk ikke er en ret men en gave...
Knus Eva..

Jeg er enig. Jeg blev gravid via IVF med vores soen som nu er 5mdr gammel og vi vil gerne have mindst en mere. Vi skal nu igang efter min menstruation er kommet men det ulmer allerede i min mave ved tanken om at vi skal proeve i saa langt tid som sidste gang og maaske skal igennem IVF igen og smerten ved at ingenting vil ske ville vaere helt det samme som sidste gang selv om jeg allerede har en.
Selvoelgelig ville jeg vaere glad ved at have en men smerten ved ikke at kunne faa en mere ville vaere den samme.

Jeg syntes i oevrigt Mission baby programmet er kanon for det saetter fokus paa almindelige par og hvis jeg havde set dette program for aar tilbage havde jeg maaske ikke ventet saa laenge.

Anmeld

24. marts 2009

Rikke, Liam & Linus

Hmm...

Jeg tror baggrunden for programmet er at undersøge hvad årsagerne er til at danske kvinder får sværere og sværere ved at få børn.

Derfor synes jeg da det er en super god ide at det er en blanding af unge, "gamle," tykke og tynde fra forskellige miljøer. På den måde får man da helt klart et mere nuanceret billede af hvilket faktorer der kan spille ind når et par ikke kan få et barn, og hjælpe folk til selv at gøre lidt for at få ønskebarnet.
Da kunstig befrugtning både er en dyr og besværlig måde at få børn på. Og så kan jeg forestille mig at det skaber megen unødig sorg og bekymring hos parrene samtidig.

Hvis man nu bare så programmet som værende en "belærende" stemme i stedet for at være sur over at der også optræder par der har heldet til at blive gravide hurtigt. Hvad med at glæde sig lidt på deres vegne istedet.

Jeg tror da helt klart at der er en del danskere kan have godt af at få af vide, at det ikke altid er ydre faktorer der gør at de ikke kan få børn. Men at man måske en gang imellem skal kigge indad. (jeg siger ikke at der ikke allerede er mange der gør det)
Men vi er bare mange der har svært ved at tage ansvaret på vores skuldre tror jeg. Og der må jo være en grund til den voksende ufrivillige barnløshed.

Det var bare det jeg ville sige.

Anmeld

24. marts 2009

NoName

Eva skriver:

Knus Eva..

Enig...

Anmeld

25. marts 2009

DK

RikkeØ skriver:

Hmm...

Jeg tror baggrunden for programmet er at undersøge hvad årsagerne er til at danske kvinder får sværere og sværere ved at få børn.

Derfor synes jeg da det er en super god ide at det er en blanding af unge, "gamle," tykke og tynde fra forskellige miljøer. På den måde får man da helt klart et mere nuanceret billede af hvilket faktorer der kan spille ind når et par ikke kan få et barn, og hjælpe folk til selv at gøre lidt for at få ønskebarnet.
Da kunstig befrugtning både er en dyr og besværlig måde at få børn på. Og så kan jeg forestille mig at det skaber megen unødig sorg og bekymring hos parrene samtidig.

Hvis man nu bare så programmet som værende en "belærende" stemme i stedet for at være sur over at der også optræder par der har heldet til at blive gravide hurtigt. Hvad med at glæde sig lidt på deres vegne istedet.

Jeg tror da helt klart at der er en del danskere kan have godt af at få af vide, at det ikke altid er ydre faktorer der gør at de ikke kan få børn. Men at man måske en gang imellem skal kigge indad. (jeg siger ikke at der ikke allerede er mange der gør det)
Men vi er bare mange der har svært ved at tage ansvaret på vores skuldre tror jeg. Og der må jo være en grund til den voksende ufrivillige barnløshed.

Det var bare det jeg ville sige.

Præcis. Altså meningen med programmet er jo at vise et repræsentativt udsnit af den danske befolkning. Dvs. alle, dem der har børn, dem der ingen kan få, dem der har prøvet i lang tid/og kun i kort tid. Sådan er vi jo alle sammen så forskellige.

Det er IKKE et program der handler om barnløshed. Det handler om hvordan, hvorfor og efter hvor lang tid vi bliver gravide her i dk. Derfor skal der naturligvis alle "typer" og "eksempler" på bordet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.