Vedr. Mission Baby.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.770 visninger
24 svar
0 synes godt om
17. marts 2009

Tiger

Hej alle her på baby.dk

Jeg så det første program af "mission baby" og det var lidt med blandede følelser!

Jeg regnede med at det var et program for de personer som slet ikke kunne få børn eller som havde meget svært ved det, men ser så at der er flere par som har børn i forvejen, og det er selvfølgelig godt og høre og dejligt for dem.

Min forlovede og jeg er sidst i 30 og har forsøgt på graviditet de sidste 10 år uden held og har også været til behandlinger i odense på ouh, og stadig uden resultat, og derfor ville jeg da mene at det skulle være for par som slet ikke kunne på den "normale" måde og ikke dem med 1 eller 2 børn som blot ønsker sig flere, og dette er ikke for at lyde negativ, men gad vide om der er andre som er enige med mig.

Min forlovede og jeg vil da være himmelrykt hvis vi bare kunne få et, som vil være et ønskebarn

Jeg kendte desværre ikke til programmet eller havde hørt om det før det blev vist så kunne det måske være at man ville have været med, for at se om der havde været en chance der

Så vi forsøger bare på livet løs herhjemme og ønsker for de medvirkende at det vil lykkedes for dem.

Hav en fortsat god dag allesammen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2009

Miamaja

Havde det paa samme maade. det er lige noget andet at vente paa barn nr 3 eller 2 end slet ikke at have faaet 1 enkelt synes jeg!!

maa jeg sporge hvorfor dig og din kone ikke vaelger adoption naar I har provet i 10 aar?

Anmeld

17. marts 2009

Balderson

Okay, hvis man ikke har hørt hvad programmet handler om, så kan jeg da godt se at man kan synes at det kun skulle handle om dem som har svært ved det...

Men det er jo så ikke det programmet går ud på, men at finde ud af hvorfor danske mænd og kvinder har så svært ved at få børn og hvad årsagen er til det, og hvor man børn der vil komme ud af de 100 par, som så har et år til det... Og hvorfor det er svært at få det 3 barn, når man nu har 2 i forvejen....

Men personligt gør det mig ikke noget at der er folk med som har 1 el. 2 børn i forvejen.. Så skulle man jo også udelukke dem som kun har prøvet 2 mdr. og kun havde dem med som så har prøvet i 9 år (der er så kun et par)...

Anmeld

17. marts 2009

Miamaja

Balderson skriver:

Okay, hvis man ikke har hørt hvad programmet handler om, så kan jeg da godt se at man kan synes at det kun skulle handle om dem som har svært ved det...

Men det er jo så ikke det programmet går ud på, men at finde ud af hvorfor danske mænd og kvinder har så svært ved at få børn og hvad årsagen er til det, og hvor man børn der vil komme ud af de 100 par, som så har et år til det... Og hvorfor det er svært at få det 3 barn, når man nu har 2 i forvejen....

Men personligt gør det mig ikke noget at der er folk med som har 1 el. 2 børn i forvejen.. Så skulle man jo også udelukke dem som kun har prøvet 2 mdr. og kun havde dem med som så har prøvet i 9 år (der er så kun et par)...

ja, dem synes jeg ogsaa skulle udelukkes. at sidde og graede over man har provet i 2 maaneder... det vendte sig helt i mig da jeg saa dem saa taabeligt lod det i mine orer

hvis det var et program om par der laenge har provet at faa barn og har svaert ved at faa barn, saa skulle der vaere noget med at par der havde provet efter ihvertfald 3 aar kun skulle deltage synes jeg. det andet var for latterligt synes jeg.

og saa taenker jeg altid hvilket spild af resourcer og krafter,og man istedet skulle bruge den energi paa at prove at adoptere. men det er saa bare min mening om den saga

Anmeld

17. marts 2009

Louise mortil4

jeg har hørt flere "brokke" sig over at der er par med i programmet som har børn i forvejen. Selv kan jeg ikke se det forkerte i det, for selv om man har 1 eller 2 i forvejen kan man godt virkelig ønske sig flere, det er da lige så frustrende ikke at kunne få sin familie fuldendt selv om man har børn i forvejen som hvis man ikke har. Sys tit man hører barnløse par sige at dem der i forvejen har børn bare skal være glad for dem de har, i stedet for at være kede af at det ikke vil lykkes at få et mere, for de har jo fået. Sys det er lige så forkert at sige det som det er at sige at mange barnløse selv er skyld i ikke at kunne få børn fordi de har ventet for længe af den ene eller anden grund, den har jeg nemlig også hørt.

Om man har ingen, 1,2,3 eller 4 børn og virkelig ønsker sig et barn (mere) kan jeg kun se må være lige frustrende. Bliver virkelig harm over sådanne udtagelser.

Men som en anden skriver så handeler programet ikke kun om dem som har svært ved at få børn, men om hvorfor der er så mange der har svært ved det i vores tid.

Knus Louise

Anmeld

17. marts 2009

Miamaja

mortil4 skriver:

jeg har hørt flere "brokke" sig over at der er par med i programmet som har børn i forvejen. Selv kan jeg ikke se det forkerte i det, for selv om man har 1 eller 2 i forvejen kan man godt virkelig ønske sig flere, det er da lige så frustrende ikke at kunne få sin familie fuldendt selv om man har børn i forvejen som hvis man ikke har. Sys tit man hører barnløse par sige at dem der i forvejen har børn bare skal være glad for dem de har, i stedet for at være kede af at det ikke vil lykkes at få et mere, for de har jo fået. Sys det er lige så forkert at sige det som det er at sige at mange barnløse selv er skyld i ikke at kunne få børn fordi de har ventet for længe af den ene eller anden grund, den har jeg nemlig også hørt.

Om man har ingen, 1,2,3 eller 4 børn og virkelig ønsker sig et barn (mere) kan jeg kun se må være lige frustrende. Bliver virkelig harm over sådanne udtagelser.

Men som en anden skriver så handeler programet ikke kun om dem som har svært ved at få børn, men om hvorfor der er så mange der har svært ved det i vores tid.

Knus Louise

hehe ja, jeg er saa en af dem der saa bliver 'harm' af dine udtagelser men det er da aerligt nok at mene som man mener. synes der er en klar frustrations forskel og smerte ved ikke at kunne faa det antal born man vil have hvis man har born i forvejen og saa hvis man slet INGEN har faet. det kan jeg slet slet se at man kan sammenligne som at vaere ens. jo, at der er frustration paa begge sider men slet ikke paa samme niveau mener jeg

Anmeld

17. marts 2009

Mie A

mortil4 skriver:

Knus Louise

Jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv - er fuldstændig enig med dig.

Anmeld

17. marts 2009

Pia

Uhaaa her rammes godt nok et følsomt emne.

Jeg har ikke selv set programmet, men kun læst og hørt om det.
Har netop fravalgt og se det med vilje, da vi netop slev ikke har kunne få børn på narturligvis.
Vi har en datter efter icsi forsøg og er nu gravid med barn nr 2 på sammen måde.
Jeg har altdi haft den holdning at efter jeg fik nr et kunne jeg ikke ønske mig mere.
Elller jo det kunne vi jo og gjorde dte også.
Men var dte ikke lykkedes mener vi ikke at vi kunne tillade os og være utilfredse.
Vi har jo fået et barn, hvad så mange andre desværre ikke har/kan.

Jeg syntes bestem godt at man som barnløs kan tillade sig og sige / have den holdning at folk der har børn ikke kan tillade sig og brokke sig over at de ikke kan få nr 3-4.
For den store forskel fra dem der ikke kan få børn og dem der har børn er i mine øjne, at dem der ikke kan få børn skal så meget mere igennem føelses mæssigt og økonomisk end man kan forstille sig.

Ikke der med sagt at dem der gerne vil have nr 3 ikke skal noget igennem.
For det skal de hhelt sikkert...
Men jeg syntes ikke at man på nogen måde kan sammenligne de to situationer.

Så Tiger jeg kan sagtens følge din holdning til programmet.

Men igen dette er et meget meget ømt emne, som uden tvivl kan sætte sindene i kog ved mange mennekser.

Pia.

Anmeld

17. marts 2009

smokie

Knus Louise

Jeg er fuldstændig enig med dig jeg er også mor til 4 og kunne godt tænke mig flere men kæresten siger stop men kan få en frygtelig frustration over at andre bare kan få (måske) 5 og 6

Knus

Anmeld

17. marts 2009

Louise mortil4

Miamaja skriver:

hehe ja, jeg er saa en af dem der saa bliver 'harm' af dine udtagelser men det er da aerligt nok at mene som man mener. synes der er en klar frustrations forskel og smerte ved ikke at kunne faa det antal born man vil have hvis man har born i forvejen og saa hvis man slet INGEN har faet. det kan jeg slet slet se at man kan sammenligne som at vaere ens. jo, at der er frustration paa begge sider men slet ikke paa samme niveau mener jeg

Der er ikke rigtig nogen der kan sætte sig ind i hvordan hver gruppe har det, for dem er ikke kan få børn selv vil aldrig stå i samme situation som dem der ikke kan få de børn de gerne vil selv om de har børn i forvejen og omvent, derfor vil de heller aldrig kunne sætte sig ind i de følelser der er for hvert par. Derfor sys jeg heller ikke den ene gruppe kan sidde og sige som de gør.

Jeg har ikke selv erfaringer fra nogen af de 2 grupper, da vi har været så heldig at blive hurtigt gravide alle 3 gange. Men sidder jeg og ser på de venner vi har (vi har venner fra begge grupper) så er det præsis de samme følelser og frustrationer de er i gennem og fortæller om. Det er en kæmpe "sorg" (ved ikke om man kan kalde det det, men sys det dækker bedst) for begge par at de ikke kan få det barn de så brændene ønsker sig, for der er ingen af dem der føler at deres familie er helt komplet uden det lille vidunder. For nogle år siden så jeg i et program at det virkelig kunne komme i mellem et par hvis den ene blev presset til at få flere børn end vedkommende ønskede sig og det samme hvis den anden part ikke kunne få de børn han eller hun ønskede sig og det tror jeg er helt rigtigt. Her hjemme har vi heldigvis altid været enige og er det stadig nu hvor vi så venter den sidste.

Men ja det er et rigtig ømt emne at tage op, men heldigvis behøver vi ikke alle sammen ha den samme mening.

Knus Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.