Vedr. Mission Baby.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg syntes det er godt, spændende og lærerigt Der er mange ting jeg ikke vidste, selvom jeg har været gravid 2 gange før... og forhåbentligt snart bliver det igen. Selvom jeg så idag, at min fertilitet efter min alder, kun burde være 12%... Forstår jeg ikke rigtig...

Men jeg fik godtnok et stik i hjertet, da jeg så nakkefoldsscanningen Jeg syntes jeg har det godt, nu!! Men jeg kan også godt mærke, at jeg nok alligevel, selvom jeg ikke troede det, vil blive nervøs inden næste gang... mmm...

Men godt at det gik godt for dem!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2009

Honningblomst

Jeg må indrømme at jeg tænkte ENDELIG et program som ike handler om alle dem der ikke kan få børn, men bare om helt almindelige par. Der har været så mange programmer om barnløse par, hvorfor ikke se på helheden og det repræsenterer de 100 par jo.
Sorg kan ikke diskuteres og jeg synes ikke der er nogen der har mere ret til at sørge over de ikke kan få børn, end andre...nogle ønsker sig mange børn og der er det jo en sorg kun at få et, andre ønsker sig et barn og så er lykken ved det..andre igen ønsker et af hvert køn og det kan være en sorg kun at få samme køn.
Lad os da accepetere at vi ikke alle er forskellige...og så huske at børn faktisk ikke er en ret men en gave...
Knus Eva..

Anmeld

18. marts 2009

Anja

Eva skriver:

Jeg må indrømme at jeg tænkte ENDELIG et program som ike handler om alle dem der ikke kan få børn, men bare om helt almindelige par. Der har været så mange programmer om barnløse par, hvorfor ikke se på helheden og det repræsenterer de 100 par jo.
Sorg kan ikke diskuteres og jeg synes ikke der er nogen der har mere ret til at sørge over de ikke kan få børn, end andre...nogle ønsker sig mange børn og der er det jo en sorg kun at få et, andre ønsker sig et barn og så er lykken ved det..andre igen ønsker et af hvert køn og det kan være en sorg kun at få samme køn.
Lad os da accepetere at vi ikke alle er forskellige...og så huske at børn faktisk ikke er en ret men en gave...
Knus Eva..

Ganske enig !!

Det handler om 100 par der alle ønsker at få et barn, og så er det da underordnet om de har børn i forvejen eller hvor længe de har forsøgt at blive gravid. Det er jo meningen at det skal være repræsentativt for den danske befolkning ....

Anmeld

18. marts 2009

Louise mortil4

Eva skriver:

Knus Eva..

så enig her også

Anmeld

18. marts 2009

tumle81

Eva skriver:

Knus Eva..

Jeg kan kun være enig i dit indlæg.

Jeg synes det er et godt program, som viser et bredt udsnit af den danske befolkning...

Jeg følger troligt med hver tirsdag, mere spændende synes jeg faktisk det er nu man selv venter sig :-) (også selvom det er 3. gang!!)

Knus Kathrina

Anmeld

19. marts 2009

mifune

Jeg må indrømme, jeg blev noget forarget over at de lægger det fram som at vi kvinder bevidst venter for længe med at få børn. Jeg hører til i den øvrige ende, og for mig har det ikke været anledning før nå til at få børn. Men jeg gidder da ik høre på det pjat om at jeg skulle have startet inden.

Skal jeg så gå og have dårlig samvittighed for det? Det sidste program handlede om kvindens alders betydning, og der blev nevnt i en lille prosentdel af programmet at mænds færtilitet også er faldende med årene. Jeg vil ikke blive pådraget dårlig samvittighed over at jeg vælger at få børn i sen alder av nogle irriterende bedrevidere.

Anmeld

19. marts 2009

Diana...

Miamaja skriver:

hehe ja, jeg er saa en af dem der saa bliver 'harm' af dine udtagelser men det er da aerligt nok at mene som man mener. synes der er en klar frustrations forskel og smerte ved ikke at kunne faa det antal born man vil have hvis man har born i forvejen og saa hvis man slet INGEN har faet. det kan jeg slet slet se at man kan sammenligne som at vaere ens. jo, at der er frustration paa begge sider men slet ikke paa samme niveau mener jeg

Helt enig heller kunne få et end slet ikke nogen...

Anmeld

19. marts 2009

Diana...

Eva skriver:

Knus Eva..

Meget enig i det første...

Anmeld

19. marts 2009

Miamaja

mifune skriver:

Jeg må indrømme, jeg blev noget forarget over at de lægger det fram som at vi kvinder bevidst venter for længe med at få børn. Jeg hører til i den øvrige ende, og for mig har det ikke været anledning før nå til at få børn. Men jeg gidder da ik høre på det pjat om at jeg skulle have startet inden.

Skal jeg så gå og have dårlig samvittighed for det? Det sidste program handlede om kvindens alders betydning, og der blev nevnt i en lille prosentdel af programmet at mænds færtilitet også er faldende med årene. Jeg vil ikke blive pådraget dårlig samvittighed over at jeg vælger at få børn i sen alder av nogle irriterende bedrevidere.

jamen det er da realiteten hvad enten det ikke er sarligt dejligt for dig at faa at vide.

Anmeld

19. marts 2009

Miamaja

Der er ikke rigtig nogen der kan sætte sig ind i hvordan hver gruppe har det, for dem er ikke kan få børn selv vil aldrig stå i samme situation som dem der ikke kan få de børn de gerne vil selv om de har børn i forvejen og omvent, derfor vil de heller aldrig kunne sætte sig ind i de følelser der er for hvert par. Derfor sys jeg heller ikke den ene gruppe kan sidde og sige som de gør.

Jeg har ikke selv erfaringer fra nogen af de 2 grupper, da vi har været så heldig at blive hurtigt gravide alle 3 gange. Men sidder jeg og ser på de venner vi har (vi har venner fra begge grupper) så er det præsis de samme følelser og frustrationer de er i gennem og fortæller om. Det er en kæmpe "sorg" (ved ikke om man kan kalde det det, men sys det dækker bedst) for begge par at de ikke kan få det barn de så brændene ønsker sig, for der er ingen af dem der føler at deres familie er helt komplet uden det lille vidunder. For nogle år siden så jeg i et program at det virkelig kunne komme i mellem et par hvis den ene blev presset til at få flere børn end vedkommende ønskede sig og det samme hvis den anden part ikke kunne få de børn han eller hun ønskede sig og det tror jeg er helt rigtigt. Her hjemme har vi heldigvis altid været enige og er det stadig nu hvor vi så venter den sidste.

Men ja det er et rigtig ømt emne at tage op, men heldigvis behøver vi ikke alle sammen ha den samme mening.

Knus Louise

jeg synes ikke at barnloshed er et omt emne. om det er fordi jeg ikke har haft problemer med barnloshed ved jeg ikke

jeg er enig i at folk kan opleve en sorg paa alle mulige maader. der er f.eks en dame her i usa som har 4 born i forvejen og gerne ville vare gravid og have 12. det kunne hun saa ikke naturligt og fik en laege til at hjaelpe sig med at faa de 12 born. det er interessant at du og mange andre mener at hun sagtens kan sammenlignes med en kvinde som prover at faa bare 1 barn. det er ret interessant synes jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.