Ingen fødselsforberedelse :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2012

maryjane

Tjah synes ikke rigtigt der var noget snak omkring vejrtrækningen osv da jeg var til fødselsforberedelse ... Faktisk vidste jeg nærmest alt det man fik af vide inden da. Det skal nok gå

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2012

Gaia

Læg en lille let ting på maven. Løft så denne ting med vejrtrækningen, på den måde kan du se om du får trukket vejret helt ned i maven og ikke bare i øvre del? Træk vejret ind igennem næsen. Pust så ud som du havde et sugerør i munden. Puuust laaaangsomt. Gentag herefter. Under fødslen gentager du til veen er ovre. Når du mærker at veen kommer igen, så starter du på ny.  Jm skal nok hjælp dig hele vejen igennem

Anmeld

4. februar 2012

JeNoVa

Der er gratis fødselsforberedelse på dr.dk.

Anmeld

4. februar 2012

mariesmavse92

JeNoVa skriver:

Der er gratis fødselsforberedelse på dr.dk.

Hvor fedt!! Tak skal du have!

Anmeld

4. februar 2012

mariesmavse92

Gaia skriver:

Læg en lille let ting på maven. Løft så denne ting med vejrtrækningen, på den måde kan du se om du får trukket vejret helt ned i maven og ikke bare i øvre del? Træk vejret ind igennem næsen. Pust så ud som du havde et sugerør i munden. Puuust laaaangsomt. Gentag herefter. Under fødslen gentager du til veen er ovre. Når du mærker at veen kommer igen, så starter du på ny.  Jm skal nok hjælp dig hele vejen igennem

Tak skal du have for hjælpen, jeg vil gå og øve mig på det tak!

Anmeld

4. februar 2012

mariesmavse92

maryjane skriver:

Tjah synes ikke rigtigt der var noget snak omkring vejrtrækningen osv da jeg var til fødselsforberedelse ... Faktisk vidste jeg nærmest alt det man fik af vide inden da. Det skal nok gå

Ja men det er derfor jeg godt kunne tænke mig et dybdegående fødselsforberedelseskursus, men som jeg desværrre ikke har råd til men ja det skal vel nok gå. Tak for svar

Anmeld

4. februar 2012

mariesmavse92

S.Maria skriver:

Jeg var til fødselsforberedelse og hun stod bare lige hurtig og viste os hvordan man gispede og trak vejret igennem næsen og pustede ud med munden, for hun vidste at det havde vi glemt alt om når vi lå der i mange smerter. Men husk at lytte efter jordemoderen, hun skal nok hjælpe dig igennem veerne så vær ikke så nervøs for det 

Ja men det er derfor jeg gerne vil til et mere dybdegående kursus som jeg ved man kan købe for en større sum penge men som jeg desværre ikke har råd til. Jeg vil ikke til de kurser som hospitalet tilbyder fordi jeg har hørt utallige kvinder, der ikke syntes de hjalp overhovedet. Men jeg vil gøre mit bedste for at lytte efter jm og gøre hvad hun siger tak for svar

Anmeld

4. februar 2012

mariesmavse92

norenberg skriver:

Nu har jeg født 3 unger uden fødselsforberedelse, så selvom du ikke får det skal din jordmoder under fødslen nok råde og vejlede dig igennem.det

Okay, jeg håber jeg klarer den med hjælp fra hende så tak for dit svar!

Anmeld

4. februar 2012

mariesmavse92

Ditte_Marie skriver:

Åh Jeg ville også rigtig gerne have været til fødselsforberedelse for at lære det med vejrtrækningen. Jeg var rigtig bange for at jeg ikke kunne selv, for jeg har det med at holde vejret når det gør ondt. Men jeg var alligevel for nærig til at betale så mange penge. Men tro mig - du finder hurtigt ud af hvilken vejrtrækningen der virker for dig det hjælper tit at trække vejret dybt, helt ned i maven, og lytte til din egen vejrtrækning. Ellers hjælper jordemoderen dig jo. Og mht. f.eks. at gispe, hvilket jeg var ret nervøs for, så går det så hurtigt og varer så få sekunder, så det kan du sagtens jeg har altid været overbevist om at jeg ikke kunne uden et kursus - men det kunne jeg. Det kan du også held og lykke

Tusind tak for dit svar, det er skønt at læse at du havde det som jeg har det nu!!! - og alligevel klarede det godt Jeg må prøve at stole på at min krop nok skal finde ud af det og så tage imod hjælpen fra jm og du er én ud af mange som har sagt at vejret skal heeelt ned i maven - så det må jo være dét der duer Tak, og tusind tak for dit svar!!

Anmeld

5. februar 2012

Pige2009

mariesmavse92 skriver:

På OUH? For jeg spurgte min JM, og hun sagde bare at der var noget foredrag på et par timer og måske rundvisning på fødselsgangen, og det lød ikke som noget dybdegående. Hvis man vil have noget dybdegående skal man betale for det.
Grunden til jeg er så nervøs for det er bare fordi jeg har oplevet at have de grummeste smerter efter sex, vi har fundet ud af at jeg ikke kan tåle min mands sæd efter jeg er blevet gravid, så jeg får nærmest vésammentrækninger når han er kommet oppe i mig. Og dér har min vejrtrækning bare slet ikke fungeret, og så har jeg sagt til mig selv at jeg bare måtte have noget træning inden fødslen, for ellers er jeg bange for at jeg panikker når det står på. Men jeg må gøre som alle har sagt indtil videre, prøve at snakke med JM op til fødslen, under fødslen og så ellers stole på, at min krop fortæller mig lidt hvad jeg skal - selvom det ikke er så betryggende, synes jeg! Men håber jeg finder det naturligt som du og flere andre gjorde mange tak for dit svar!

Jeg mener, der foregik på selve jordemodercentret og ikke OUH Du kan træne ved at lave knibeøvelser - det kommer du ikke til at fortryde og  det vil hjælpe dig med at komme dig hurtigt over fødslen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.